Tijdgenoten Podcast (Mannen van de Tijd)

Eens, los daarvan wil ik graag tijdens de autorit naar huis naar banale zaken luisteren. Overigens is een incidentele uitstap zoals de koffie en messen aflevering etc leuk voor de afwisseling. Het snobistische ranten over pasta, sauzen, wijn en andere zaken kan ik dan wel weer missen.

Hoe dan ook, het moet jullie invulling zijn, daar zit de kracht. Als je teveel ‘het volk’ wil bedienen, ga je geheid nat. Bovenstaande mag je dus ook best negeren. :slight_smile:

4 likes

Ja, en nu…. Dat wordt 1,5 maand ouden afleveringen luisteren.
Wachten geduldig jongens, en succes met verhuizen! (slecht excuus zeg😜)

1 like

Leuk de aflevering geluisterd met jullie overpeinzingen hoe verder. Het is jullie podcast, dus die vooral wat je leuk vindt. Maar zou het wel waarderen als aan het begin gemeld zou worden als het eens niet over horloges gaat.

1 like

Helemaal mee eens. Dit is de route waar mijn reis ook heen lijkt te gaan; vintage 70’s is toch mijn sweet spot :smiling_face:. Helemaal aangewakkerd door deze vriend hieronder. Maar de ‘redelijke prijzen’ voor de Heuers zijn toch wel ver te zoeken of heb je nog tips voor goede adresjes?

10 likes

Ik denk dat de prijzen nog steeds ‘redelijk’ zijn. Maar echte koopjes zijn idd iets lastiger te vinden. En eigenlijk moet je dan niet (meer) bij de iconen zijn, waar iedereen naar zoekt (Autavia, Carrera, Monaco of zelfs Monza). Ik zou dan zelf kijken naar de minder bekende modellen. Is wel beetje zoeken. Maar dat kan ook juist wel weer leuk zijn en er zijn nog leuke te vinden, voor goede prijzen.

1 like

In dat kader:

Zou zeggen ga lekker experimenteren. Jullie merken vanzelf of de hoeveelheid luisteraars omhoof of omlaag gaan :sweat_smile:

Beetje slap lullen is wat mij betreft altijd leuk.

6 likes

Leuke stelling over de OG maten van horloges.

Ik ben het heel erg met jullie eens; maar vanwege een andere reden.

Allereerst: de meeste OG maten zijn in mijn ogen mooier dan de moderne maten. Ik vind ze ook mooier dragen. En ja, ik een grote pols (een Seadweller heeft bij mij zeker 11 schakels nodig).

Aanvankelijk dacht ik dat dit is omdat de OG uitvoering gewoon meestal de beste is geweest.

Voorbeelden:

Rolex Oyster Perpetual OG: 36 mm
Rolex Datejust OG: 36 mm
Rolex Day-Date OG: 36 mm
Rolex Submariner OG: 37,5 mm
Rolex GMT OG: 37,5 mm
Rolex Daytona OG: 37 mm
Speedmaster OG: 38,5 mm
Panerai OG: 44 mm
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar heel eerlijk, dit zijn allemaal ‘medium’ maten (behalve de Panerai).

Er zijn ook voorbeelden van OG maten die inmiddels wat minder lijken te passen. De Calatrava (31 mm), de eerste Reverso’s, de Bubblebacks om er een paar te noemen. Deze zijn een beetje aan de kleine kant.

Misschien is het wel zo dat wij eigenlijk de medium maten mooier vinden. En dat daarmee toevallig een aantal van de OG maten goed in de smaak valt.

Ps. de 911 is wel echt veel te groot geworden :wink:

4 likes

Fijne aflevering om weg te luisteren! Natuurlijk en dynamisch, onderwerp wat elke enthousiast beklijft met een gezonde dosis over en weer, ook wat non-horloge, allemaal lekker in balans.

Benieuwd waar jullie mee terugkomen. Succes met de verhuizing Twan, hopelijk niet in een 500XL :package::package:

1 like

Bedankt voor de rectificatie, ouwe koffiesnobs :joy:

4 likes

Lobi 🫶🏼

Ik liep wat achter met de podcast… Maar vraag a.u.b. Sjorske wat vaker in de aflevering terug. De leukste aflevering in tijden. Regelmatig hardop gelachen tijdens het hardlopen op deze aflevering :+1:

4 likes