Tijd voor een nieuw horloge

Hi allemaal,

ik ben hier voor een klein advies.
Het is tijd voor een nieuw horloge maar ik kan gewoon lastig tot een keuze komen.

ik heb nu 4 mogelijkheden waartussen ik twijfel, de eerste 2 zijn aanbiedingen voor een sarb033, de 3e een sarx035 en de 4e een Dufeau KLM special edition.

ik heb een pols van 17,5cm (6.9inch), echter heb ik een vrij ronde pols dus het bovenaanzicht is alsnog relatief smal.

ik heb een sarb017 en vind daarvan de grote perfect voor een dressy piece (ja de sarb017 is dat niet i know)

de vraag gaat om waarde en grootte:

  1. sarb033 -38mm -gebruikssporen -300 euro
  2. sarb033 -38mm -lichte gebruikssporen - 350 euro
  3. sarx035 -40.8mm -hele lichtegebruikssporen -500-550 euro
  4. Dufeau -38mm -nieuwstaat -300 euro

fotos van sarb 1:


fotos van sarb 2:


fotos van sarx:


dufeau (even googlen, nog geen goede fotos van gekregen, blauwe dial en klm special edition)

note: de dufeau is swiss made, is een en heeft een eta 2824 met chronometer papieren.

alvast bedankt!

1 like

Een SARX draagt wel echt een stuk groter dan een SARB vond ik. Dus dan zou ik eerder neigen naar een SARB

Sarb033 altijd goed!

1 like

excuus, ik had perongeluk te vroeg al geplaatst, het complete bericht staat er nu!

edit: dufeau fotos ook geplaatst.

1 like

Zou absoluut voor een sarb033 gaan! Sarx draagt een stuk groter en zoals je zegt past een sarb perfect om je pols.

ik zie het nu, goede ervaring mee?

is het idd dutyfree?

dat is miss nog het meest aantrekkelijke aanbod.

dan gaat het vooral tussen de swissmade limited edition dufeau en de sarb033.

de dufeau heeft een chronometer certified eta2824 28000hz

de afwerking van de sarx het niet toch waard? het verschil is nu maar 150 euro

Sarx is inderdaad ontzettend mooi afgewerkt, maar de sarb ook. Bovendien zit in beide horloges een 6R uurwerk. Met een omtrek van 17,5 zou een sarx ook kunnen, maar ik denk dat je met een sarb een meer tijdloze look creëert

ik ben vrij klassiek en daarom neig ik qua grootte zeker naar de sarb, de afwerking van de band van de sarx trekt me echter enorm. Ik denk inderdaad dat dat niet opweegt tegen de grootte, die gewoon per definitie te groot is voor een dressy watch.

compleet hiernaast kunnen jullie ook jullie mening geven over de Dufeau in de mainpost?
daarnaast denk ik ook nog steeds aan een Geckota c-01. bij launch waren ze 380 euro, nu gaan ze voor 230 nieuw bij watchgecko. Iemand ervaring mee? ze zijn 42mm dia, en 48.2 lug to lug. ik weet niet of dit te groot is voor een vierkante chrono (zie het als een heuer camaro homage)

Ik draag sportieve horloges als een turtle ook (45mm dia, 47mm lug to lug)

laat het me weten!

Ik vind het niet echt een charmant horloge om te zien. Erg druk, veel verschillende lettertypen, lelijk datumvenster; eigenlijk heb ik er niet zoveel positiefs over te melden. Snap ook niet zo goed waarom deze erbij staat als optie, aangezien het een totaal ander soort horloge is.

1 like

Echt klassieke en dressy horloges vind ik zowel de sarb033 als de sarx035 niet. Beide een soort van semi dress watches.

klopt, daar heb ik vintage horloges voor. ik zeg dan ook “dressy”.

duidelijk, ik vond het wel zn charme hebben.

Dat is in principe voldoende om er wel voor te kiezen. Ik ben ook maar een zak aardappelen met een mening. Maar als je er om vraagt, krijg je die :wink:

Hier ook ongeveer eenzelfde (17-17,5 mm) pols. Ik zou, net als menigeen voor mij, de SARB033 aanraden. Perfecte maat voor je pols. Van die SARX035 ga je - vroeger of later - toch spijt krijgen, althans dat is mijn ongequalificeerde vermoeden.
De Dufeau zou voor mij onbespreekbaar zijn. Logo’s van andere bedrijven op een horloge (al helemaal op de wijzerplaat) vind ik echt afgrijselijk. Daarnaast heeft de Dufeau een totaal andere stijl, waardoor vergelijken volgens mij weinig zin heeft. Oh en tot slot vind ik 't sowieso niet echt een beauty.
Ikzelf speel met het idee om een Sinn 556i B (38,5mm) te bestellen als veelzijdige daily beater.

Zou voor mij de SARX worden. Komt ook door iets grotere polsomtrek.

Succes met je keuze :+1:t2:

mijn keuze is de sarb 2 …:grinning:

De SARX is wel een slagje groter maar op alle fronten een beter horloge dan de SARB. De band, het saffierglas, de indices en wijzers, de afwerking van de kast. Ik vond de SARX de meerprijs dubbel en dwars waard. Kan je ergens passen?

1 like

SARX is m.i. een niveautje hoger dan de SARB, maar bij jou polsmaat zou ik zeker voor de SARB gaan.

En er een jubilee opzetten :ok_hand:

Sarx, maar wel op leer…