Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

2 likes

2 drukke dagen gehad en ben nu goed moe dus komt nu het thema voor komende week :+1:

Goedenavond thema vrienden,

Themaweken “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862
Dit zal niet een thema zijn die voor iedereen is weggelegd, ook niet voor mij.
Maar dit thema is nog niet geweest, zal wel heel veel vintage voorbij komen verwacht ik :grin:
Met je horloge met patina bedoel ik dus patina wat op de dial zit of op de kast.

Ben benieuwd wat voor moois ik deze week tegen ga komen :+1:
Heb je meerdere horloges die aan het thema voldoen, spreiden over de week graag.

Kijk goed naar de voorbeelden waarmee ik aftrap , dan weten jullie wat ik bedoel en hou je aan dit thema, lekker makkelijk toch :smiley:
De voorbeelden van horloge met patina, even geleend van forumleden. Hoop dat ze mij dit niet kwalijk nemen, maar zelf heb ik er dus niet 1.
Ik hou natuurlijk niemand tegen die er 1 met patina wil opsturen (geintje).

foto 1 is van @Gozs een Breitling, foto 2 is van @Vinwat een Doxa, foto 3 is van @Piet82 de Jenny en foto 4 is van @der_bene een Squale.
Mogen jullie natuurlijk zelf ook nog een keertje posten :+1:

Squale is van @der_bene

Meestal zoek ik een thema waarbij iedereen mee kan doen, zal deze week iets lastiger worden dan afgelopen week. :wink:

Hoop dat er weer veel leden meedoen met dit thema, wel aan de voorwaarde houden natuurlijk :smiley:
En natuurlijk kan je iedere dag een foto posten (spreiden) en zoals jullie weten, komende zondag vrije keuze dag.

Fijne themaweek iedereen :+1:

2 likes

Eén van mijn twee horlogedozen begint helemaal te stuiteren van plezier. :partying_face:

2 likes

Een beetje patina om mee af te trappen :roll_eyes:

2 likes

Ik weet Dan dat ik slechte oogjes heb, maar waar kan ik de patina vinden :wink:

1 like

Ik ga op alfabetische volgorde en kijk wel hoever ik kom, wel leuk thema, ze zullen niet allemaal worden gepost, degene die de moeite waard zijn om te laten zien eerst.

4 likes

De lume pip was ooit wit en de aluminium bezel insert glanzend zwart. :wink:
Hier nog een foto in het daglicht

Dan is het misschien beter zichtbaar voor je :disguised_face:

5 likes

8 likes

Aangezien mijn Jenny al in de aftrap van deze week staat houd ik niet veel meer over buiten deze Prisma:

En deze Consul, gerepareerd en gerestaureerd door de onvolprezen @Serge2 :

5 likes

6 likes

6 likes

7 likes

5 likes

7 likes

562125860_ed4957cb-86fd-4d6d-9e97-bc005224d493

6 likes

7 likes

7 likes

Ha maxc, die 6e en de laatste foto zijn de Atlantic, die heb ik maar dan nieuw 39mm :smiley:

6 likes

5 likes

Dit horloge is 65 jaar oud, wat aan de staat van de kast niet te zien is. De wijzerplaat vertelt echter een ander verhaal.

En deze Tissot uit 1939 mag ook wel iers patina hebben na zoveel jaren dienst…

Verkleurde lumen op de wijzerplaat en lichte vochtschade op de interne bezel op deze Seikomatic Silverwave J12082

Seiko Champion Alpinist

Seikomatic J13083 met een mooie champagnekleurig patina

6 likes