De discussie wordt voortgezet vanaf Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862 - 4063 van fredpanarai1.
Eerdere discussies:
De discussie wordt voortgezet vanaf Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862 - 4063 van fredpanarai1.
Eerdere discussies:
Mooi !
Mooi thema maar heb ze niet
Yep, dus nu krijgt ie een echte , mooi verdeeld die patina
Je foto staat nog in deel 2
Ja helemaal eens. Bij die 5e vind ik de patina ook mooi, maar nummer 4 is over het randje. Die heb ik al lang, vond (en vind) de kast erg mooi. Misschien dat ik de plaat nog iets verbeteren kan, meeste ellende zit langs de rand, onder de rand van het glas, wellicht is dat nog wat schoon te maken
Top macx, allemaal een , alleen de Fulto vind ik wat minder. Betrap mijzelf er wel op dat ik vintage steeds boeiender ga vinden, nog even en ga ik die ook verzamelen.
Tja Assie vindt het allemaal oude knarren horloges, maar hoe beter je kijkt hoe meer je het vakmanschap van vintage waardeerd. Maar ja, waar moet ik dat allemaal kwijt? Een ding scheelt, geen full set met grote dozen . En de meeste zijn echte dress watches
Ik weet nog een leuke Stipto, wanneer ben je jarig?
Tegen die tijd heb ik ook eindelijk een edit knop. VerVangen.
In juli, dan word ik echt bejaard. Ga ik naar de 66 . Laat ik nu toevallig een tijd geleden een Stipto van @Lexaf gekregen hebben, die mij doet herinneren aan mijn pa.
Bedenk ik mij ineens dat ik die ook kan posten in het thema, patina mooi verdeeld over de wp
Zie hierboven, helemaal niet aan gedacht. Is natuurlijk ook patina op die stipto, kan ik toch nog zelf met dit thema meedoen. Is wel de enige natuurlijk
Laatste reeks voor vandaag
Groepsfoto, kwam het toevallig tegen.
Hard mineraal glas, tijdje op gepolijst, maar is aardig gelukt.
Zo was het toen ik het binnen kreeg
Hoi @Macx in deel 2 post 3997 vroeg ik je het volgende over het Facet horloge:
Komt uit Zweden toch, maar waarschijnlijk gemaakt in Denemarken of Finland. Of zit ik er nu helemaal naast?
Zou je daar op kunnen antwoorden, ben je waarschijnlijk vergeten
Ik ook niet, maar ik ben redelijk ervaren in het poetsen van kastjes en het verwisselen / polijsten of plaatsen van glaasjes.
Een keer een workshopje doen bij mij, als je zin en tijd hebt?
Dat enge apparaat…
werkt ook niet bij alle glaasjes…
Die Vito, Zodiac, Foresta en Helios die je in je volgend postje toont, zien er best mooi uit trouwens. Vooral die Helios is mooi!
Ik ben het niet vergeten, maar ik weet het niet. Je zou even kunnen googelen.
Ik had je dat wel even kunnen antwoorden natuurlijk, ik dacht een like is wel voldoende, dan begrijp je dat ik het gelezen heb en niet het juiste antwoord heb op je vraag.
Allemaal een , maar vooral de Grand Prix horloges vind ik er echt uitspringen en dan metname die met de E erop, die is echt een topper
En wederom knap hoe je die Heloisa hebt opgeknapt , toen die binnenkwam was zelfs het merk niet meer te lezen
Dankjewel Ferry.
Ben aan de slag gegaan, mond viel open. Is een echt Nederlands horloge dat vooral in de jaren 50/60 in Nederland werden geassembleerd en daar zat vaak een Zwitsers uurwerk in. Verkoop destijds vond ook voornamelijk in Nederland plaats
Zie je wel, deze luiaard kan er wel achter komen met een beetje wil en geduld