Ik blijf de 2-wekelijkse podcast luisteren hoor. Welke richting jullie ook opgaan. Maar ik vind de leukste podcasts nog altijd waar gasten aanschuiven. Dat zijn wat mij betreft de krenten in de pap.
Dat zorgt automatisch voor de leuke thema’s. Zoals de collectie van een verzamelaar met de mooie verhalen, de handelaar, de independent, maar ook gasten die zorgen voor een lach op je gezicht als ze het hebben over het nieuwe tourschema van Helene Fischer. Ik zou zeggen, blijf vooral zoeken naar interessante gasten.
Gewoon lekker zo doorgaan jongens, luistert lekker weg. Altijd leuk als er een gast aanschuift die mee kan praten over horloges enz.
Heb dagelijks geluisterd om 8 seizoenen in te halen en het heeft me nooit verveeld.
Hierbij even mijn mening/wens n.a.v. de vraag in de laatste podcast.
Ik hoop van harte dat jullie het bij horloges houden. Een uitstapje om een aflevering te wijden aan een ander onderwerp, bijv. auto’s, kan een keer leuk zijn. Maar laat het, wat mij betreft, bij een sporadisch iets.
Als trouwe luisteraard vind de afleveringen het leukste als het alleen over horloges gaat. De aansluiting van @rjbroer vind ik altijd top. Veel kennis gecombineerd met informatie en een goede dosis humor doet het bij mij altijd erg goed. Daarnaast de aansluiting van mensen uit de industrie, bijv. destijds de mannen van Bulang & Sons, verzamelaars/liefhebbers zoals bijv @Brick en de mannen van Watchfellows (@Aequitas1981 & @Mechoj) vind ik erg tof.
Persoonlijk vind ik het altijd leuk om te horen van andere liefhebbers wat bij hun leeft, hoe ze ooit zijn begonnen, hoe zij de hobby beleven/invullen, etc.
De aflevering waar sjor onlangs weer bij aansloot heb ik mij ook weer goed mee vermaakt. Het ging weer eens wat meer over de hobby. Voor mij persoonlijk ligt daar ook de kracht van de podcast, in onze horloge hobby.
Laatste opmerking/mening. Het mag van mij wel wat minder met de verkleinwoordjes. Ga geen specifieke voorbeelden noemen maar benoem dit meer in zijn algemeenheid. Bij een aantal zaken wordt er op een bepaalde toon met verklein woordjes gesproken, waarbij het soms wat denigrerend en pretentieus kan overkomen. Dat is wat mij betreft onnodig. Iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft en wat bij iemand portemonnee ook past. Als daar een andere mening over is is dat natuurlijk prima alleen hoeft dat niet denigrerend benoemd te worden. Nogmaals mijn mening en zo komt het op mij over.
Zo klaar, mening gegeven. Hoop dus van harte dat het grotendeels bij onze prachtige horloge hobby blijft en dat jullie nog lekker lang doorgaan!
Nou als we ons zegje mogen doen, hier mijn 2 centjes. Met het verdwijnen va @Sjorsson van het strijd toneel is er in mijn ogen een stukje chemie verloren gegaan. Die als vanouds weer terug was toen hij recent weer op de “bühne” stond.
Ik merk aan mezelf dat in het huidige format, waarbij toch een breder aanbod qua onderwerpen voorbij komt, ik helaas minder uit kijk naar de nieuwe afleveringen. Zoals hier boven ook al benoemd vind ik toch wel de mooiste afleveringen de gene waarbij mensen langs komen. En het eigenlijk is alsof je naar een gesprek van een gtg zit te luisteren. Daarin komt vaak de passie en het enthousiasme zeer goed over als je het mij vraagt.
Ik moet helaas bekennen dat bij de laatst aflevering ik ongeveer de eerste 15 minuten heb door gespoeld. En ik dus een beetje richting de uitgang ga, helaas. Want toen ik in het mannen van de tijd perk, de podcast leerde kennen heb ik vanaf het begin alles geluisterd.
Daarom hoop ik dat het grootste deel van de focus weer meer op de horloge gericht zal worden en gasten die zich daar mee bezig houden.
Mocht het niet zo zijn en jullie sturen de podcast een andere kant op ook geen probleem. En dan dank ik jullie voor de mooie afleveringen. Ik heb vaak met een lach in de auto naar jullie zitten luisteren.
Het gros mag van mij over horloges gaan. Vooral het uitdiepen van bepaalde segmenten vind ik interessant - zeker wanneer er een bij passende gast bij aansluit.
Jullie hebben het regelmatig over de jaren 80, nou daar is meer dan genoeg over te praten! Pak daar een leuk merk bij, wat toen floreerde. Noem bijvoorbeeld Ebel. Er zijn absoluut mensen te vinden, ook hier op het forum, die hier ontzettend veel vanaf weten en daar een waardevolle bijdrage in kunnen leveren.
