Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Jawel, gekocht op de Rikketik van 6/4. Er zou een ETA 2391 uurwerk in zitten, maar dat moet ik nog even checken. Ik heb nog niet veel gevonden over dit horloge.

7 likes

Gisterenavond bezig geweest met de chrono’s.
Alles doet het, maar de juiste pushers vinden is nog wel een dingetje.
Vanochtend ‘even’ deze drie gedaan.
De penanker (Cattin) was een kadootje van Patrick (@Vmax) waarvoor nogmaals dank!
en die loopt ook weer!

Een AS 1130, die ik als donor uit de tientjesbak van Marnix heb gevist. Nou heb ik nog geen donor😅
En een zeer zeldzame( maar niet heus) Franse Cupillard 233.
Deze is zeldzaam, want die is nog te redden!

7 likes

Dank je Lex, hoop dat @Basvg het voor mij wil doen en jij het cosmetische gedeelte. He en je ziet, mijn eerste zelf gekochte vintage. Zal het dan toch gebeuren :wink:, kan ik er nog een loods bijnemen voor vintage horloges :grin:

Met je Zweedse vriend meneer Hagman ook nog even gekletst, aardige man. Vroeg of hij nog een echt Zweeds horloge had, niet dus. Volgende keer weer eens langs gaan bij hem.

De eerste 5 horloges heb ik in het echt mogen aanschouwen, 2 sprongen er voor mij echt uit. De bulls eye en de derde groene op de 2e rij.

Hoop voor Jenneke dat ze geen overlijdensbericht gaat krijgen, weet ik alles van. Kreeg er destijds ook 1 van jou, tranen liepen over mijn wangen maar ben er inmiddels wel overheen.

Jeroen (@Papadap) en ik vonden het ook heel gezellig om de anderen te ontmoeten en wat een geheugen hebben sommige. Eentje wist nog mijn boodschappentas die naar jou ging, toch al een tijd geleden :smile:.

Leuk Lex, dat je nu 2 horloges hebt met het merk Lex. Mocht er ooit iemand een horloge tegenkomen met het merk FerAssie hoor ik dat graag :rofl:.

Op de weg naar de uitgang kwam ik ineens een leuk horloge, dacht dat het vintage was maar is dus een nieuwe met een vintage look, kom ik deze week nog wel op terug. Op het HF ben ik deze iig nog nooit tegengekomen :smile:

3 likes

Tuurlijk wel Eddie, je weet toch, zondag vrije keuze. Doe je toch lekker mee deze week. :wink:

Meegenomen als aandenken aan Rikketik, of gekocht zondag bij Rikketik? Hoe dan ook, die Seadweller is gewoon een knaller van Rolex :+1:

1 like

Ook deze heb ik in het echt mogen aanschouwen, leuk dat je weer wat gescoord hebt Petra. Haha, heb je in onze prive gesprekjes vaker horen zeggen, dit is de laatste die ik gekocht heb. Nope Petra, het virus zit gewoon in je bloed :wink:

1 like

Jeetje Bas, wat doe jij dat snel :smile:, heb jij een lopendeband thuis :wink:

Eerlijk geruild @fredpanarai1

1 like

Top man, ruilen, kopen het komt van Rikketik 6 april. Ziet er heel netjes uit :+1:

Ik ben bang van wel…Maar voorlopig even niets dus…

2 likes

:rofl: :rofl: :rofl: ik geef je hooguit 2 maandjes :wink:

Hmmmm. Tja, het vakantiegeld komt wel in mei natuurlijk…

1 like

Jahaa, ik ben in de leer bij Peter(@scudo):grin:

2 likes

Tuurlijk!

1 like

Ha Bas, nog de post van Lex 3117 gelezen over mijn eerste zelf gekochte vintage? :smile:

1 like

Fero?

1 like

Ha dat wijkt net iets teveel af van Ferry, is maar dolle natuurlijk. Denk dat er geen merk bestaat met de naam FerAssie. Een samenvoeging van Ferry en Assie mijn vrouw, ach die ken jij natuurlijk ook wel van het forum :wink:. Wellicht bestaat er wel een merk met de naam Ferry, vertaald is dat toch een veerboot. Moet ik altijd uitleggen aan Engelsen dat het echt mijn naam is :grin:

2 likes

Ik had er gisterenavond al eentje klaar.
Die wijzerplaat is helemaal te gek.
Verloopt van roodbruin naar blauw naar groen. Niet goed op de foto te krijgen.

12 likes

Mooie! En snel gedaan, natuurlijk.

2 likes

Leuke vondst Petra. Meer weten?
Dan is dit misschien alvast een beginnetje. Mikrolisk:

Er is een relatie met het Belgische (handels)merk Verdal., Kijk naar het logo.

Kijk verder in de zoekfunctie
afbeelding
afbeelding

Is al veel over geschreven.

4 likes