“Time may be running out for Swatch, Tissot, TAG Heuer, and others”

Idem :joy:

Ik ken wel wat mensen die een zeer kleine digitale voetafdruk hebben… maar die zijn dat dus gewend.

Gewoon niet online kunnen helpt bij wel, maar als de mogelijkheid er is… dan is niet gebruiken wel lastig.

1 like

En dan de hamvraag: Waar heb je FLAC van gebakken? En dan bedoel ik van welke artiesten, niet vanaf welk medium. :slight_smile:

Hoezo? Ik heb geen Facebook, geen enkel streaming abonnement, geen Instagram en verder niets behalve LinkedIn voor m’n CV.

Buiten dat staan letterlijk al m’n notificaties op de telefoon uit, heb ik geen wearable en lees ik per dag twee keer dertig minuten e-mail. Op internet hang ik hier wel rond, maar lees ik verder uitsluitend de kranten.

Zolang de wetgever geen stomme dingen doet zoals cash geld afschaffen heb je altijd nog beperkte keuze in hoever je mee wilt gaan in die gekte.

Dan krijg je vanzelf een minder grote drang om je luxe horloge op Instagram te gooien, waardoor je minder neurotisch naar bevestiging van vreemden gaat zoeken, waarna je gewoon doodgemoedereerd nog eens een normaal midprice horloge kunt aanschaff… eh, wacht. :slight_smile:

1 like

Zijn twee totaal aparte segmenten. Het een sluit het ander niet uit. De horloge is een sieraad tegenwoordig.

Paaldiagram

1 like

:joy:

1 like

:joy:

@anon50762135? Onder werktijd? :confused:

4 likes

Dat was misschien @TheWornWatch

1 like

ik zie hier een parallel met de muziek die je erop hoort … :slight_smile:

Zo betaal ik tegenwoordig soms ook. En sindsdien sta ik af en toe als een kuiken met een ander horloge tegen de kassa te douwen :joy::joy:

3 likes

It wasn’t me.

image

3 likes

Zo enorm mee eens!

2 likes

Toch zal ik je het medium niet onthouden: een over een periode van ca. 35 jaar bij elkaar gesprokkelde collectie cd’s van diverse pluimage. Inmiddels ontdaan van hun plastic huisje en in mapjes compact opgeslagen als referentie voor de BUMA (mocht die legale maffia ooit huiszoeking komen doen hoe ik aan mijn muziek kom).
Rock, symfonische rock, progressive rock, ook klassiek, normale pop. GEEN rap en andere bralkaffer-herrie. Wel muziek waar ik als amateur-bassistje feeling mee heb.

Welke artiesten? Teveel om op te noemen, highlights o.a. Pink F. Porcupine Tree, Marillion, Dream Theater en dat is een topje vd sprw ijsbergsla. Die laatste band is bijv. fabelhaft maar bijna al hun albums zijn kwalitatief uitermate teleurstellend opgenomen. Moet je doorheen prikken.

2 likes

Dat kan ik niet. Ik ben ooit bij Blues, Country en jaren 80 Pop begonnen als jongen, en daar kwam wat blues rock, americana, rock en grunge bij, maar sinds eind jaren 90 ontdekte ik via de slacker jazz de gewone jazz, en via de jazz de funk, soul en R&B. En daarmee ook enorme hoeveelheden hip-hop. Gevolg is dat ik echt nooit meer naar rock luister omdat ik het navelstaarderig katzengejammer vind. Nu classificeer ik bands als Steely Dan keihard onder de Jazz, met name vanwege de maniakale geluidsengineers die er bij zaten. :slight_smile: Dus ik vrees dat onze muzieksmaken diametraal tegenover elkaar staan.

Zo zijn we het weer eens. Ik heb 1500 van die dingen op zolder staan, die moet ik ook nog eens in mappen stoppen zodat ik die kasten weg kan gooien. Goed idee! :+1: :+1:

2 likes

Je zal verbaasd staan.
Maar je hebt wel een paar kliko’tjes nodig voor al die lege hoesjes!

1 like

Als jij onder werktijd wijn ging drinken zouden ze misschien wel door krijgen dat je niks doet en dat moet je natuurlijk niet hebben!

2 likes

Goed bezig, ik doe er ook niet aan.
Maar ik ben zeker niet tegen internet.
Bovendien ben ik dan out of business :grin:

Maar verder, de belasting, je bank, je verzekeringen, je energieleverancier, overheidszaken, enz, dat moet allemaal via internet.
Dat is schriftelijk of via telefoon bijna niet meer te doen.
Aan de andere kant scheelt het ook een hele papierwinkel.
Het duurt nu 4 keer zolang voordat er een dossiermap vol is :+1:

1 like

Ik ook niet. Ik ben tegen het businessmodel van dataverzamelaars en advertentieplatformen die zo ontworpen zijn dat ze verslavingselementen uitbuiten om klikvee achter het scherm te houden met foutieve informatie.

Internet als bus voor informatievoorziening is verder prima.

2 likes