Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Heb je er toch een hele week van kunnen genieten van de Surveyor met die mooie kleur wijzerplaat, je ziet ook mooi de sunburst van de wp :+1:.

Ik zit nu wel te twijfelen of ik nog een thema aan ga maken, kennelijk is er geen behoefte meer aan. Was ik vanmiddag toch weer een tijdje mee bezig.
Anders misschien even een polletje maken, doorgaan of niet. Kan natuurlijk zo zijn dat het de leden niet meer boeit. Tis ook best lastig iedere week een nieuw thema bedenken, maar als men het leuk vindt ga ik er natuurlijk wel mee door. Had voor komende week weer een leuk thema, afwachten dus.

2 likes

Geen behoefte aan ?
Uit de reacties en pictures blijkt van wel.
Iedereen heeft wel wat in zijn collectie wat in aanmerking komt.
Gewoon doorgaan zou ik zeggen. :+1:

3 likes

Ik kijk het vanavond nog even aan of er meer reacties komen en anders maak ik morgen een poll, maar wel fijn dat je het waardeert Jesus :+1:

3 likes

Ik waardeer het zeer zeker, heb niet voor elk thema het goede horloge in bezit misschien. Maar geniet van alles wat geplaatst wordt.

4 likes

Geldt ook voor mij. Soms kan ik niet meedoen, omdat ik niets heb dat onder het thema valt, maar dan kijk ik wel mee. En andere keren kan ik wel bjjdragen. Maar ik kijk er elke week weer naar uit.

4 likes

3 likes

Haha, ik zat recent nog (raar) te kijken naar precies deze. Werd mij voorgesteld door het algoritme van Ali. Zo’n vreemd binnenwerk dat het bijna hypnotiserend werkt :smile:

6 likes

Ja dat is nog wel een grappige. Misschien dat ik die nog eens probeer te servicen, liep al vrij gauw niet goed meer :grin:

1 like

Het topic ken ik nog niet zo lang dus ben pas begonnen bij de microbrands. Open heart ben ik geen fan van dus die heb ik niet.

Zijn de einzeigers al geweest?

Ik vind de thema’s in ieder geval wel leuk.

3 likes

Ik zeg lekker door gaan met het thema topic!
Misschien is niet elk thema even populair maar zo krijgen ook de wat minder populaire modellen de aandacht die ze verdienen!

4 likes

Ja natuurlijk gewoon doorgaan met de themaweken.
Ik heb ook niet elke keer horloges die aan het thema voldoen.
Maar vind het dan juist leuk om van andere de horloges te zien die ik niet in mijn collectie heb.
Wat ik zelf heb weet ik wel maar vind het leuker om te zien wat anderen hier dan showen.en dat brengt je dan weer op andere ideëen en snuffel ik op internet naar merken die ik nog nooit gezien heb.
En waar ik het bestaan niet van wist.
En als je je horloge hierop zet dan ga ik hem meestal ook weer dragen en dan denk ik o ja die heb ik ook nog en zo krijgt hij weer de draagtijd die hij verdient :+1:

4 likes

Goedemiddag thema vrienden,

Om te beginnen was ik gisteren een beetje teleurgesteld dat ik voor 18.30 uur nog niet 1 horloge op de vrije keuze dag gepost zag. Dus hebben Assie en ik zelf maar als eerste een horloge gepost, daarvoor was ik best wel lang alweer bezig met een thema waarbij heel veel leden weer mee konden doen. Ik kreeg het gevoel (sentimenteel he :smile:) dat men geen behoefte meer had aan themaweken en dat maakte ik ook duidelijk in 1 van de berichten.

Afwachten dus of er nog reacties kwamen en gelukkig waren er 8 leden die reageerden en horloges posten. Ik had meer reacties verwacht, dus vandaar dat ik vandaag een poll plaats en kijk hoeveel leden het nog leuk vinden of dat ik met de themaweken moet stoppen.

