Themaweken horloges : Toon je GMT horloge vanaf post 1399, lees goed de inleiding” deel 3

Fortis Triple-GMT, titanium, 20ATM, 70hr powerreserve, slideclasp, ideaal vakantie horloge;

4 likes

Leuk dat jij ook meedoet met de themaweken, in de afgelopen 2 jaar groeit en groeit dit topic, Waarbij ik altijd probeer dat er zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen wat niet altijd even makkelijk is natuurlijk. Na deze 2 weken komt er weer zoals vanouds een wekelijks thema :+1:
Zelfs heb ik ook een Airman, maar dan de double 12 Red, prima horloge natuurlijk.
Ha toevallig ga ik vandaag met een maatje een Rolex Batman ophalen voor mijn maat.
Kan die nog met z’n 2e GMT wederom meedoen :wink:

Zeker mag deze GS GMT niet ontbreken, al die GS’en zijn in mijn beleving ook echte toppers :+1:

Mooi man, een Fortis GMT. Nu heb ik zoals jullie wel weten heel wat merken in mijn collectie zitten, echter een Fortis ontbreek nog :wink:.

3 likes

Dit is een twijfelgeval. Géén aparte GMT-wijzer, maar de uurwijzers zijn wel in stapjes voor- en achteruit te stellen. Zeg het maar: GMT-horloges of geen GMT-horloges?

4 likes

Dankjewel! Daar is echt wel wat aan te doen @fredpanarai1 :wink:

1 like

Sowieso erg mooi al vind ik een GMT pas een GMT als er ook ergens een 24 uur aanduiding te zien is. Maar ze zijn wel heel mooi.

1 like

6 likes

Hoi Huibert, dit is het betere werk van Citizen :+1:. Maar om nu te zeggen dat het gmt is, nee dat net weer niet. Maar lekker laten staan, zijn 2 toppertjes :wink:

1 like

haha, ja dat weet ik. Maar zo heb je nog vele merken die ik niet heb :wink:, enne een scheiding is tegenwoordig ook niet goedkoop meer :grin:

1 like

Vandaag kom ik met een Fransoos, de Baltic Aquascaphe GMT LE 39mm

Specs:

Uurwerk: Soprod C125 GMT
Dial 39mm Staal
Wijzerplaat: mat/glanzend
glas: dubbelkoepel saffieren
lug to lug: 47mm
dikte: met glas 13mm, zonder glas 11,2mm
lugbreedte: 20mm
Bezel: Biderectioneel (24 kliks)
Kroon: geschroefd
Case Back: staal met wereldtijden en genummerd met 50/600
10 ATM
Gangreserve: 42 uur

Fijne themaweken iedereen en mooi weer :+1: :sunny:

6 likes

6 likes

Ik weet niet of deze al langs is gekomen? GMT wijzertje is wat dun, dat bevalt me wel want soms vind ik zo’n vierde wijzer nog wel eens in de weg zitten…

3 likes

5 likes

Nope, je bent de eerste :+1:. Bij mij zit een 4e niet in de weg, maar gebruik ik hem ook echt. Nee eerlijk gezegt niet, meer voor de looks :wink:

6 likes

-Grade 3 titanium
-20 ATM
-werk13 = Kenissi based movement 70 hr PR
-slideclasp

5 likes

Seiko 6R54-kaliber met GMT functie
72h gangreserve
200m WR
LE van 3000 stuks

4 likes

Hierrrrrrrr ben ik
GMT Mastah twee weet je

Net als mn held Life Of Papa… :rofl:

4 likes

Top, je tikt alle boxen aan van mijn inleiding :+1:

1 like

H820 uurwerk met dual time. De tweede tijd (subdial) is 24h met eigen minutenwijzer en staat vast op GMT, geen DST functie dus. Het hoofdregister is LT, met DST enabled.
Voor mij GMT genoeg :wink:

3 likes

Fortis B-42 GMT
Ik heb het bijzondere “probleem” dat ik veel met India werk en daar hebben wij 3.5 uur tijdverschil mee. Het zou fijn zijn als daar een mechanische horloge voor zou zijn… nu gebruik ik meestal mijn G-Shock of Casio Royal als ik erheen ga.

2 likes