Timefactors only


Vandaag binnen gekomen, overgenomen van een forumlid. @Topdude
Tof horloge, krijgt veel draagtijd bij mij.
Wellicht nog wat mooie straps erbij zoeken :ok_hand::star_struck:

11 likes

Tophorloge! Kwalitatief erg goed.
Geniet ervan!

1 like

Ohohoh, fijn horloge, mooi afgewerkt, draagt heerlijk, 38mm. Plaatjes voor de liefhebber:

9 likes

Wat zulu-diver canvas banden erbij gekocht :star_struck:

9 likes

Na een paar maanden op jubilee wordt t toch weer tijd voor verandering. Stalen kast + zwarte wijzerplaat blijft het perfecte recept voor een bandenslet/strapmonster.

8 likes

Hee ik heb geen foto op Jubilee voorbij zien komen. Heb je die nog?

Wel een lekker vintage uitstraling zo. :ok_hand:

M’n photoroll laatst opgeschoond, maar zeker! Ben er zelf ook verbaast over hoe zeer de cognac band mij bevalt.

3 likes

Staan echt allemaal goed!

1 like

Help!

Ik zoek een GADA watch. Iets met een knipoog naar military history. Mat, geen glim.

Stel, ik zeg stel, ik ga opnieuw overstag bij Timefactors, welke zou je dan doen?
Echt heel erg clean, of toch met logo? De datum hoeft voor mij niet perse. Eigenlijk liever zonder datum, maar ik weet niet of de wijzerplaat dan niet te steriel wordt en het meer op een echte Flieger gaat lijken, wat het dan uiteindelijk weer net niet is. Snappen jullie?

image
image

  • Speedbird No Logo
  • Speedbird Logo

0 stemmers

1 like

Denk dat ‘t vooral aan de prijs ligt. Een flieger is nou net zo’n horloge ware het merk eigenlijk geen ruk uitmaakt. Wat JOMW ook altijd zegt, a flieger is a flieger is a flieger is a flieger. Als je voor een steriele wijzerplaat wil gaan, zou ik eigenlijk eerder neigen naar een AliX merk met PT5000/S200, of miss zelfs voor een NH3n.

De PRS-18 Q stond uiteindelijk 5 weken na de start van de End-Of-Life modus stil.

Tijd zat dus om een batterijwissel te regelen.

1 like

Waar zou je de batterij laten wisselen dan? Terug naar de UK?

Iedere lokale juwelier/horlogemaker die ook in staat is om een waterproof-test uit te voeren.

Het is maar een batterijtje + schroefdeksel, de pakking schijnt wel speciaal te zijn, alleen vers likje siliconenvet erop is de aanbeveling van Eddie (Timefactors) zelf.

Dat vind ik wel een punt van zorg. Een batterijwissel zal na een jaar of 4, misschien 5 zijn, dan zou ik liever een nieuwe pakking hebben dan een likje vet.
Misschien is het mogelijk om eerst die pakking te bestellen en daarmee naar de lokale juwelier te gaan?

Als jij perse een standaard rubbertje ertussen wilt (die volgens goed gebruik overigens gevet hoort te zijn met siliconen-stuff) dan is dat natuurlijk prima.
Het schijnt een soort onderhoudsvrije industriële pakking te zijn . Ff schoonmaken want er komt toch altijd wat pols-reuzel op, vetten en opnieuw plaatsen is het devies van Timefactors.

Klinkt mij juist extra zorgeloos in de oren.

2 likes

De webshop was weer een dikke minuut open, maar toch een Speedbird PRS22 weten te scoren.
Gaat in rotatie als beater.

3 likes

Ongelofelijk hoe dat elke keer gaat. Ik ben er gewoon niet scherp genoeg voor. Zou graag een PRS-52 kopen maar dat gaat als het zo doorgaat niet gebeuren… :joy::see_no_evil:

3 likes

Het is absurd hoe het gaat. Ik was er meteen in, maar kwam alsnog in een wachtrij voor de kassa.
Het lukte op het nippertje. En dat was letterlijk binnen 20 seconden nadat de zaak open ging.
Ik was al vooraf ingelogd op mijn account, dat helpt. Na betaling waren er nog geen twee minuten voorbij en toen was het al klaar.

2 likes

Met de import erbij zijn ze eigenlijk de 550 euro echt niet waard. Heb er alles samen 5 besteld de laatste twee jaar, waarvan ik er nog twee heb. Wel beslist dat er nooit nog een binnenkomt of het design zou erg moete veranderen. De bracelets zijn eigenlijk totaal niet in proportie tov het horloge.

Ik vind de prijs/kwaliteit van de TF-modellen top. Helaas ging het weer erg snel. Wat ook niet hielp is dat ik het vanaf mijn IPhone moest doen, want ik zat in de foyer van de bioscoop (Knor, leuke film trouwens).
Volgende keer weer vanaf de laptop.

2 likes