“Time may be running out for Swatch, Tissot, TAG Heuer, and others”

1 like

Gelukkig, ben ik niet de enige.

Groeten
Rutger

Jeej! Ik ben van de jeugd! :slight_smile:
Helaas, toch al een ouwe lul van bijna 40, als dit je graadmeter is voor jongeren van rond de 20.

1 like

Oh, ik zeg niet dat ouderen daar niet aan meedoen, het verschil zit 'm er in dat veel jongeren al niet eens meer snappen dat er nog lieden zijn die daar anders tegenaan zouden kunnen kijken. :slight_smile:

Hehe, ja. Wat was die tijd toch mooi. Blieb, piep-piep-piep-piep, blieb, kgrrgggrrggggGGGGrrrrgggggg. En verbinding :smiley:

1 like

Oh, je bedoeld verbinding. Dacht even aan een spelletje laden met een cassette in een recorder.

Oef, 1983 wil zijn software terug :slight_smile:

1 like

Overal in de retail zie je dat “middenmerken” het moeilijk hebben. Goedkoop in de lift en duur in de lift. Dat krijg je als door globalisatie en “austerity” de middenklasse uitgehold is.
Dat de verkoop Tissot e.d. Wat inzakt is niet raar, de luxe merken zitten wel in de lift dus ik denk niet dat ze op de hoofdkantoren van de horloge conglomeraten aan het zweten/huilen zijn.
Apple is het luxe merk van de wearables

Oohhh wat een heerlijke reacties hierboven! Ik hou d’r van! Laten we lekker terug gaan naar de tijd van fl 40,- voor een cd’tje, fl 7,50 voor een filmpje per avond en een stereotoren van fl4000,-.
Koop meteen wat aandelen van world online, Phillip Morris en V&D :joy:.

2 likes

Wacht, ik neem even de DeLorean.

Dat streamen is écht ideaal; ook in de auto stream ik wat af! :smiley:

Verder heb ik Spotify op alle smart teevee’s en mijn Marantz versterker.

Voel me weer een twintiger! :sunglasses: :white_check_mark:

2 likes

Volgens mij komt het meer doordat een deel van de bevolking vooral gericht is op het kopen van zo veel mogelijk goedkope Xenos meuk, terwijl een ander deel zich weer vooral op ‘ambachtelijk’ en ‘eerlijk’ richt. Dat is vaak meer een instelling dan dat het te maken heeft met besteedbaar inkomen volgens mij. Ik ken genoeg mensen met prima inkomens die erg blij worden van al die goedkope troep en kwaliteit eigenlijk niet meer waarderen.

1 like

De terugval van de markt van de Zwitserse horloges staat gelijk aan die van de mensheid.
Alles wat smart is maakt mensen dommer :+1:

3 likes

Toen was faxen ook nog heel normaal :slight_smile:

1 like

Nou, mijn ouders waren vrij arm en ik kan je mededelen dat ze donders graag luxere reut hadden gehad. :slight_smile:

Nee, maar het businessmodel zorgt er wel voor dat je bij uitval, faillissement van de leverancier of zelfs een technische storing geen toegang meer hebt tot je muziek. Ik vind dat, los van het feit dat de muziek streamers de artiesten niet veel betalen, een onwenselijk gevolg.

Ik koop muziek ook wel online via Bandcamp, bijvoorbeeld. Dan kun je streamen, maar ook gewoon DRM vrije MP3 of FLAC downloaden, zodat je hebt wat je koopt. :slight_smile:

Dat is schrikbarend aan de hand inderdaad. Hier minder dan in de VS, maar toch. Merk ook op dat bezuinigen in dit klimaat alleen de burger raakt die in de 95% van minder gefortuneerden zit. Nooit de rijkere of de corporatie. En toch denkt 40% van de bevolking dat ze op de juiste partijen stemmen om hun belang te behartigen, omdat ze zich af laten leiden door oninteressante vraagstukken.

Dat de Zwitserse industrie daar ook op inspeelt is om het vege lijf te redden, maar op termijn niet houdbaar.

2 likes

Voeg in: “Action” en je hebt volledig gelijk.
Wat een dramawinkel. Ik wil er niet dood gevonden worden.

1 like

action is guur…

Als beginnende ouwe lul vind ik streamen via een Raspberri Pi met een high-end DACje erop toch verbazingwekkend goed klinken over mijn 20 jaar oude versterker+speakers. Wel mijn eigen gebakken FLAC’s uiteraard.

1 like

Dat werkt ook helemaal prima. Stelletje dino’s met hun fancy audio spul :stuck_out_tongue:

2 likes

De moderne communicatietechnieken ervaren we als gemak, maar
in werkelijkheid conditioneren ze hoe we leven en denken.

En we hebben het met z’n allen al decennia lang braaf geadopteerd.
Een weg terug is er niet meer, so we are fucked.
Tenzij je als individu overal de digitale stekker uit trekt maar dan wordt
het leven anno nu vrijwel onmogelijk.

Het zal waarschijnlijk niet al te lang duren voordat we allemaal een
digitaal implantaat zullen hebben.

Ik zag trouwens net aan de kassa bij de super dat een jongeman afrekende met zijn applewatch.
Simpel door het even tegen het pinapparaat te houden.
Hij kocht twee flessen wijn om weer eens lekker ouderwets dronken
te worden.

4 likes