Thomas Earnshaw

Hallo allemaal.

Ik ben hier nieuw maar al wel langer horloge gek. Sinds mijn communie heb ik altijd een horloge aan. Ik heb seiko, pulsar en victorinox horloges gehad.

Maar ik heb altijd een skeleton horloge gewild maar ik vond ze altijd te prijzig. Nu op dit moment zijn ze op vakantieveiling te krijgen voor rond 100 euro. Mijn oog is gevallen op de thomas earnshaw mechanisch horloge ES-8061-04.

Ik heb verschillende topics hier gelezen over dit horloge en er waren voorstanders en tegenstanders. Maar toen was de prijs enkele honderden euros.

Ik zou graag wederom jullie mening horen over dit horloge met deze prijs. Koop ik geen troep! Maar het is inderdaad geen rolex ofzo maar het is wel een opengewerkt mechanish horloge.

1 like

Als jij hem mooi vind, kopen! Of het troep is weet ik niet, maar voor dat geld zal het kwalitatief niet veel voorstellen. Ik zou een beetje doorsparen en voor een Oriënt Star of unieke @stefanketelaars Skeleton gaan.

1 like

Zal waarschijnlijk in het verre oosten worden gefabriceerd.
Maar het hoeft niet echt slecht te zijn.
Een kennis kocht eens voor de lol zo’n Chinese skeleton en
dat ding loopt al 1,5 jaar zonder problemen.
Maar je kunt ook een ‘citroen’ binnen krijgen die bij aankomst
al defect is.

Ik heb net eindelijk na 5 keer proberen de veiling gewonnen. Over enkele dagen kan ik mijn horloge goed bekijken. Ik ben benieuwd. 102€ inc btw en verzendkosten. Als hij binnen is laat ik weten wat ik ervan vind

1 like

Dit model Kon ik nog niet! Ziet er mooi uit! Zou je foto’s kunnen plaatsten als je het horloge binnen hebt?

Zal ik zeker doen

1 like

Dit is de mijne, en ik ben er best tevreden over. Het is geen Zwitser, maar hij doet wat hij moet doen en “beauty is in the eye of the beholder” :slight_smile:

1 like

Ik heb een ES gehad. Model ‘Beagle’. Voor 100 euro helemaal niets mis mee.

ik heb ooit deze gehad, ik vond 800 euro wel wat stevig maar ik heb er veel plezier van gehad

3 likes

Ekt gout?

1 like

als E = 0, dan heb je gelijk.

3 likes

in jouw geval zou dat kunnen


:smirk:

2 likes

Ik heb een Earnshaw “Officer”, en die doet het prima. Voor 100 euri een echt maanfase horloge vind ik niet duur.

Swiss made. Met chrono. Serieus? Dit is toch gewoon een Chinese prul van een paar euro?

Swiss made, ja, al denk ik wel dat ze op het randje lopen van wat nog Swiss mag heten. Zie de posts van @Lencoth over deze materie. In ieder geval is het uurwerk een Ronda 706.b . Geen bleeding edge, maar het doet z’n werk.

https://www.ronda.ch/uhrwerke/quarz-essentials/ronda-normtech-700-6000/caliber/706b/

Geen chrono, maar dat heb ik ook niet gesuggereerd. Wel een uitgebreide kalendercomplicatie (dag, datum, weeknummer). De pushers zijn bedoeld om die hele armen- en benenwinkel gelijk te zetten.

Mvg - Harold.

Ik denk dat dit het geval is bij de meeste Zwitserse horloges. Alleen het uurwerk komt uit Zwitserland vaak volgens mij.

[/quote]

Nee, feitelijk is het uurwerk het meest flexibele deel in de regelgeving:

Wanneer mag een horloge Swiss Made worden genoemd:

Its movement is Swiss*
Its movement is cased up in Switzerland
The manufacturer carries out the final inspection in Switzerland
  • “Its movement is Swiss” houdt in volgende de bestaande regelgeving: The movement’s (not the entire watch’s) components of Swiss manufacture must make up for at least 60% of its value.
1 like

Overal waar geen “Rolex” of “seiko” op staat zijn niet per definitie chinese prullen.

Earnshaw maakt ze zelfs met eta 7750

Misschien eerst even internet kijken voordat je wat roept.

1 hele dure Zwitserse schroef dus
:grin:

1 like

Ja, de boekhouder is hier belangrijker dan de horlogemaker :wink:

1 like