Je bent echt een toffe vader en echtgenoot Ferry! Je geeft je horloges net zo makkelijk aan je kinderen en aan @Assie62
Dat klopt, en anders leen ik ze wel😜
Ben door dit thema wel heel erg bevestigd in mijn (voor)oordeel dat ik verre moet blijven van deze hologes.
Behalve dan deze 2.
Mijn first ana-digi…full digi
dan een echte ana digi
dan nog een andere…
dan verschillende G-shocks…GST van alle soorten, GWG, …
…en enkele Breitling’s
…en als lastste, een kleine Citizen…
Goedemorgen,
Onderstaande serie is weer net iets anders dan de eerder geplaatste ana-digi’s. Bij deze is de wjjzerplaat wat groter en wat meer afgeplat aan de onderzijde boven het digitale display:
Tissot T-Touch trekking. De Tissot T-Touch werd geïntroduceerd in 1999 en was volgens mij het eerste horloge met een touchscreen.
Nu vraag ik mij af of er ook een Bert Seiko is
Goedemorgen,
Nog een paar die vergelijkbaar zijn met de eerder geplaatste serie, maar deze hebben een nog iets grotere wijzerplaat:
Deze modules zijn vaak nog wel goed te vinden. Ik ben zelf ook heel erg op zoek naar een ana-digi van mijn vader… Dat is een Lorus… Maar vaak gebruiken die dezelfde modules.
Kan je zien op de kast aan de achterkant wat het module nummer is ? Die uurwerken hebben ze gewoon vaak nog liggen in voorraad.
Ja, Citizen 8930.
hmm misschien citizen nederland even een mailtje sturen ? Ik kan zo 1,2,3 niet een vervangings module vinden. ook een optie is een ander donor horloge kopen op ebay… staan er wel genoeg van met dezelfde module. Dan een horlogemaker the wijzers en wijzerplaat laten overzetten op het nieuwe uurwerk.
Deze bijvoorbeeld ! ULTRA RARE CQ THIN CITIZEN MENS SS DIGITAL/ANALOG 8930-084290KA RUNS GREAT | eBay
Maar je kan ook gewoon de goedkoopste vinden die het goed doet. Want de module is het zelfde. Als het een 8930 is tenminste. De code is vaak “Uurwerk of module” - “Kastvorm”
Pet af wat een geinige serie
Bedankt voor alle tips! Ik denk erover om in de buurt naar een officiële horloge maker te gaan welke ook Citizen dealer is.
Ze restaureren ook vintage horloges, dealer van diverse merken zoals ook Meistersinger, Hamilton etc.
Ik was verbaasd dat Lorus Nederland gewoon zei dat ze uurwerken op voorraad hebben liggen. Van pakembeet 30 jaar geleden. Dus zeker dat citizen die ook heeft. Blijven Japanners he !
Het zal niet goedkoop zijn maar zeker de moeite waard voor erfstukken. Je kunt zelfs hele nieuwe NOS kasten vinden op eBay. Met originele verpakking etc