Tijd voor een Flieger

Hallo allen,

Mijn horloge-collectie nadert een perfecte balans. Ik heb een aantal mooie duikers en de space-watches zijn goed vertegenwoordigd. Een militair horloge heb ik ook in de vorm van een Hamilton Field Khaki, maar een mooie flieger/pilotenhorloge ontbreekt nog. Het ontbreekt me echter nog een beetje aan inspiratie.

Als geld geen rol speelde, ging ik voor een IWC. Het strakke uiterlijk in combinatie met zijn ‘vintage’ militaire uitstraling spreken me erg aan:

Maar jullie raden het al; geld speelt wel degelijk een rol. Qua budget zat ik een beetje rond de € 700,00 te denken.

De Glycine Airman Purist DC4 ‘noon’ is ook een goede kansmaker, al is deze niet zo supermakkelijk te krijgen heb ik al door.

Ook Hamilton heeft een mooi pilotenhorloge. Al vind ik het leuker om horloge van een andere fabrikant te vinden. Een Hamilton Khaki heb ik immers al.

Nu ik een beetje uiteen heb gezet waar ik naar op zoek ben, ben ik benieuwd naar jullie tips en suggesties. Wellicht zit er iets tussen waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb.

Dank voor jullie reacties in ieder geval.

9 likes

Dude, dan is er maar een keuze.

IMG_20200120_170141_890

16 likes

Goed idee, maar dan zonder Stowa op de dial.:sunglasses:

1 like

€170,- :grin: 20atm, saffier, schroefkroon, 39mm, Seiko NH35 uurwerk.

5 likes

Vertel verder?

Deze spreekt ook wel aan overigens:

4 likes

Doe nou niet, elke keer dat jij met Stowa foto’s komt opzetten wil ik d’r weer één… Nu de Damasko weer weg is kan het eigenlijk wel weer (just go forth???) :thinking:

3 likes

Ik denk dat er al veel info hierover op het forum te vinden is. Stowa voor jouw prijs in het blauwe gedeelte of nieuw en nog iets bij leggen–>https://www.archimede-watches.com/pilot/ of minder uitgeven en een Laco bestellen–>https://www.laco.de/en/watches/pilot-watches-basic

Steinhart kan natuurlijk ook. Dan heb je een Flieger tegen een hele redelijke prijs met een goed uurwerk.

Ik vind deze wel heel gaaf.

EDIT: ‘k Heb zelf een Steinhart Nav-B Uhr. Kostte -destijds- vierhonderd euro. ‘k Heb er al wel voor duizend euro plezier van gehad :grin:.

3 likes

Ik heb ook een tijd naar een goeie flieger zitten zoeken. Ik heb ook niet veel geld, 700€ is al redelijk wat.
Kijk eens naar Laco (een van de originele leveranciers). Die hebben 2 reeksen, eentje met een miyota 8000 erin en de andere met een zwitsers uurwerk. In alle afmetingen en dials (A of B).

Ik heb ook ergs lang gekeken bij Dekla watches. Daar kan je kiezen tussen witte letters of vintage letters (creme bruin). zeer veel opties ! eorsteld, geparelstraald, gepolijst, …

Uiteindelijk heb ik op Uhrforum.de een Steinhart 44mm gevonden.

3 likes

Merk is San Martin, ook te koop via Ali expres. Ben zelf zeer tevreden over de kwaliteit. Afwerking en lume zijn prima, zeker voor die prijs.
Blijft alleen een gok of je invoerrechten moet betalen en je moet een week of 6 geduld hebben ivm verzenden.

Er staat trouwens een mooie Damasko DA36 in het blauw, voor iets onder je budget zelfs… Die dingen zijn onverwoestbaar is zeker een goede optie.
Als je één met een witte plaat zoekt, mijn oude DA37 wisselt geloof ik met de week van eigenaar hier, die verschijnt binnenkort vast wel nog een keer :smiley:

4 likes

Ik heb een Aristo met een 2824 erin en die ziet er net zo uit als de Stowa. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar een aantal fabrikanten koopt gewoon dat Stowa/Aristo kastje in bulk en plaatst er een uurwerk in. Er zijn legio hetzelfde modellen, met enkel een andere kroon.
Ik kocht de mijnes voor de leesbaarheid en compactheid om te pols.

Die IWC is idd een erg mooi ding

Ik ben ook even opzoek geweest naar de perfecte flieger totdat ontdekte dat ik de perfecte gewoonweg al had.
Mooiste is, kost geen drol

180euro aan onverwoestbare pure flieger stijl!

5 likes

Jaap van Ten2two @SuperC heeft nog een mooie Alpina staan (https://www.ten2two.nl/product/alpina-startimer-pilot-gmt-2/). Ook een hele mooi Hanhart maar die is 1350€…

1 like

Tweedehands zou deze wel zo ongeveer kunnen

Stowa

Is even ter illustratie

Bij stowa als je m nieuw besteld kun je kiezen uit 36 en 40 mm. Handopwinder of automaat. Met/ zonder datum en of logo. Nieuw dacht ik wel iets van 1100 zoiets.

Edit: te snel gescrolt. @Zulu was me al voor sorry.

1 like

Glycine Airman is een goede keuze voor dat budget. Zou dan voor de No1 Purist gaan in 36mm (net als origineel) of 40mm.

Ik zelf heb de 40mm sinds enkele dagen. Leuk horloge voor het geld.

5 likes

Hier een stock foto van de Aristo (met 2824-2 dus!):

3 likes

Ook een Clycine Airman zag ik net tijdens het scrollen.

Ik moet niet scrollen op zijn site, heerlijk spul voor mooi geld Jaap! Poe…

2 likes

Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Kan weinig retailers vinden en de Bay loopt er ook niet van over.