Tijdloos ontwerp of vintage vs nieuw

Hoewel ik zelf meestal nieuwe horloges draag, kan ik vintage modellen zeker waarderen. Zo zie ik hier op HF regelmatig een vintage Seiko World Time langskomen van forumlid @Utrecht2 en dit vind ik een fraai model. Volgens mij is het een 6217 7000. Zoiets…

En die doet mij dus denken aan deze moderne Kinetic World Time van hetzelfde merk (SUN067), die ik ook best geslaagd vind…

Welk nieuw model ken jij dat toch eigenlijk best wel lijkt op een bekend of minder bekend vintage model?

8 likes

Alles is zo’n beetje allemaal wel een keertje (of meerdere keren) gebruikt als design. Kuddo’s voor de merken die nog origineel kunnen ontwerpen.

Zeker een mooi alternatief👍🏻
Zijn later nog wat vintage world timers van Seiko gemaakt (6117), maar die nieuwe is best geslaagd

1 like

Bulova deed dat met de Astronaut en de Moonview. Best geslaagd vind ik.

3 likes

Je bent een held! Wist niet dat daar een moderne versie van bestond :v:️Iemand enig idee of er ook een Nederlandse aanbieder is? Vind alleen wat wat buitenlandse advertenties welke zijn uitverkocht

1 like

Die Kinetic is een best aardige reissue. Maar bij andere modellen weet Seiko het aardig te verpesten

brrrrrr

3 likes

Zag deze toevallig een tijdje geleden liggen bij een dealer in Hillegom (ZH). Maar daar betaal je natuurlijk wel gewoon de Nederlandse AD-prijs.:face_with_raised_eyebrow::wink: Weet even niet meer wat ze ervoor vroegen.

Dat ‘open hart’ is idd jammer en die ‘racestreep’ hoeft van mij ook niet. Had een mooi horloge kunnen zijn.

1 like

Deze bijvoorbeeld? Rosé goud op blauw siliconen. El een erg leuke combi al zeg ik het zelf. Maar ik draag hem niet.

1 like

Ik had wat duidelijker moeten zijn, ik bedoel de Seiko, maar dankje!

Je hebt opties.

Sun070p:

Sun029p:

Er zijn wat van die dingen met diverse wijzerplaten en rehauts.

Maar er zijn zoveel van dat soort voorbeelden. Daar is bijvoorbeeld de nieuwe Railmaster met z’n achterliggende geschiedenis, en god weet dat Rolex zo één en ander uitbrengt met minimale variatie op ontwerpen uit de 50’s.

De Cartier Tank en JLC Reverso zijn ook al in duizenden versies de revue gepasseerd, dus ik denk dat er vrijwel geen horlogemerk is wat niet door z’n back-catalog heen bladert voor nieuwe versies.

Hier de Santos nieuw en oud:

1 like

Hier de Limited edition nieuwe versie van de Astronaut van Bulova met handtekening van Buzz Aldrin erop

1 like

Gaaf, ik wist niet dat deze bestond. Ik dacht dat Buzz Aldrin een exclusieve deal had met Omega.

1 like

Deze Seiko is gaaf zeg, kende ik helemaal niet.
Bij Creation Watches was hij te koop met een mooie korting, nu alleen nog voor retail volgens mij. Helaas.

1 like

Met 3 klokkies om de pols zal ie niet snel te laat komen hoop ik :joy:

1 like