Timefactors only

Dat was niet 1 moment, maar zo gegroeid. Anderhalf jaar geleden nog geen liefhebber en pas in januari 2022 in het forum gestapt. En zoals bij velen, is mijn smaak anders geworden. Had ik in januari 2022 nog grote Casio’s en Luminox van 43-45mm en groter, is het nu rond de 36-40mm.
Ik droeg zelden stalen bracelets, nu juist wel. Ook de uitgaven aan horloges zijn gestegen, samen met de aantallen. Afgelopen jaar zo’n 30+ erin, maar ook zo’n 20 eruit.
Dat is allemaal best geleidelijk gegaan.
Je leest het hier vaker. Eerst collectie vergroten, dan smaak ontwikkelen, dan weer collectie inkrimpen.
Grappig hoe dat werkt.

2 likes

Zo had ik het nog niet bewust bekeken, maar onbewust weegt dat bij mij kennelijk ook mee. Dat is een goeie :+1:.

Je kan er nog altijd een ketting van maken
image
:grin:

1 like

Dragen allebei heerlijk met hun eigen karakter. Beide zowat even moeilijk te krijgen bij de ‘AD’ :grin:

8 likes

11 likes

Ik vind ‘m heel mooi!

Perfecte maat!

Stil hier aan de overkant :thinking:

7 likes

Ik vind de wijzerplaatstructuur niet helemaal bij het type horloge passen, meer iets voor de exclusievere jetset horloges van AP, Zenith, etc… Ik vind de gilt dial nog altijd de mooiste, perfecte kleurencombi, retro vibe en mooi clean.

Foto van mn ex op 17,5cm pols

En 36mm op een medium(?) pols is echt een perfecte maat (op stalen band), maar dat realiseer je je pas na een dagje of twee dragen. Dat is in ieder geval mijn ervaring na jarenlang horloges te hebben gedragen variabel van 38 tot 43mm.

5 likes

Ik meende al geantwoord te hebben maar zie het niet meer…
Er staat 2 x t of sl omdat ze refereren naar zowel wijzerplaat als wijzers.

2 likes

Thanks!

Heel helder.

1 like

10 likes

Deze is wel cool tijdens het werk.

8 likes

Blijft een fijne beater voor dingen die op werk lijken, vakantie, sporten etc:

PRS-10 op rubber Barton.

9 likes

Mijn nieuwe Smiths commando (zwarte plaat). Fijn horloge, na wat proberen voor nu op een tropic (de oyster bracelet en een geckota jubilee zaten er ook bij maar die vind ik zo zo)

11 likes

Mooi mooi :ok_hand:

Welk merk tropic is dit?

1 like

Thanks! Een Joseph Bonnie, zit heel goed.

1 like

En ik heb er weer drie, deze dingen zijn verslavend. De witte is dus ook mooi. Minder beige dan de expedition.

8 likes

Erg mooi ook! Heb je de aventurine nog steeds?

1 like

Ja ik heb die nog steeds, denk dat het me te zeer zou spijten als ik die wegdoe. Draag die wel op een lederen bandje, met de jubilee is het te. De jubilee past hier goed op. Er is wel iets raars met de aventurijn, er is een klein stofje onder de wijzers verzameld op de wijzerplaat. Niet zo storend maar vreemd dat het zo opgedoken is. Misschien is het lijm. Ben aan het twijfelen om hem open te maken om het te verwijderen.

1 like

Dat is wel gek inderdaad, openmaken kan altijd nog :grimacing: is natuurlijk wel een gangbaar uurwerk gelukkig. Foto zou nog leuk zijn :grinning_face_with_smiling_eyes: