Tijd voor aanvullende regels over gebruik van A.I.?

A-hum. Maar dit geldt voor je hele post hoor. Ik bewonder je “spirit”, maar blijkbaar heb je helaas iemand uit de huidige generatie docenten Nederlands gehad. Even goed doorlezen voordat je op “post” drukt…

2 likes

De pasta is al dente wanneer hij blijft hangen als je’m tegen de muur kwakt.

Edith:Bluffie was sneller.

3 likes

@Jurk Volgens mij is dit de meest duidelijke visuele interpretatie voor wat betreft AI. Top!

5 likes

Terug on-topic.

Idee: wat als er een paar voorbeelden in FAQ worden geplaatst? Bijv.:

AI als spellingscheck: please do!

AI om een tekst in te korten, of om de leesbaarheid te vergroten: @Lexaf mag gewoon wel lange teksten blijven posten, het is geen verplichting. :crazy_face:

AI gebruiken om een verhaal te plaatsen waarbij de plaatser van het bericht zelf geen enkele input heeft geleverd, of waardoor er een nietszeggende lap tekst is ontstaan: zeker als topicstarter, dat mag gewoon verwijderd worden.

AI om een horloge te onderzoeken op echtheid: zodra er onzin wordt geplaatst, en het leest weg als prut, dan mag dit verwijderd worden (en gevlagd).

Het woord Richtlijn zocht ik, bij dezen.

Test: hierbij dezelfde tekst, herschreven door “mijn” AI;

Richtlijn: gebruik van AI binnen het forum
Om de kwaliteit en leesbaarheid van het forum te behouden, gelden de volgende richtlijnen voor het gebruik van AI:

AI als hulpmiddel voor spelling en grammatica
Het gebruik van AI als spellingscheck of voor kleine taalcorrecties wordt aangemoedigd.

AI voor inkorten of verbeteren van leesbaarheid
AI mag gebruikt worden om teksten bondiger of duidelijker te maken. Dit is echter geen verplichting; langere bijdragen blijven toegestaan.

AI-gegenereerde content zonder eigen inbreng
Berichten die volledig door AI zijn gegenereerd, zonder eigen input van de plaatser, of die leiden tot nietszeggende teksten, zijn niet toegestaan. Dit geldt in het bijzonder voor topicstarters; dergelijke berichten kunnen worden verwijderd.

AI bij inhoudelijke vragen (bijv. echtheidscontrole van een horloge).
AI kan gebruikt worden ter ondersteuning, maar wanneer de inhoud aantoonbaar onjuist, misleidend of van lage kwaliteit is, kan deze worden verwijderd en/of geflagd.

/Einde AI tekst

5 likes

Thanks, en zonder AI gemaakt :sunglasses:

7 likes

Dank je wel, Dennis! :smiling_face_with_three_hearts:

Edit: Geldt ook voor @Fate_Amenable_To_Change, toch? :smiling_face:

2 likes

Ja, en ik mag het zeggen. Korte posts zijn er al genoeg. :wink:

1 like

Pardon? Vertel… :sweat_smile:

@GroteBozeWolvin. Als je npo start hebt.?
Kijk als je de tijd ervoor hebt VPRO tegenlicht seizoen 25 de laatste aflevering.
Deze gaat over AI die bijen kan “nadoen”

Dit betekent oude garde @Fate_Amenable_To_Change

Geen idee, Chris, nog niet. Ik was voor mijn werk een week in China, vorige maand. Daar zag ik met behulp van A.I. aangestuurde metselrobots een muur optrekken.

Het zou me niet verbazen als we over een jaar of 10-20 kont-was robots hebben.

4 likes

Grapjas

1 like

Ik vraag me af of het station van Novi Sad op dezelfde manier gebouwd was. :slight_smile:

Kont was robots… Dat lijkt me een dystopische toekomst te zijn, dat je als oudere als zo onbelangrijk wordt ervaren dat je geen menselijk contact meer waard bent.

Ik zou de robot instrueren om een kussentje over m’n gezicht te drukken als m’n leven ooit zou uitzichtsloos ellendig zou zijn.

Ik weet wat oude garde betekent, man. Dank je. Maar ik kan nog steeds geen touw vast knopen aan wat je nou eigenlijk probeert te zeggen.

4 likes

Ik vrees dat als je eenmaal zover heen bent, die instructie al door AI voor je genomen is, dan is zo’n kontwas robot niet eens nodig.

Reacties in topics langer dan 10 regels sla ik sowieso meestal over.

4 likes

Nee

Waarom?

Nope.

ai kan geen honing maken en geen vegetatie bestuiven.

Ai ai…

:rofl: :rofl: :rofl: kijk, @Nickjackelson