Thieuke's horloge projecten

Mooi project hoor !
Respect.

Ik ga hem eens goed volgen,succes.

1 like

Petje af, mooi project!

1 like

Idd een erg mooi ontwerp. Persoonlijk vind ik de markers tussen de minuten helemaal goed. Ik kan alleen niet visualiseren dus weet ik niet hoe het zonder de markers eruit zou zien. Alleen die rode rondjes vind ik iets te dik.
Ik blijf het volgen😄

1 like

Daar moeten we mogelijk eens onder het genot van een kop koffie, pot bier en of een dikke sigaar over gaan bomen :slight_smile:

4 likes

Mooie renders maar naar mijn bescheiden mening verdienen de lug/hoorns
nog aandacht.
Naar mijn idee zijn ze erg hoekig en ook de plaatsing van de springbars
begrijp ik niet helemaal.
Want wat voor band komt er op?
Op deze manier steekt de lug dan heel hoekig boven de band uit.
Wat meer stroomlijn in de lugs zou mijn idee zijn en wat meer curve
met de ronding van de pols mee.
iig, succes!

2 likes

Dat lijkt mij een uitstekend en goed plan :+1: :slight_smile: !! Sta ik zeer voor open.

@drex: Ik vind de lugs die wat rechter zijn juist een leuk accent aan de voor de rest heel rond kast. Dat breekt dat een beetje door. Ook dat de punt boven de lijn van de bezel uit komt vind ik juist erg stoer ogen.

Die springbars heb ik even snel getekend omdat ik dan kon zien of ik de lugs lang genoeg vond. De plaatsing van de springbars kan nog alle kanten op.

Ook vind ik de oplossing van mijn Oris met de schroefjes in plaats van springbars een erg leuk idee en zou erg goed bij dit horloge passen denk ik.

Ik zit aan een stalen bracelet of rubberen strap (a la Oris) te denken. Die wil ik dan wel zelf bedenken en uit tekenen, maar ik concentreer me eerst even op de kast.

Een Nato strap of leren band lijkt me niet bij het model passen, maar is in later stadium natuurlijk altijd heel makkelijk te bekijken.

1 like

Mooi ontwerp hoor!
Ik zou er persoonlijk niks aan veranderen. Nu is het jouw ontwerp.

Lekker zo laten, hij oogt uniek en mooi

2 likes

stuk mooier met die grotere kroon en pushers. Niet meer teveel wijzigen. Zo is hij productierijp denk ik!

1 like

Petje af hoor! Je zou het maar kunnen

Ik vind hem zeker mooi, maar denk dat het belangerijkste is dat jij er content mee bent! Bij eventuele volgende modellen zou je kunnen kijken wat anderen mooi vinden :slight_smile: keep up inventing, realising dreams. Making art is expressing your heart! Ik blijf je draadje volgen :relaxed:

Groeten uit Brabant

1 like

Ik zie wat je bedoelt, mee eens.

Je zou eigenlijk van te voren willen zien hoe het er gaat uitzien op een bepaalde band (qua dikte bij de springbars, qua plaatsing springbars in de lugs Ă©n in de band/aansluiting op kast), op een “gemiddelde pols”.

1 like

Erg mooi ontwerp. Vooral de combinatie van de zilveren wijzers met de zwarte wijzerplaat en bezel, spreken mij aan. Succes met je project.

1 like

Snel even een render gemaakt met zilveren subdials. Gaat m niet worden, ik vind rood veel mooier en leuker:

@Hieronimus: Ik ga in het tekenprogramma nog een band van rubber en staal ontwerpen. Maar dat kost tijd, dus is niet 1,2,3 klaar.

6 likes

Ik ook! Ik vind ook de dikte/breedte van de rode ring goed (sommigen vonden hem te dik).

Ik ben wel benieuwd of de chronowijzers (subdial én centrale wijzer) niet wat dikker kunnen. Wat meer vlees in verhouding tot het horloge.
En ik zou het zilver van de wijzers Ă©n de indices nog wat meer naar wit verschuiven voor een maximaal contrast. Het is zonder meer al al beter dan bij de eerste foto’s, maar ik ben een “sucker for contrast”. Afleesbaarheid bij slecht licht is alles.

1 like

Touché over de wijzers van de subs, stond nog op mijn lijstje. Vorm is goed, lekker simpel, maar iets dikker voor de duidelijkheid.

Ik heb de wijzers nu zilver satin, ik zal kijken hoe het staat met polished zilver.

Wat duurt een werkdag lang als je weet dat er een pakketje op je ligt te wachten thuis (3D print in Resin).

1 like

Ben benieuwd, waar heb je het laten printen?

Ik heb eens wat door een kennis laten printen, was niet helemaal strak geworden.

Probleem zat hem in de DLP print, doordat je met een beamer belicht krijg je verstrooiing in de hoeken, dus de onderdelen in het midden waren netjes, hoe meer het aan de rand kwam hoe meer vervorming.
Details zoals streepjes en schroefdraad zat er wel behoorlijk goed in.

1 like

Ik moet gelijk denken aan Porsche Design

1 like

No offense maar de kast is toch net van de Heuer 01. Incl rode ring om de pusher

4 likes

Tissot (en volgens mij Seiko) heeft ook modellen met zo’n rode ring om de pusher.
Ontwerp is dus helemaal bij de tijd!

1 like

Het idee van de rode wijzers kwam eigenlijk een beetje uit het panda hfle2017 topic. Zo nooit over nagedacht, maar dat vond ik echt een mooie gedachte. Heuer kennelijk ook en daarmee nog veel meer merken heb ik begrepen. De rode pusher van heuer sloot erg mooi aan bij dat thema en dat heb ik overgenomen.

Net als een zwarte bezel op een zilveren kast een idee was van mijn tissot prs 516, die ik in mijn horloge kist heb zitten. Maar een zilveren kast met zilveren bezel hebben er ook zo veel. Op een moment ga je kiezen. Heb gekeken hoe dat staat met rood. Omdat de tachymeter ook wel bij de stopwatch hoort maar een rode bezel was te heftig, en zal je zien dat iemand de vergelijking maakt met de oranje Omega Planet Ocean.

Wat de kast betreft. Het horloge is rond
 Net als een hoop andere merken en typen. Er zitten lugs aan zoals bij zovelen, alleen die van mij lopen iets omhoog boven de kast uit over de bezel (die niet draait maar geschroefd zit). Dat maakt het wat mij betreft toch echt anders.

Verder voel ik me enorm gevleid met je vergelijking. Tag Heu Er Carrera staat hoog op mijn lijst, maar dan wat klassieker, minder sportief als die van jou foto, die ik overigens ronduit te druk vind. Tegen het lelijke aan.

Kortom, het is heel moeilijk om met een origineel design te komen. Met de dial en de lugs (want laten we wel wezen, de kasr is uiteindelijk maar een rond tonnetje) vind ik dat me dat goed gelukt is. Het heeft toch echt een eigen gezicht.

2 likes