Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Ik durf ook niet te schrijven hoe oud deze is. Ik vond em op de foto’s erg leuk er uit zien totdat ik het horloge in handen had en zag dat er 2 verschillende “lugbreedte” op zit.
Geen merk op de wijzerplaat en er staat ook niks op de achterdeksel.
Ik zal de deksel er morgen eens afschroeven om te kijken of daar meer info te vinden is.
De bezel zit vast dus je moet de tijd zelf uitrekenen!! :joy::joy:

1 like

leuk he Fred, , trump spelen. hehehehe

1 like

Nee joh, is absoluut niet de bedoeling. Maar als ik alles goed zou keuren dan heeft een thema ook geen zin meer. Maar heb het je toch netjes uitgelegd dacht ik?

Dat is ook de bedoeling denk ik.
GMT is het nulpunt, dus de tijd waarop het horloge staat en bij de steden op de bezel staat simpelweg + of - het aantal uren.
.

Da’s wel heel bijzonder. Nog nooit gezien.

1 like

Ik heb het idee dat dit een horloge van huisvlijt is, lugs verschillen ook van elkaar. En toch wel leuk en bijzonder, wellicht kan je zelf een bandje maken zodat die aan beide zijden past. En anders is er altijd wel iemand op het HF die dat kan doen. Ben benieuwd wat er onder de motorkap zit? :smile:

1 like

Goed gezien - is al gauw twintig over vintig :stuck_out_tongue:

1 like

Ik ben er nog steeds blij mee :heart_eyes:

7 likes

Zeer fijn horloge met wereldsteden. Radiocontrolled ,solar, titanium.

10 likes

Nou zeg. Kom ik gewoon een Rolex tegen die hier aan voldoet.

9 likes

Heel apart, waar heb je deze nu gevonden? Rolex kent dit model nog niet :wink:, zit wellicht wel in de planning :grin:

1 like

Is het de bedoeling dat we plaatje van het net plukken of dat we het daadwerkelijk in bezit hebben? :sob:

2 likes

Ze zeggen dat het worldtimers genoemd worden, maar had echt verwacht dat er best wel veel leden zo’n horloge zouden hebben. Van het net plukken is natuurlijk heel makkelijk en niet de bedoeling. Alleen als ik een thema maak waarvan ik het horloge niet heb, heb ik toestemming van google om het van het net te plukken. Heb dus blijkbaar een uitzonderings positie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Op het net Fred.

:grin:

1 like

Zeker worden deze horloges worldtimers genoemd. Ik weet uit mijn eigen herinnering niet meer wanneer dat exact is begonnen, maar wat ik nog wel weet is dat dit soort horloges vanaf begin jaren 70 heel populair waren. Half jaren 70 had ik er ook al een . Gekocht bij Keurkoop. Worldtimer en waterdicht; werd bezorgd in een plastick container gevuld met water…als ik het mij goed herinner.:slightly_smiling_face:

Timex bracht er ook een uit in die tijd (1974). Daar is dit de heruitgave van.

En hier nog een uit +/- 1970…(ook heruitgave)

Ik denk dat @domega en @Lexaf meer verstand hebben van dit soort horloges. :wink:

8 likes

In 1953 had Tissot alvast de Navigator

foto van het net
de mijne moet in de jaren '60 omgebouwd zijn door een horlogemaker en ziet er momenteel jammer genoeg zo uit

en zal worden ge-
image
voor het huidige thema

iemand een losse wijzerplaat om dit recht te zetten :blush:

3 likes

Mijn tweede en laatste bijdrage voor dit thema:

8 likes

Kijk, een mooi State of the art Quartz uurwerk erin!!

Het is een TMI (TimeModuleInc.) horloge en bestaat sinds 1987.

1 like

eentje met de secondewijzer in beweging :smile:

7 likes

Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat Citizen oververtegenwoordigd gaat zijn in de “Toon je horloge met op de bezel steden/landen”-week. Hier mijn inzending uit mijn kistje met glimmertjes:

5 likes

De oudste die ik tot nu toe ben tegengekomen is die van @straoven (Filip) uit 1953. @Domega en @Lexaf hebben nog niet gereageerd, maar zal nog wel komen.
Wel leuk hoe Keurkoop dat destijds verkocht en bezorgde in een container met water. Zal je nu nergens meer tegenkomen als je een horloge koopt die waterdicht is :smile:
Ook heel apart hoe men bij sommige horloges de steden verkeerd schreef, zoals op deze Timex bijvoorbeeld Londres en Bagdad :grin:

2 likes