Qua draagcomfort denk ik dat de 14060 wat comfortabeler/platter op de pols zal liggen. Echter qua looks en robuustheid wint de 16600 zeker weten (voor mij). En tevens SEL wat ook een grote plus is + datum.
Ik zou zeker de 16600 houden. Net wat bijzonderder. Ik hou van de iets dikkere kast en sel!
Lastig inderdaad.
Ăls er echt een weg moet, zou ik toch de Sub weg doen.
Motivatie is wellicht vreemd:
Ik vind de sub mooier, maar de dweller zie je minder en is daarmee net wat meer bijzonder.
Maar eigenlijk zou ik ze beide houden als ik in de mogelijkheid zou zijn.
Sterkte!
Zonder datum
Eens even zien wat Google ons leert van deze nummerbrij.
Je vraagt ons dus te kiezen tussen een zwarte Rolex duiker zonder datum, met vier regels tekst en een set mercedes wijzers en een zwarte Rolex duiker met datum, vier regels tekst en een set mercedes wijzers.
In mijn wereld is platter beter, want comfortabeler. Tenzij de lugs de pols extreem goed volgen. Dus zou ik geneigd zijn de Sub no-date te houden.
Kortom: Welke zit lekkerder?
Ook heeft de Dweller een wat verloren ogend datumvenstertje. Zoân venster wat eigenlijk om een loep smeekt. Daarentegen lijkt hij ietsepietsie rankere lugs te hebben. Of een dikkere kast. Verder maakt het geen reet uit, natuurlijk, want een zwarte rolex duiker is een zwarte Rolex duiker is een zwarte Rolex duiker.
Toch, omwille van het lullige a-rolex datumvenstertje de sub dan maar houden, zou ik zeggen. Het ziet er gewoon niet âafâ uit, die datumuitsnede. Die is op een loep ontworpen.
ik zou de 14060 houden, beter in balans qua looks
Allebei weg en een Air-King en Milgauss erinâŠ
14060 HOUDEN.
Zelf ook gehad en oprecht spijt van dat ik die ooit heb verkocht. Mooiste moderne Rolex, helemaal vergeleken met die apparaten die tegenwoordig uit hetzelfde huis komen. Dweller ook ooit gepast maar vond die tĂ© in alle opzichten: te dik, te massief, te toolâŠ
Nee, zoân 14060 is de perfecte allrounder en een toekomstige klassieker. Ga je spijt van krijgen als je die weg doet.
Als je nou die Sub eens afragde, dan was het wat. Een two-line tekst zonder datum⊠Tsja⊠Ik zou het bijna mooi gaan noemen. Hoe kaler de dial hoe beter, eigenlijk zou er alleen GS, eh, sorry, lex op moeten staan.
En dan goeie wabi-sabi, inderdaad op een NATOtje.
M2c:
Ik heb de SD 16600 weggedaan voor een 2-liner 14060m. Geen spijt van. De SD is stoerder/beter/origineler, maar ook dikker en minder draagbaar. Voor mij is de 14060 perfect draagbaar en mooi in zân eenvoud.
Grt
De SD heeft niet de goede porporties voor lekker te dragen, hij is maar 40 mm maar wel heel dik en de caseback is te bol. De Sub draagt lekkerder en subtil.
Ik zou zeggen maak een polletje aan en verzoek de mensen die beiden hebben gehad/gezien om hieraan mee te doen
Dit klopt niet helemaal? Beiden hebben geen cyclops als het gaat om datum.
Ik denk dat ie bedoelde liever een no date te zien dan een datum zonder loep.
Welke draag je het aller-aller-allerminst?
Die mag eruit!
(Ps. Ik vind die 14060M een tikkeltje aan de saaie kant vergeleken met de 16600 welke zo ultiem tool en stoer is).
Als je dan toch een 5 digit wilt hebben, dan de dweller houden.
Persoonlijk zou ik voor de 14060 kiezen, maar dat is meer omdat dat het horloge is waar ik naar op zoek ben