Tijdgenoten Podcast (Mannen van de Tijd)

De afwisseling en diversiteit houdt imho de podcast interessant.

2 likes

Morgen komt er een proeftuintje online… Laat even weten of jullie dit wat vinden. En zo ja; we need help!!!

9 likes
6 likes

Leuk idee! Ik ben zelf meer liefhebber dan kenner, dus aan mij ga je niks hebben. Maar volgens mij zwerven er genoeg leden op HF rond die wel de stempel kenner over bepaalde merken/type horloges mogen dragen.

Ben erg benieuwd! :+1:

Zelf weet ik weinig van horloges, maar je zou bijvoorbeeld die schrijver van dat boek over Enicar eens kunnen benaderen. Ik denk dat die de hele geschiedenis wel uit zijn mouw kan schudden tijdens een uitzending.

4 likes

Superleuk idee!!!

Je zou voor sommige merken zelfs een aflevering over een specifiek model kunnen maken (een Speedmaster aflevering, een Submariner aflevering, etc.).

4 likes

Leuk idee, zou er zeker naar luisteren als het onderwerp me aanspreekt.
vond het stukje als voorbeeld nu wel heel geregistreerd klinken ,zou wat mij betreft wel wat luchtiger gebracht mogen worden. Anders weet ik niet of ik de aandacht erbij kan houden😂

3 likes

Leuk om diep te gaan op een merk, maar zeker met Seiko loop je het risico vrij oppervlakkig te blijven met de diverse belangrijke modellen die ze hebben. Als het jullie gaat om het informeren van het publiek over de ‘bekendere’ merken en de modellen, dan denk ik (met alle respect) dat heel veel informatie makkelijk te vinden is (youtube). Echter als je een verzamelaar van een merk zoals Seiko op de praatstoel zet, en hem/haar laat vertellen waarom het merk of bepaalde modellen hem/haar zo aantrekt dan deelt zo iemand echt zijn passie en kennis. Maar heel eerlijk: ik vond de collection reviews ook gewoon heel tof om naar te luisteren met verschillende horloges van diverse merken. Ik ga graag naar GTG om niet alleen mooie horloges te zien, maar met name te begrijpen waarom iemand voor dat specifieke horloge gekozen heeft.

8 likes

Klinkt boeiend en ik kijk er alvast naar uit!

Ik hoop vooral minder courante merken tegen te komen. So please geen Rolex, AP, Patek….
De kans is groot dat dit de richting zal worden maar zelfs dan zal ik graag luisteren

Breguet zou wel een topper kunnen zijn…. Van neo vintage zou ik ik kunnen smullen.

En de minder grote merken … nu denk ik toevallig aan Svend Andersen, Lang & Heyne… :grinning:

Ik kan wel een mondje meepraten maar voel me niet direct geneigd in een aflevering te zitten :smiling_face:

3 likes

Dat vind ik bijzonder jammer. Juist doordat je aangeeft wat je wel wilt en vooral niet wilt en dan gelijk aangeeft je niet geroepen te voelen.

Is toch geweldig als je je passie kan delen?

2 likes

Plankenkoorts :joy:

2 likes

Ok hear hear. We nemen jullie bevindingen mee!

Dat ben ik met je eens; het leukste is om dit te laten doen door een verzamelaar. Dan voorkom je ook dat je Hodinkee Reference Points gaat nadoen.

3 likes

Misschien voor de kritische noot een keer Fate uitnodigen.
Deze man heeft een heule hoop kennis.

Ik ben het niet altijd eens met hem, alleen zeker geen meeprater.

3 likes

Dat wordt een aflevering van 4 uur.

9 likes

:rofl: zo lang zit ik regelmatig in de auto

3 likes

Haha mooi zo. Dat is @Fate_Amenable_To_Change wel toevertrouwd.

1 like

Leuk idee. Ik houd wel van een stukje geschiedenis. Ik meen overigens op te moeten merken dat Waltham in Massachusets al in de tweede helft van de negentiende eeuw een verticaal geïntegreerde fabriek had draaien.

Seiko werd trouwens ook tot zelfstandige verticale integratie gedwongen omdat het Westen, inclusief de League of Nations, Azië in zijn algemeenheid en Japan in het bijzonder ook niet serieus namen.

Cool concept. Ik ga dit volgen.

4 likes

Je mag er ook deel van uit maken :muscle::sweat_smile:

Zou hier wel aan willen bijdragen, wellicht samen met mede-Fortisfan: @Subonno

Fortis since 1912
Since 1926:Worlds First Manufacturer of Automatic Wristwatches”

6 likes