Ook de afleveringen met HF leden die hun collectie en de reis daarnaartoe bespreken vond ik altijd vermakelijk. Kortom: aan gespreksstof kan er geen gebrek zijn!
Een aflevering zonder gast is naar mijn mening alleen interessant als je daadwerkelijk wat te bespreken hebt. Bijvoorbeeld na Watches en wonders. Of de rubberen banden aflevering. Dan heb je een concreet speerpunt.
Een aflevering gewoon wat lullen is best leuk voor een keer, maar geen meerdere afleveringen achter elkaar. Dan mis ik persoonlijk toch de diepgang.
In any case: complimenten en dank voor alle effort!
Laatste aflevering met Sjors was top! Die daarna was ook prima. Jullie groeien ook wel in dat nieuwe format met zijn 2-en. Ik geef niets om koffie, maar hou wel van goeie spulletjes. Jullie gesprek daarover was dan ook prima en zelfs voor mij erg leuk. Kun je wat mij betreft dus zeker vaker doen, ook over andere onderwerpen. Auto’s, leuk ook. Doe vooral wat jullie zelf leuk vinden, dan voel je als luisteraar het plezier en de interesse. Dat is voor mij het belangrijkste. Als ik specifiek iets wil weten over vintage horloges oid, dan google ik het wel. Keep on going, af en toe RJ, af en Sjors, af en toe een gast, af en toe wat andere onderwerpen, allemaal prima; wat jullie zelf leuk vinden.
Ondanks dat ik het in grote lijnen eens ben met de mensen hierboven, wil ik toch even benadrukken dat jullie podcast (ook in het nieuwe format en zonder Sjors) nog steeds de meest vermakelijke horlogepodcast zijn.
Ik heb andere podcasts geprobeerd, maar dat is vaak toch een vrij saaie bende. Dus probeer het vooral voor jezelf leuk te houden. Als dat af en toe een ander onderwerp betekent, dan is dat wat mij betreft helemaal prima.
Eens met bovenstaande, houd het vooral leuk voor jullie zelf. Anders gaat dat ook doorkomen in het enthousiasme en dat zou zonde zijn van deze zeer amusante podcast! Wat mij betreft leuk om ook over de andere geneugten des levens te horen, zoals koffie, auto’s, wijn, etc.
Het was even wat werk, maar ik heb een nieuwe leader voor jullie podcast gemaakt
Tof dat jullie de zoektocht naar het nieuwe format met ons delen. Wat mij betreft is en blijft de wondere wereld van de horlogerie wel jullie basis of vertrekpunt. Nog zoveel te vertellen of ontdekken lijkt mij. Maar hé, you do you. Het is jullie podcast.
Nog even terug naar de laatste podcast: ik weet niet of het een verspreking of een bewussie was, maar ik vond de Sei-kollectie briljant
Eigenlijk ben ik ook wel een beetje klaar met die horloges. Ik zou eerder een pivot maken naar Talking Politics with Coffee in Cars.
Sjors zou ik niet meer uitnodigen; die haalt het niveau te ver omlaag. Goed dat jullie hem geditched hebben, dat ruimt lekker op.
En als jullie dan toch over horloges willen blijven praten: ik ben een beetje klaar met al dat kleine grut. Het gaat alleen maar over Grand Seiko, Breitling, Rolex, etc. Ik mis een beetje niveau en klasse.
Jullie zouden veel meer aandacht moeten besteden aan Lange, Patek, Breguet en Patek. Had ik Patek al genoemd?
Oh ja, opnemen op buitenlocaties lijkt me ook top! Wat dynamischer, met achtergrondgeluiden.
My 2 cents.
Kom op mannen! Het bovenstaande is natuurlijk allemaal onzin. Het is en blijft gewoon top wat jullie doen. Blijf jullie hart volgen en besteed aandacht aan de zaken die jullie bezighouden. Horloges blijven de gemene deler, maar er is meer dan dat, veel meer.
hij zorgde er in ieder geval voor dat de structuur in deze podcast ver te zoeken was en alles van de hak op de tak ging. Het ligt compleet aan mij en dat ik momenteel in een erg druk project op het werk zit, maar van deze podcast kreeg ik er gewoon stresshoofdpijn van
Natuurlijk is dat niet erg op zijn tijd, maar een bepaald thema, onderwerp uitlichten, gasten en Robert blijven voor mij de leukste afleveringen.
Robert-Jan
Ten Brink schakelen we wel in rond kerst. Dan schrijven we een brief zodat Twan, Fred en Sjors weer bij elkaar kunnen zijn tijdens de feestdagen.
Leuke aflevering weer. Qua andere topics denk ik dat de koffie, auto’s en bijvoorbeeld het eten (rossige mozzarella ) een prima aanvulling zijn op de podcast. Je ziet in ieder geval vaker dat horloge liefhebbers ook een passie hebben voor een van deze zaken. Daarnaast luisterde het altijd al lekker weg.
Politiek zou ik van wegblijven. Taaie materie (als je alles goed gaat doorgronden) en werkt toch vaak te polariserend.