Dat de zijkant een groot verticaal vlak heeft.
Net als de Black Bay kast.
Hier in deze draad gaat het over die kastvorm:
De term wordt in meer constructiomgevingen gebruikt, een dikke plak eigenlijk:
Dat de zijkant een groot verticaal vlak heeft.
Net als de Black Bay kast.
Hier in deze draad gaat het over die kastvorm:
De term wordt in meer constructiomgevingen gebruikt, een dikke plak eigenlijk:
OK, ik duizel helemaal van alle vaktermen. Gelukkig ongehinderd van enige kennis en visualisatie kan ik mijn mening geven. Afgezien dus van die rode ringen, niks meer aan veranderen. Of misschien bijna niks😀 Kortom, een draadje om met zeer veel interesse te volgen👍
Het is ook geen functionele issue, maar optisch. Zolang ze werken kun je ze nog wel de helft kleiner maken zelfs, maar dat zou bepaald geen vooruitgang zijn in mijn ogen.
Edit: zonder er een monsterpusher van te maken, een beetje vlees drukt wel fijner dan een micropusher, voelt lekkerder. Deze verhoudingen zijn toch niet te groot:
Ik zie wat je bedoeld. Enig verschil is wel dat bij de Tudor de lugs naadloos overgaan in de case waardoor je 1 groot vlak krijgt. Bij mijn ontwerp wordt dat onderbroken door de nogal duidelijke scheiding tussen de case en lugs. Eerlijk gezegd helemaal niet bewust, maar het komt zo wel goed uit als ik die Tudor foto bekijk.
Misschien heb je alsnog gelijk. Ik heb gehoord van de 3D-printer-printer dat de bottom, case, bezel en dial klaar zijn. Dat is een belangrijk moment voor mij want dan kan ik voor het eerst echt kijken of mijn ontwerp een beetje is wat ik denk dat het is in het echt. Spannend moment om je ontwerp dan ook echt in je handen te krijgen.
Ik moet er bij zeggen dat de dial veel te dun was voor de printer om er iets fatsoenlijks van te maken. Die dial is nu toch maar bijzaak waar ik de 3D print voor nodig heb, dus het is jammer maar geen probleem.
Ik heb tevens de eerste fabrikant van cases aangeschreven (gemaild) om te kijken of ze er iets mee kunnen en wat de kosten zouden gaan zijn bij een x aantal exemplaren.
Verder de komende dagen nog even wat bijschaven aan het ontwerp hier en daar.
Ik zou hem wel eens willen zien als je de rode cirkels de helft minder dik zou maken…
Maar voor de rest…prachtig🖒🖒🖒
Het rood past wel heel mooi…
Ik vind hem nu al geslaagd!
Gaaf man.
Gr Men
Gaaf om zo met ontwerpen bezig te zijn en wat mij betreft absoluut geslaagd.
Dat kleine formaat van drukkers en kroon vind ik WEL goed passen bij de strakke vormgeving.
Mee eens!
Dat weet ik dus nog niet. Is ook door mijn hoofd gegaan want staat misschien iets netter, iets subtieler, maar ik weet nog niet of het er bij past. De subdials van de chrono liggen verzonken in de dial. Ligt dus ook een beetje aan de hoek waarin je kijkt dat het groter lijkt.
Ik vind het sowieso moeilijk inschatten zo van de computer. Je kijkt de hele avond naar je ontwerp op het scherm, steeds super uitvergroot, alles lijkt gigantisch dan.
Soms houd ik mijn Tissot PRS516 van 42 mm tegen het scherm aan om te kijken waar ik dan in feite daadwerkelijk naar kijk.
Ook daarvoor geldt weer: even wachten op de 3D prints. Dan heb e wat in handen en wordt het weer een ander praatplaatje denk ik.
Geweldig! maar mijn eerste gedachte was ook Porsche!
Leuk project en leuk om te volgen!
Bij toeval kom ik een site tegen die 3D print in metaal. Waar je gewoon je model instuurt, zij printen en sturen het op. Dat wordt de volgende stap, als ik tevreden ben over het ontwerp en de 3D print in plastic.
Vanavond lekker verder
je kent “Holthinrichs” ? Ook een geprinte horlogekast.
Leuk project. Is dat metaal 3d printen veel duurder dan plastic? zou daar nog wel even over nadenken want de afwerking ziet er nog steeds niet uit en is waarschijnlijk best duur. Waarschijnlijk krijg je een mooier resultaat tegen vergelijkbare of lagere kosten als je de kast zelf freest.
Valt wel mee, de case was 27 euro, ex verzenden denk ik.
Titanium werd al €88.
High precisie steel voor de bezel werd iets van €35.
Ook nog wel te bezien.
Afwerking inderdaad niet bepaald de finish en kwaliteit die ik voor ogen heb, maar wel leuk voor prototypering en testing (bijvoorbeeld waterdichtheid) natuurlijk.
@anon33714818EV, nee, maar nu wel interessante website, vanavond eens wat beter bekijken.
Ontzettend leuk project! Mijn complimenten voor al je werk en inspanningen. Het resultaat mag er zijn! Dit zijn van die draadjes, die het op HF zo leuk en inspirerend maken. Thieuke: ga zo door!
Iets voor samenwerking met Arie Kabaalstra?
Als hij een bedrijf zou hebben (of wanneer zijn bedrijf opgestart zou zijn) zou het wellicht voor mij interessant kunnen zijn de cases door hem te laten fabriceren. Of hij het zelf ook interessant zou vinden om mijn case te produceren weet ik niet.
Aangezien ik het gewoon in een nieuwe tak van mijn eigen bedrijf stop moet ik het wel allemaal op kunnen nemen in de boeken
Even terug komend op mijn vorige post, een pilot zou ik een hele eer vinden als hij dat zou willen doen hoor, ook zonder bedrijf.
De wijzers weer in zilver satin gemaakt.
De pushers en kroon wat groter. Ik heb het gevoel dat ik bijna bij mijn definiteve ontwerp ben. Het maakt echt een verschil die grotere drukkers en kroon.
Een paar zaken waar ik aan twijfelde bij de bezel zijn vandaag ook weggegaan, door wat metingen te doen aan mijn Tissot en Oris Aquis. Het ziet er op de computer heel groot uit, in werkelijkheid valt het wel mee.
Computer is nu druk aan het renderen, hier alvast een paar voorproefjes.
PS, ik zie net dat het randje van de kroon niet terug geplaatst is. Dat ga ik nog even doen, maar laat m lekker door renderen.
Mooi man !
Sterk ontwerp. Bezel is top ! Een vleugje Tissot viel mij op.
Eén suggestie : markers tussen de minuten weg laten.