This wrist ain't big enough for the both of us!

Dankzij een impulsaankoop / goeie deal heb ik nu alweer een tijdje twee vrijwel identieke Seamaster Pre-Bonds. De tijd is gekomen dat er ééntje het veld moet ruimen.

Exact zelfde model, generatie, en diameter; beide in optisch en technisch vergelijkbare zeer goede staat; en beide full set. Werkelijk het enige verschil is de 18k (massieve) bezel (plus inlay) en kroon, en de bijpassend gekleurde uurmarkeringen / wijzers / wijzerplaattekst.

Ik kom er niet uit (…dus het zal in feite wel niet veel uitmaken) maar omdat ik een beslissing toch érgens op moet baseren, ga ik 'm maar ff crowdsourcen. De vraag is eenvoudig: welke mag blijven? Argumenten zijn welkom, maar ik wil vooral je stem zien :cowboy_hat_face:

  • De stalen pre-bond mag blijven
  • De bi-color pre-bond mag blijven

0 stemmers

4 likes

Zo, da’s duidelijk. Topic kan dicht :joy:

8 likes

Hmm. Ik had ergens wel verwacht dat staal zou winnen, maar ik dacht dat het closer zou zijn. Maar goed, ik laat 'm nog gewoon een week of 3 open staan :joy:

1 like

Ik vind bi color wel mooi maar bij deze niet en ik ben niet de enige blijkt :sunglasses:

1 like

Ik ben wel een fan van goud, maar niet van bi-color, dus ik ga toch voor de stalen. :sunglasses:
Succes met beslissen. :+1:

2 likes

Ik ben geen fan van bi-color, dus de stalen versie. Uiteindelijk vermoed ik dat je zelf ook wel een voorkeur zal hebben.

2 likes

Lastige keuze nog. Ik heb al een paar keer de foto opnieuw bekeken, omdat ik jou een oprecht antwoord gun.

De bi is weer eens wat anders, die heb ik nooit eerder gezien. Maar de stalen is wat rustiger, meer in balans.

Dus ik ga voor staal, ik heb mezelf overtuigd.

1 like

Ik zou die 2-kleurige wegdoen, of die andere houden.

:confounded:

2 likes

De stalen is veel meer voorkomend. Veel cooler om de zeldzamere bi-color te houden dus. Staal zal ook makkelijker evt weer terug te kopen zijn gok ik.

2 likes

Als de gouden ook gouden middenlinks had gehad (dat model bestaat ook) zou ik anders hebben gestemd. Nu de ‘gouden’ eruit.

1 like

Ondanks dat de bi-color wat zeldzamer zal zijn, kies ik toch voor de stalen variant (persoonlijk).

Maar als jij ze beide even mooi vind en je ze allebei even graag draagt, dan zou ik inderdaad zoals @koekoek zegt de bi-color houden! Daar ga je spijt van krijgen op den tijd wellicht en zal lastiger te vinden zijn dan de stalen versie weer. Just my 2 cents

1 like

Jammer dat de bicolor ook geen bicolor band heeft. Komt ie in het blauwe gedeelte?

Mogelijk. Het zou m’n allereerste worden die daar verschijnt. Ben meer een hoarder dan een flippereaar :joy: Maar er is zelfs via PM al interesse getoond onafhankelijk van de uitkomst.

Ik heb voor de stalen gekozen. Houdt die lekker om je pols. En ik zie met smart je topic in het blauwe gedeelte voor de bi-color tegemoet :joy:

1 like

Tja ben ook geen fan van bi collor

1 like

Dit

Daarnaast heeft hij wat meer eigen smoel vind ik. Ja, hij is wellicht lastiger te dragen maar volgens mij heb jij voldoende keuze om bij minder uitgesproken gelegenheden een andere keuze te maken :slight_smile:

1 like

Bicolor komt toch een beetje terug…daarstraks was het een 80/20 verhaal.

Jullie hebben allemaal (of ja, bijna allemaal ;-)) goeie argumenten en het wordt het niet per sé gemakkelijker op.

Ergens vind ik het wel charmant om de underdog te houden, en voor het argument dat die lastiger terug te kopen is - zeker als automaat in deze staat - ben ik ook wel gevoelig. Zeker omdat ik de funds wil gaan inzetten voor een van de gemakkelijkst ‘terugkoopbare’ horloges óóit.

De stalen heb ik wel al langer en daar zit nog een soort van persoonlijk verhaal aan. Maar ja, dat geldt voor bijna al m’n horloges en van dergelijk sentiment wil ik juist ergens wel af.

First world problems :rofl:

1 like

Kiek 'es naar die lugs en die banden. Ik twijfel niet eens tussen mwoah of bleh. Maar ik ben dan ook een leernicht van de eerste orde. Allebei weg, aub. :-1:

Als je iets wilt houden: De Bicolor.

3 likes

Tja, geïntegreerde banden en organische vormen zijn niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Beetje respect voor de nineties style hè! :joy:

image

2 likes

Tja, de ene is 3 keer populairder dan de ander.
Dat zal ongetwijfeld ook zijn effect op de verkoopprijs hebben. :smile:

1 like