Themaweken :“Laat je kleintje zien” Vanaf post 829.deel 3

Deze valt wel mee…

Maar de echte kleintjes gaan naar Lex! Deze ging van Wilko
( @wbcoupe ) als cadeautje naar Lex(@Lexaf)
Deze Atlantic gaat dus naar Den Haag voor de conferentie! :grin:

7 likes

Het kleinste horloge dat ik heb, 15mm breed, maar het zal ongetwijfeld als dameshorloge zijn bedoeld.

7 likes

Ik heb ook nog een leuk kleintje in de collectie. Eigenlijk een vintage van vrouwlief, maar zij heeft echt niks met horloges, helaas… :sleepy:

7 likes

Van mijn vrouw geweest. Een vroeg HEMA-horloge. 28mm.

8 likes

En deze. Een Seiko Exceline; een verre voorloper van de Grand Seiko. Klein maar fijn: loopt < 10 sec./jaar. 24 mm.

8 likes

. 1 cm breed en diep en hoog

8 likes

Weer een topic naar m’n hart, kleintjes heb ik zat :blush:

Tissot High Grade uit 1929, 25 mm.

Of het een dames- of herenhorloge is weet ik niet, kan daar geen duidelijke gegevens over vinden.

12 likes

Kom maar op met je kleintjes zou ik zeggen, een beetje over de week verspreid

3 likes

Diameter ex. kroon: 21,3 mm, met kroon: 34,0…
Vav mijn schoonmoeder geweest, heeft decennia in een doos gelegen (het horloge, niet mijn schoonmoeder) en hij doet het nog . Ik ga hem even op de timegrapher leggen.

Niet eens gek.

7 likes

Gaan we doen.
Nog eentje dan om het af te leren, rest ga ik wat meer verspreid doen.

Aquasport uit 1941, 23.5 x 35 mm inclusief lugs.

7 likes

De Superbe ligt inderdaad nog steeds hier op je te wachten, Ferry, maar die komt binnenkort wel naar je toe. Niet eens zo’n héél kleintje hoor, 32mm, maar voor jouw is dat ieniemienie natuurlijk.
Hier, op jouw verzoek, alvast een prentje:

9 likes

Is top geworden Bas! Smaakte het Radium nog een beetje lekker?

image

Past wel in de sfeer van het moment: Door Bas verrijkt Radium in een (atl)antieke bombshell!

image

4 likes

Volgens specifiecatie 29mm.

10 likes

die is echt te klein op mijn pols, vele andere die ik hieronder zal zetten zijn ongeveer t zelfde formaat en die dragen we wel, maar die hun bezels zijn slanker, de WP dus groter en dat toont veel groter en mooier op mijn 16,5cm pols

2 likes

Wanneer je vrouw over je schouders meekijkt en zegt nou Rick dit is je kans …

9 likes

een greep uit het kleintjes-longines aanbod

Longines weems burgerlijke uitvoering en ineens ook de kleinste met 29mm, draag ik ook maar zelden, net als de rolex te klein

Ronde longines tussen 30 en 33,5mm

Longines tankjes

longines men’s bracelet en dat is echt klein, maar ik denk dat het bedoeld was om als amrband te dragen en dat is dan wel weer het formaat heren armband van breedte. Deze is 1 van de topstukken uit de longines verzameling, nu ja die ronde longines hierboven met de fancy lugs ook wel

Een assymetrische en ook behoorlijk zeldzaam, daterend uit 1939

en de longines doctor s watch, die is achteraan met inscriptie en daaraan zie je echt dat het een herenhorloge was want wie noemt er zijn dochter Martin :wink:

Een greep uit de allegaartjes gaande van 30mm voor de rodania tot 33,5mm voor de moeris en alles ertussen in

een paar tankjes of vierkantige

en de gisteren klaar gemaakte certina labora van 32mm

8 likes

Vintage Seiko van mijn vrouw: 35 mm

Wederom een oudje: 34 mm

Casio … love it! 36mm

5 likes

Wow mooie serie zo !

Zijn er ook hele kleine Rado’s :wink:

2 likes

Hier mijn kleinste (33mm) samen met mijn grootste (49mm)
Beiden draag ik even graag.

8 likes

25mm

7 likes