Ik vond het idee van @Hieronimus wel aardig om ze gewoon mkI, mkII en zo verder te noemen.
Dat houdt het eenvoudig.
Goed, mkII parkeer ik vanavond even. Ben nog niet helemaal uit de lugs. Schuine kantje vind ik ook wel mooi, dus ben er nog niet uit.
Van mkI heb ik vandaag juist wel de lugs af kunnen maken zoals ik ze wil hebben, en heb mijn logo ontworpen tussen de bedrijven door afgelopen dagen. Daarmee kan ik de mkI qua design finalizen.
Het defintieve ontwerp is daarmee officieel af (ik moet er dus van mezelf nu gewoon vanaf blijven), en ga ik me storten op de productie van de mkI.
Dan kan ik me verder concentreren op het ontwerp van mkII
De Renders worden nu gemaakt, zoals bij @Arie_Kabaalstra de machines draaien, doet bij mij de computer dat, en ga ik voor een bak koffie even mijn zinnen verzetten.
Absoluut niet mee eens.
Er zijn al veel chrono duikers op de markt waarvan je de chrono onderwater kan gebruiken. Alhoewel dat niet eens nodig is.
Daarbij gebruik je de chrono voor de totale duiktijd en de bezel voor de tijd op de verschillende dieptes. De chrono start je voor de duik en stop je na de duik. De bezel moet dus makkelijk te draaien zijn onderwater.
Kortom de chrono op een duikhorloge heeft dus zeker een meerwaarde.
Uiteraard is het uiteindelijk allemaal overbodig en zijn er prima duikcomputers. Dan nog blijft het leuk om met een horloge te duiken.
Ooooh enne, veel belangrijker. Vooral doorgaan met de designs, want zien er gelikt uit!!
Ik heb even zitten spelen met getallen op de bezel van mk2, maar ik ben er nog niet uit of ik dat ga houden.
Ik heb dit ook geprobeerd met mkI en ben ik uiteindelijk voor de tachymeter op de bezel gegaan.
Ik twijfel nu tussen dit, of gewoon een paar strepen uitgefreest uit de lunette, 30, 60, 120??? en toch gewoon weer een tachymeter, zij het minder gedetailleerd dan op mkI
Trouwensook nog uur en minutenmarkers toegevoegd aan de binnenring van de bezel.
Nou ja, in ieder geval voor de volgers het beeld met de getallen:
Ja, die verhouding hoort natuurlijk bij het lettertype, alhoewel daar wel wat aan te doen is. Ik zou er eens mee kunnen spelen om te kijken hoe het staat.
Wegens een echtscheiding dit jaar staat dit op een heel laag pitje. Heb andere dingen aan mijn hoofd, en dit heeft weinig prioriteit :).
Maar dank voor je interesse
Wat in het vat zit verzuurd echter niet, maar een planning erop plakken durf ik echt niet. Heb overigens veel geleerd in mijn tijd als tekenaar voor Subdelta, dus model 1 was ik al wel begonnen met rustig opnieuw te engineered. Al doende leert men