Na aanleiding van de reacties gisteravond, maak ik vandaag toch weer een thema bekend waarbij iedereen weer mee kan doen, zowel met horloges van een paar tientjes tot tig k.

Het thema van deze week wordt: “toon je panda chronograaf” vanaf post 2652

Nu wordt er soms onterecht een horloge een panda genoemd, ook de juweliers maken zich hier soms schuldig aan.
Wat is imo nu een echte panda, dit zijn horloges met meestal een lichte wijzerplaat met zwarte subdials zowel op 3 en 9 uur, nog mooier ook op 6 uur.
Andersom kan natuurlijk ook, een zwarte wijzerplaat met witte subdials. Zoals gezegd vind ik dat panda horloges. Maar zal deze keer heeeel coulant zijn, maar let wel . Subdials op z’n minst op 3 en 9 uur uur en 6 uur maakt het helemaal af :smile:.

Probeer je aan het thema te houden en zien we weer veel leuke/mooie panda horloges voorbij komen.

Ik trap af met een dure Rolex Daytona panda chronograaf, een betaalbare Festina Panda en een Sea-Gull 1963 panda met alleen op 3 en 9 uur de subdials maar zeker ook betaalbaar.
En morgen post ik een vintage panda Seiko :smile:.

En heb je meerdere panda horloges, probeer het dan over de week te spreiden en zoals altijd zondag weer vrije keuze dag :smile:.

Zoals jullie zien, 3 panda voorbeelden, dus kom maar door met de mooie foto’s en niet pikken van het net he :smile:

daytona gedaan
festina chronograaf panda gedaan
Sea-Gull 1963 gedaan

Hoop dat er weer veel leden meedoen met dit thema, wel aan de voorwaarde houden natuurlijk (smile).
En natuurlijk kan je iedere dag een foto posten en zoals jullie weten, komende zondag vrije keuze dag.

Fijne themaweek iedereen :+1:

edit: zoals jullie zien, post ik de themaweek vrij vroeg dus help later op de dag andere aan het thema te herinneren :+1:

7 likes

Daar heb ik er maar 1 van en dat is deze maar wat de andere posten daar ben ik meer benieuwd naar.

10 likes

Kom ook bij dit thema weer in de in onbruik geraakte bak “Chinees” terecht :face_with_peeking_eye:

8 likes

Die onderste is leuk horloge doet hij het ook ?
Omdat je onbruik geraakte bak schrijft.
Of draag je ze nooit ?

2 likes

Beste vrienden, zoals al aangegeven, bij deze de poll.
Hoop echt op een hoop stemmen, zodat ik weet dat ik het niet voor jan doedel doe

• doorgaan met themaweken
  • stoppen met themaweken
0 stemmers

Maar toch weer een thema deze week :smile:

2 likes

Jawel, ze doen het beide nog wel. Maar ze winnen het niet meer van de Tissot collectie dus komen niet meer om de pols terecht :blush:

2 likes

Ja dat snap ik je Tissot’s zijn veel te WOW :heart_eyes: :star_struck: :+1:
Maar deze vind ik ook wel te gek hoor jammer dat je ze nooit draagt.
En is Spinnaker Chinees ?

2 likes

Ik ook Ruud en dan vooral naar merken (meestal vintage) waar ik nog nooit van gehoord heb :smile:

Wel zonde Wilko, misschien kan je er anderen blij mee maken :wink:
En als je heel snel knipperd met je ogen zou je toch echt denken dat die Alpha een Daytona is :grin:
Die Spinnaker ziet er leuk uit :+1:, maar snap je wat ik bedoelde dat men snel een horloge een panda noemt. Daar verschillen de meningen nog wel eens over. :wink:
Maar snap dat jou focus geheel nu op de Tissot’s liggen, daar heb jij er wel een paar van :smile:

1 like

Deze moet nog worden geserviced met een nieuw glas en een nieuwe veer maar ik deel hem toch alvast masr

8 likes