Tien jaar lid. De blijvers en vertrekkers op een rij.

Vandaag exact tien jaar lid van dit forum. Ik heb wat rustige periodes gekend, maar ben nooit weggeweest :wink: In die jaren veel mensen leren kennen op leuke mensen leren kennen en leuke discussies gevoerd en vooral veel bijgeleerd.

Ik was altijd al liefhebber maar de hobby was sluimerend tot tien jaar geleden. Een Portofino voor mijn verjaardag heeft het vuurtje aardig aangewakkerd. Ik heb drie rijtjes: de horloges die er al waren en de tien jaar hebben overleefd, die zijn gekomen en niet meer weggegaan en de tussendoortjes.

De overlevers

Allereerst de Portofino natuurlijk. Blijft heerlijk bij een overhemd of wat meer chic.


Een Mondaine. Jarenlang mijn dagelijkse horloge. Houdt nu al enige jaren een winterslaap.

De volhouders

Een Explorer heb ik twee keer gehad. Eén stom genoeg verkocht. De huidige kwam snel terug.

De Blanchier is een aanwinst die ik heb gewonnen via het andere forum.

De Ochs und Junior. In werkelijkheid beter dan op foto’s.

De Precista PRS-18Q. Niet uit de inkoopactie, maar nog een non-COSC.

De Tangente 200 Jahre Oktoberfest.

De tussendoortjes

De Ingenieur. Wat mij betreft nog altijd het mooiste sporthorloge wat ik ooit heb omgehad. Uiteindelijk was het gewicht mij echter teveel.

Twee keer de IWC Mark XV. Eén keer de klassieke en één in de Gadebusch-uitvoering.


Een Omega Seamaster De Ville. De enige vintage die ik heb gehad.

Nog een Omega. De Seamaster 300m.

Een Seiko 5

en nog een Seiko, de SKX009

Nog even de toekomst. In de pijplijn zit de HFLE2019.

Ergens in huis zwerven nog een G-Shock, een Kinetic en een Enicar. Daar heb ik echter geen (goede) foto’s van.

103 likes

Hier ook een oude rot :grin::grin:

6 likes

Zitten toch ook hele mooie horloges tussen. :+1:

Ook nog gefeliciteerd met je 10jr. lidmaatschap, voor wat het waard is.

1 like

Gefeliciteerd met 10 jaar op het forum! En er zijn wat prachtige horloges gebleven en ook sommigen gegaan…

1 like

Je hebt hier in elk geval een fijn bosje horloges opgelopen! :smile: :+1:
ashx
Op naar de volgende 10 jaar!

3 likes

Prachtige horloges… :ok_hand::ok_hand::ok_hand:
Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd!
Die Portofino…:heart_eyes:

1 like

Dat is een mooie opsomming :slight_smile:

Het enige horloge dat bij mij de tien jaar heeft volgemaakt is mijn vintage Seamaster 600. Die gaat ook nooit weg. Van de horloges die ik al had voordat ik lid werd (voornamelijk Swatches) is er geen eentje meer over.

1 like

Gefeliciteerd met 't jubileum.
Prachtige horloge zitten er tussen.

2 likes

Gefeliciteerd! Is de IWC ingenieur zoveel zwaarder dan de Explorer?

1 like

Gefeliciteerd en een mooie collectie opgebouwd!

1 like

3 likes

Zo twee keer zo zwaar! Ik wist niet dat de ingenieur zo zwaar (en dik) was. Nog steeds een van mijn droomhorloges wel!

2 likes

De enige die op dit moment kans maakt om terug te komen is de klassieke Mark XV. Een Ingenieur 3239 als vervanger van de 3227 is misschien ook een optie.

2 likes

:yum::+1:

Hoeveel leden zijn er nog actief die 10+ jaar lid zijn hier?

3 likes

Ja, de 3227 is 14,5 mm dik. Dat en de weekijzeren binnenkast maken ‘m zwaar.

Ik tel er in dit topic al zes.

2 likes

Vahalis: gefeliciteerd met je tienjarig lidmaatschap op HF!
Je hebt onweerlegbaar een goede smaak en er staan prachtige horloges bij.

1 like

Ha , bij jou is het met de foto’s wel makkelijk . Rolex,Panerai,Rolex,Panerai,Rolex,Panerai,… enz enz.:sunglasses:

Hier sinds eind november ook al weer 10 jaar. :open_mouth:

3 likes

Ho wacht,er zat ook een verdwaalde Seiko tussen :rofl:

3 likes