Ha Bas, nog de post van Lex 3117 gelezen over mijn eerste zelf gekochte vintage?
Fero?
Ha dat wijkt net iets teveel af van Ferry, is maar dolle natuurlijk. Denk dat er geen merk bestaat met de naam FerAssie. Een samenvoeging van Ferry en Assie mijn vrouw, ach die ken jij natuurlijk ook wel van het forum . Wellicht bestaat er wel een merk met de naam Ferry, vertaald is dat toch een veerboot. Moet ik altijd uitleggen aan Engelsen dat het echt mijn naam is
Ik had er gisterenavond al eentje klaar.
Die wijzerplaat is helemaal te gek.
Verloopt van roodbruin naar blauw naar groen. Niet goed op de foto te krijgen.
Mooie! En snel gedaan, natuurlijk.
Leuke vondst Petra. Meer weten?
Dan is dit misschien alvast een beginnetje. Mikrolisk:
Er is een relatie met het Belgische (handels)merk Verdal., Kijk naar het logo.
Kijk verder in de zoekfunctie
Is al veel over geschreven.
Wie o wie stond er met veel woorden aan mijn stand te verkondigen, dat je alleen maar nieuw koopt?
Tss, toch een man met weinig ruggengraat
Maar je ziet weer, iedereen kan zwak worden voor een mooi vintage horloge.
Ja ik kan dit bevestigen, stond er toevallig naast.
Welke Longines is dat? Fraai ding
Haha Patrick, klopt helemaal . Totaal geen ruggengraat, wordt gewoon gek gemaakt door de vintage boys/girls. Maar die vintage blijkt een plakhorloge, kost een drol. En ja, misschien wordt het nog eens wat met mij. Maar voordat ik de uitgang uitging, toch nog een nieuw horloge gekocht
Gister een erg mooie pontiac gekregen van @basvg. Even een bandje erbij gezocht en we hebben weer een mooie voor de verzameling. Fototje van gister erbij.
Haha ja was een leuke dag en we hebben leuke mensen ontmoet ook kan Ferry goed onderhandelen waar ik zou zou weglopen als ik het te duur vind krijgt hij het wel voor elkaar
Ik denk koop ook eens wat nou eerst onderhandelen … Leuke prijs door Ferry … betalen … doet ie het al niet meer haha wat een troep uiteindelijk 2.5 euro betaald voor een stuk handwindertje
Ga hem wel voor de lol een keer proberen te maken maar voorlopig geen tijd voor haja joh wel leuke ervaring ,
Je bent een topper Bas, het horloge ligt bij Lex
Komt goed dan👍
Doet hij het nog steeds niet?
Hoop het wel voor hem, ik zou de vuisthamer proberen
ORIMA, met Cattin (penanker) uurwerk. Mag dan een penanker zijn, maar die Cattins zijn best wel zeldzaam. Orima staat niet in Mikrolisk, dus daar word ik niet wijzer mee.
Die zou ik inderdaad niet als donor opofferen. Mooi ding man. Het merk INEK zegt me niets, staat eveneens niet in Mikrolisk en Goegel geeft ook geen sjoegel.
Van zeer goede huize, als je Mikrolisk zo ziet. Maar niets is wat het lijkt natuurlijk. Een Rolex met een 233 er in? Daar kan Trump met zijn economische maatregelen een puntje aan zuigen.
Ook een leukerd! En een goed werkende 233 is prima, zeker als het een echte ouwe Cupillard is, die zijn toch mooier gemaakt als de nieuwere FE233 varianten met die gestanste bruggetjes.
Ik heb ook een Bouquet, een keer gekregen van forumlid Beavis. Daar zit een ander uurwerkje in dat ik nog steeds niet heb kunnen identificeren. Het komt me bekend voor, maar als ik ga zoeken bij de Ranfft plaatjes is ie het iedere keer net niet. Een 233 is het zeker niet. Wie helpt mij?
Hieronder mijn Bouquet (waarvan ik dus dacht dat het merk zeldzaam was). Wat tikt er van binnen?
Lijkt wel wat op een Femga 520