Themaweken : “show je horloge met lume” dit vanaf post 3743

Thanks man, jeetje dat het al zo oud was dat wist ik echt niet dat het al op zakhorloges gebruikt werd. Maar waren niet de minste merken die het als polshorloge op de markt brachten. Benieuwd of er nog een lid is die daadwerkelijk zo’n zakhorloge uit die periode heeft. Of een Patek/VC als polshorloge, blijkbaar in de jaren 40. Maar zo blijven we leren toch :+1:

1 like

Dat houdt zo’n forum ook interessant, die paar duizend glitterplaatjes van Olex & Eiko elke week houden mij persoonlijk niet zo bezig. Maar de meeste daarvan vallen grappig genoeg ook vaak buiten je thema weken, dus je bent goed bezig !
Mag ook wel 'ns gezegd! :clap:t2:

2 likes

Ik heb alleen een foto van het oorspronkelijke model uit de jaren vijftig én van de heruitgave uit pakweg 2013 gezien, dus ik denk dat deze gelimiteerde tussenvariant uit begin jaren negentig ook mee mag doen toch? :hugs:

De definitie van binnenring is wat lastig. :thinking:

Mijn Tissot Worldtimer uit februari 1994.

5 likes

Excusez-moi; c’est ‘Henri’ :blush: Harry, c’est Monsieur @lassale :wink:

3 likes

7 likes

Ik had ooit dit epistel er nog bij geschreven. :wink:

1 like

mooi hé, wat is de diameter van de reissue van de Navigator? de oude is 36mm wat voor begin jaren '50 groot is

Ik vermoed dat in mijn oudje het mechanisme voor de landenschijf nog aanwezig is, ze hebben er gewoon een andere plaat over het bumper caliber gezet. Wijzers zijn nog origineel

5 likes

Haha, dat wist ik dus niet. In maart ga ik weer richting je tweelingbroer en zal het hem eens voorleggen :wink:

1 like

De reissue is 43mm.

De tussenvariant die ik heb, eigenlijk ook een heritage model maar dan op basis van de oude jaren vijftig kastmallen, is ook 36mm.

2 likes

Ha Jaco, heb natuurlijk wel je epistel helemaal gelezen en hoewel deze uit 2021 is, alsnog een like gegeven voor de geschiedenis van de worldtimers en de rest van de info natuurlijk. :+1:

1 like

Ha, ik was geschiedenis over de worldtimers aan het zoeken en kwam mijn eigen stuk tegen. :see_no_evil: Wist niet eens meer dat ik dat gedaan had… Tsja, de vijftig gepasseerd he…

3 likes

Dit is de voorkant van het horloge, een foto van de voorkant van het uurwerk heb ik niet.

Maar ik zie al dat je een heel ander horloge gevonden hebt dan deze. Een NH35 is een automaat uurwerk wat ik heb is een Quartz.
Denk dat we 2 dingen door elkaar halen hier!

5 likes

Mais oui H :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Die jij gevonden hebt lijkt er niet echt op.
Wel een mooie, beter dan mijn worldtimer!

2 likes

8 likes

8 likes

10 likes

Zeker wel een leuk horloge, zag hem in Italie voor €348,00 staan. Volgens mij in Nederland niet te verkrijgen.

11 likes

Mijn NA: Yes or No

7 likes