Doe kalm aan!
Vandaag op de Rikketik terug gekregen van @werner , wijzerplaat schoongemaakt en uurwerk geserviced, Werner hij is echt super mooi geworden top gedaan
Echt moet ik toegeven hoe men elkaar helpt in het vintage . Nu is je Movado weer top, is het wel de bedoeling dat je gaat reizen, misschien wel met de postkoets
Maar is echt mooi de wp, misschien een foto hoe die was?
Wellicht totaal geen vraag of allang gesteld; maar is het het waard om een horloge te kopen in Amerika en het risico te nemen dat je er niet uit gepikt wordt bij de douane?
2 dingen: als eerste, weet wat je koopt en bij wie! Als 2e, reken er maar op dat wanneer het niet aangegeven is en wat de waarde is, ze het pakket gaan openen. Dus op die manier de douane omzeilen kan je echt vergeten! Of het waard is, zie mijn eerste punt.
O ja en om on-topic te blijven, laat een mooi horloge op de vrije zondag hier zien
Zo heb ik hem binnen gekregen ooit, het leer heb ik door iemand anders laten doen, en Werner de rest
Pfff wel een verschil met hoe je hem binnenkreeg, maar zeker de moeite waard geweest deze op te laten knappen
Goedenavond thema vrienden,
Het is weer zondag, en dus tijd voor het nieuwe thema.
En omdat Ferry nog herstellende is en zich aan het voorbereiden is op de bruiloft, doe ik nog twee weekjes het thema, en we hebben weer een leuke!
Aangedragen deze keer @Lexaf, onze in-house vintage horloge-detective en verteller, want over vintage horloges zijn er maar weinig die met zoveel passie over horloges kunnen vertellen.
Lex heeft eerder in verschillende posts al eens aandacht gevraagd voor kleine herenhorloges; er zijn er genoeg. Dameshorloges mogen zeker ook, omdat deze in onze hobby te weinig aandacht krijgen, en er toch vaak hele mooie techniek in zit.
Als je ze toont, liefst vanaf 32mm en kleiner, maar ik zal niet streng zijn als er hier en daar een 34 mm tussen zit. Vermeld er dan bij wat de maat is! Liefst ook vermelden of het van jou is, of je man of vrouw bent of dat je echtgenote of kind het draagt.
Dus themavrienden, pak de schuifmaat en kijk in de horlogeboxen, lades en wat nog meer, en mannen, schroom je niet om je kleintje te laten zien!
Plaatje voor de sfeer zoals het hoort (van het net geleend)
Zal hem zelf aftrappen
Deze is een unisex model van een special edition Ricoh quartz, hierover binnenkort nog een apart NA topic
BTW schuifmaat shots niet verplicht hoor, gewoon de maat vermelden voldoet ook natuurlijk
Volgens mij het kleinste herenhorloge wat ik heb. Een groene (green gold filled) Gruen Tank uit ca 1923. 24mm breed, en iets langer als je de lugs meerekent.
En een tweetonig unisex sporthorloge met nog origineel vergeeld cellulose unbreakable glaasje. 20mm breed en lengte 33 inclusief lugs.
Mijn dank is groot Dutchspur, vandaag weer kleding moeten passen. Je kent het wel, ze wil zekerheid .
Maar een leuk thema, verwacht geen Rolexen die aan de voorwaarden zullen voldoen maar je weet het maar nooit .
Zo heb ik een Orisje, jaren 30 dacht ik. Vergeleken met mijn andere Orissen is die echt heel klein. Maar ondanks dat, tis toch een tank, niet dan?
15mm breed en kast 24mm lang, bandje is gemaakt door mijn goede vriend Lex
Helaas batterij leeg van de digitale schuifmaat, maar altijd iets in reserve
Voor mij iets te klein, dus in box van Assie. Dus denk een damesmaatje, zeker weten doe ik het niet. Wellicht dat men begin van de vorige eeuw dit ook als man droeg???
Wat voor uurwerk erin zit, zou het niet meer weten maar dat weet Lex nog wel
Je weet het idd nooit … en hier is ie, tadaaaaa
Herenhorloge van 29mm en daterend uit 1943. Eén van de dingetjes die ons vonden de afgelopen maanden
En in dat formaat is er hier ook nog een coole longines uit 1939, ook 29mm in t rond, maar die lijkt veel groter omdat de bezel veel slanker en dus de wijzerplaat veel groter is.
En dan is er nog een 28mm heren longines weems en een kleine eterna bumper, vind even geen foto, zal voor morgen zijn
En als ik dan toch bezig ben. Deze Seiko was van mijn vader.ook 34 m
En dat terwijl de man echte berenklauwen had.
Toen ik dit horloge erfde zat er een jubilee op waar ik maar liefst 4 schakels uit heb moeten verwijderen om het enigzins passend te krijgen.
Om maar even aan te geven dat dat vroeger een hele normale afmeting was.
He rustagh aan he tegen je vriend, wil jij toch niet verdrietig maken
Maar oke, je hebt gelijk. Airking van 34mm. Nu ff afwachten hoeveel er uit het groene gedeelte gaan komen .
Maar biedt bij voorbaat alvast mijn excuses aan de Rolex boys/girls
Gaaf man, wist ik echt niet. Maar rookie als het om vintage gaat he, dus goed excuus toch Was dit toen een heren of dames model?
Ik wist dat men vroeger klein droeg, groter dan 35/36mm noemde men dat een jumbo toch? Maar waarom heb je die jubilee band er niet meer om, al is het alleen maar voor de herinnering zou ik denken als het van mijn pa zou zijn geweest. Of was die toch te ver heen?