Timefactors only

Ik dacht ook eerst dat ik deze uitsluitend op leer zou gaan dragen, maar ik moet zeggen dat 'm die staalband ook absoluut niet misstaat. Integendeel. Lekker is ie inderdaad voor dat geld. Geen spijt van in ieder geval.

:star_struck:

6 likes

Mooie foto en mooi horloge. Alleen aan dat logo kan ik maar moeilijk wennen.

1 like

Het ‘nieuwe’ (oude) logo is zeker mooier, al valt het in het echt reuze mee.
Maar ik ben al blij dat ik deze bijna nieuwe op het foum kon kopen als je ziet hoe snel het winkeltje telkens weer dicht gaat. :wink:

1 like

Dat is begrijpelijk. Bij mij was het meer toeval dat ik op 12 sept. ergens las dat de nieuwe versie de dag erna voor het eerst verkocht zou worden en dat de shop slechts 30 min. open zou gaan. Toen dacht ik “Ach. Waarom ook niet?!” en zette de wekker de volgende dag om 14:55 uur. Naja en de rest ging toen als gesmeerd. Hoeveel mazzel ik had, bleek pas achteraf. Zoals ze in het VK wel eens zeggen
“Even a blind squirrel finds a nut once in a while” :wink:

3 likes

Jazeker, staat niet verkeerd op staal.

Deze heb ik weloverwogen (en met geluk tijdens de 30 minuten gekte) aangeschaft, tijdloos mooi en prettig formaat, je merkt niet dat je hem om hebt.

1 like

Bedoel je met “deze” de Navigator, of heb je ook een nieuwe Everest gehaald?

Eddie was in een melige bui en komt met een heel bijzondere release. :joy:

Raw video of the Smiths Everest Silver Jubilee Limited Edition with aventurine dial. Titling and different soundtrack to be added. Due mid-2021.

7 likes

Heel apart! ben benieuwd hoe die dial eruit ziet bij daglicht. Alleen de “De Luxe” tekst had voor mij niet gehoeven.

1 like

Haha die tekst was me nog niet eens opgevallen. :rofl: Maar daar geef ik je wel gelijk in. Doet me denken aan


Nu in de aanbieding

Kerststol De Luxe

1 like

Even een vraagje aan de andere Smiths Navigator bezitters; @Daddelvirks, @Sierra_Hotel, @Cas86.
Omdat ik bij mijn Omega twijfelde of er saffierglas of mineraal in zat deed ik even de simpele ‘waterdruppeltest’. De druppel bleef geconcentreerd op het glas liggen, ook als je het horloge verticaal houdt, dus de test was geslaagd.
Ik probeerde het ook even voor de grap op de PRS-48, maar gek genoeg blijft de waterdruppel niet zitten. Ik begin er bijna aan te twijfelen of het wel saffierglas is. Wat denken jullie? Kunnen jullie het eens checken of nader bekijken?

De specs op de website zijn heel duidelijk:
Box sapphire, 30.7mm diameter x 1.8mm thick with anti-reflective coating on the underside.

Naar aanleiding van je vraag ook even de ‘druppeltest’ gedaan. Op het moment dat het horloge verticaal gaat loopt de druppel er inderdaad direct af!

Hoe waterdicht is deze test? (Pun intended
)

3 likes

Het is een beetje een ‘klokhuis’ niveau van wetenschap, dat geef ik wel toe. :sweat_smile: Maar op m’n andere horloges werkt het wel.

Ik heb vanochtend een mailtje gestuurd naar Timefactors en al een reactie terug. Eddie heeft er in ieder geval geen twijfel over. :ok_hand:

It’s definitely sapphire Patrick, the water drop test isn’t particularly scientific.
Regards,
Eddie

4 likes

Ik heb er even een aardappelschilmesje ingezet, niets aan de hand :wink:

3 likes

Ik moest gniffelen


Ik moest weer gniffelen


Fijn dat het in ieder geval bevestigd is. Eddie komt wel op mij over als een betrouwbare partij!

1 like

Gheghe
ik was al op zoek naar schuurpapier korrel 40.

1 like

Zijn hier toevallig bezitters van de baby dreadnought?
Ik heb de gmt gehad erg blits ding maar te groot voor mij dus weer weg gedaan.
Die baby lijkt me wel een mooie vervanger maar ben benieuwd naar ervaringen alhier?
Google Photos
Foto van de ex


1 like

Hahaha een klokhuis experiment sla ik nooit af. De test bij zowel mijn navigator als prs29 uitgevoerd. In beide gevallen glijdt de druppel er inderdaad vanaf.

Overigens heb ik alle vertrouwen in de oprechtheid van Eddie. Zal vast een andere verklaring voor de vinden zijn.

2 likes

Een kleine ode aan de Smiths Navigator. :clap:

13 likes

Blijft een erg appetijtelijke verschijning! :ok_hand:

1 like