There can be only one......14060M of 16600?

Geachte mede liefhebbers,

Ik wil mijn collectie wat uitdunnen aangezien de horloges nu naar mijn idee wat te weinig gedragen worden en ik op zoek ga naar mijn grail watch.

Ik heb 2 Rolex duikers, een sub 14060M two liner en een SD 16600. Beide zijn full set en in perfecte staat. Een zal er plaats moeten maken en ben benieuwd welke jullie zouden houden en waarom.

Gr

V

2 likes

Deze. Omdat een Rolex met datum loupe gewoon cooler is :sunglasses:

1 like

16600 heeft ook geen datum loupe…

4 likes

Oja stom, een 16600 is een dweller en geen sub. 1 cijfer anders. :sweat_smile: Alsnog is een dweller cooler

2 likes

Ik zou de 16600 houden, die is wat stoerder als duiker.

Beetje verwarrend omdat de vraag in de titel net tegenovergesteld is van je vraag in je post…

Maar bon, ik zou de 16600 houden. Datum zonder loupe doet het voor mij! Daarbij heeft de 16600 SEL’s, ook mijn voorkeur…

En als het al verschillend is voor beide modellen natuurlijk, kan je nog voor jezelf uitmaken of je hoor tritium of luminova wil gaan? Edit: na je foto’s gezien te hebben maakt het dus niks uit…

14060m eruit als je er al een weg wil doen.

Fotos?
Dan weten we of beter ik waar we t over hebben.

1 like

3 likes

Welke draagt prettiger?

Nummer 1 blijft

Beide prachtig

Maar omdat er gekozen moet worden valt 2 af ivm witte datum venster.

Daarnaast is de kast van 1 net ff wat completer , mooier.

1 like

die 16600 eruit en richting bertus :nerd_face:

Persoonlijk zou ik de 16600 boven de 14060 verkiezen😉
Succes met de keuze!

Beide dragen prettig alleen Sub is wat dunner waardoor dit wel volledig anders is tov de SD

Ik heb ooit tijdens een 4Daagse de Expl2 per ongeluk gedragen zonder veel problemen, maar het was kantje boord. Flink gezwollen hand. Een SeaDweller zou echt te zwaar zijn geweest. De volgende 3 dagen droeg ik dan ook een dunne en lichte Lorus.

1 like

Beide houden. Krijg je spijt van…

Ja, die is duidelijk en waar is de foto van dat andere horloge?:wink:

(ik zou de SD houden)

1 like

Lastig… de 16600 vind ik een erg prettig horloge. Wel een datum, geen loupe en daarmee net wat minder typisch herkenbaar Rolex (al zal dat voor een kenner niet uitmaken). Al deze argumenten gaan natuurlijk ook op voor de 14060m…

Voor mij is de 16600 het horloge wat ik altijd draag op vakantie; lekker robuust en kan tegen een stootje. 16600 Houden dus en de 14060m de deur uit.

Wat een taaie rakker ben je toch, Willem.

4 likes

De Sub! Wat voor serienummer is het? Gezien de ‘straight’ S.

Ik vind die sub(jectief natuurlijk) mooier :smiley: