Timefactors only

Met enige regelmaat ontsnap ik nog. Maar dat ligt ook heel erg aan welke webshop. Ik bestel best veel via etsy en dat komt vaak zonder extra btw en inklaringskosten bij mij aan.

1 like

Vreemd, volgens mij moet de Britse verzender er een document op plaatsen met vermelding van wat erin zit en wat het kost. Zat er bij mij iedere keer op. Bij Etsy niet?

De meeste handelaren op Etsy hebben het vooraf geregeld dus de BTW is inbegrepen, heb daar ook meegemaakt dat ze hier nog eens BTW hadden aangerekend en beweerden dat het ISSN nummer of ietsndergelijknniet elektronisch was aangemeld, Etsy heeft dan een cadeaubon gegeven (lag trouwens niet aan de handelaar wel aan de inklaringsdiensten)

Ze moeten het wel doen. Maar of ze het ook doen is wat anders.

Ik bestel regelmatig daar bij verschillende handelaren buiten de eu en het meerendeel komt gewoon aan zonder extra kosten.

@TenebraeNoctis Dat denk ik niet. De laatste bestelling kwam in een doos volgeplakt met Maleisische postzegels wat in indergeval anders vermoeden.

En ik krijg ook nog regelmatig pakketten uit Hong Kong waarvan ik zeker weet dat deze persoon vooraf geen aangifte doet. En het meerendeel krijg ik toch nog zonder extra kosten binnen.

Dus het is nog steeds geen 100% controle bij de posterijen.

Maar bij de meer gerenomeerdere kanalen is het inderdaad over het algemeen dat er al aangifte word gedaan voor verzending.

1 like

De volgende keer dat ik van PostNL een mailtje krijg over een pakketje van eBay, dan ga ik ze verwerkingskosten in rekening brengen

1 like

Zondag besteld, vandaag al binnen PRS-48.

3 likes

Moest je nog extra betalen? Heb een 29A besteld zondag, nog niks over gehoord.

Je moet sinds vorig jaar altijd over het hele bedrag (inclusief verzendkosten) nog BTW betalen. Daarbovenop komt dan nog import en handelingskosten. Import voor horloges stelt weinig voor, dat zijn de kosten niet. Handelingskosten verschilt per carrier, maar ligt ergens tussen de 7 en 15 euro.
De meeste carriers zoals PostNL, DHL innen namens de belastingdienst alle extra kosten vooraf (daar zijn de handelingskosten voor). Timefactors verstuurt via UPS. Dat gaat razend snel. UPS int niet vooraf, maar stuurt je de rekening na. Meestal krijg je deze binnen 2 weken.

2 likes

Top gefeliciteerd met je mooie PRS-48

1 like

Ik heb nu de wit/creme en zwarte. Er moet nu 1 ander (een CW) uit de collectie want mijn max is 5.

2 likes

Ik heb nog niet eens de tracking code ontvangen van Eddie. :frowning:

Dat kan volgende week ook nog komen. Eddie neemt 2 weken de tijd voor de 200 bestellingen.

Yup, eindelijk de bevestiging gehad! Eerste keer jubilee band voor mij. :slight_smile:

1 like

Jubilee band eindelijk binnen! Eddie was vergeten dat ik ook voor tracking had betaald, leuk die man :smiley:

Alleen wel een probleem: kennelijk zijn de schroefjes op de jubilee kleiner dan die van de oyster links. Iemand een idee welk formaat platkop schroevendraaier ik hiervoor nodig heb?

1 like

Iemand hier morgen nog iets bestellen, ik dacht over deze na : https://www.timefactors.com/collections/homepage/products/smiths-military-prs-29 maar doe het toch maar niet.

Geen plannen maar het wordt druk denk ik…

TIMEFACTORS | PRECISTA MISSION TIMER PRS-56 – Timefactors

1 like

Toch maar geen PRS-29? Ik heb de PRS-29A, draagt fijn en is mooi afgewerkt.

Zelf wacht ik even af tot de PRS-60 komt, benieuwd hoe de definitieve versie wordt, wellicht als Commander, anders Everest:

Wellicht oktober.

2 likes

Iemand nog een nette PRS 18Q liggen die toch maar ligt? Zijn er destijds best wel veel via de inkoopactie deze kant op gekomen, ergens nog een z.g.a.n. exemplaar?
Hoor graag!

2 likes

Je kan het niet laten, hè :rofl:

2 likes

Tja​:joy::joy::joy:

2 likes