Mijn horloge-collectie nadert een perfecte balans. Ik heb een aantal mooie duikers en de space-watches zijn goed vertegenwoordigd. Een militair horloge heb ik ook in de vorm van een Hamilton Field Khaki, maar een mooie flieger/pilotenhorloge ontbreekt nog. Het ontbreekt me echter nog een beetje aan inspiratie.
Als geld geen rol speelde, ging ik voor een IWC. Het strakke uiterlijk in combinatie met zijn ‘vintage’ militaire uitstraling spreken me erg aan:
Ook Hamilton heeft een mooi pilotenhorloge. Al vind ik het leuker om horloge van een andere fabrikant te vinden. Een Hamilton Khaki heb ik immers al.
Nu ik een beetje uiteen heb gezet waar ik naar op zoek ben, ben ik benieuwd naar jullie tips en suggesties. Wellicht zit er iets tussen waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb.
Doe nou niet, elke keer dat jij met Stowa foto’s komt opzetten wil ik d’r weer één… Nu de Damasko weer weg is kan het eigenlijk wel weer (just go forth???)
Ik heb ook een tijd naar een goeie flieger zitten zoeken. Ik heb ook niet veel geld, 700€ is al redelijk wat.
Kijk eens naar Laco (een van de originele leveranciers). Die hebben 2 reeksen, eentje met een miyota 8000 erin en de andere met een zwitsers uurwerk. In alle afmetingen en dials (A of B).
Ik heb ook ergs lang gekeken bij Dekla watches. Daar kan je kiezen tussen witte letters of vintage letters (creme bruin). zeer veel opties ! eorsteld, geparelstraald, gepolijst, …
Uiteindelijk heb ik op Uhrforum.de een Steinhart 44mm gevonden.
Merk is San Martin, ook te koop via Ali expres. Ben zelf zeer tevreden over de kwaliteit. Afwerking en lume zijn prima, zeker voor die prijs.
Blijft alleen een gok of je invoerrechten moet betalen en je moet een week of 6 geduld hebben ivm verzenden.
Er staat trouwens een mooie Damasko DA36 in het blauw, voor iets onder je budget zelfs… Die dingen zijn onverwoestbaar is zeker een goede optie.
Als je één met een witte plaat zoekt, mijn oude DA37 wisselt geloof ik met de week van eigenaar hier, die verschijnt binnenkort vast wel nog een keer
Ik heb een Aristo met een 2824 erin en die ziet er net zo uit als de Stowa. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar een aantal fabrikanten koopt gewoon dat Stowa/Aristo kastje in bulk en plaatst er een uurwerk in. Er zijn legio hetzelfde modellen, met enkel een andere kroon.
Ik kocht de mijnes voor de leesbaarheid en compactheid om te pols.
Bij stowa als je m nieuw besteld kun je kiezen uit 36 en 40 mm. Handopwinder of automaat. Met/ zonder datum en of logo. Nieuw dacht ik wel iets van 1100 zoiets.
Edit: te snel gescrolt. @Zulu was me al voor sorry.