Timegrapher App

Zijn er al mensen die zo n App op hun IPhone hebben staan, en hoe bevalt dat?

Heb ik. Niet echt accuraat geloof ik, maar in de basis werkt het wel.

zou best nieuwsgierig zijn, al vraag ik me af wat je ermee kunt doen. Maar een 13 euro neertellen om dat te gaan proberen, en er dan pas achter te komen …. ??? nou nee….

Ik gebruik af en toe Kello en dat werkt best goed. Wel zorgen voor een ruimte zonder achtergrondgeluiden. Ik gebruik de microfoon die aan de oordoppen zit van een IPhone headsetje.

1 like

Ik gebruik ook regelmatig kello. Het heeft een slechte reputatie maar ik begrijp dat niet zo. Met een goede microfoon en een stille ruimte krijg ik heel aardige resultaten. Zeker een goede eerste orde inschatting (en in mijn ervaring zelfs meer dan dat).

http://www.horlogeforum.nl/t/time-grapher-app-watch-tuner/63738

Zucht maak anders nog ff een topic aan.

Maar goed hier een resultaat van mijn skx009 gister gemeten met de nieuwste oortjes van Apple.

Dank voor uw reacties, enne Raider excuses, had uw posting gemist :cold_sweat:
Ben benieuwd naar de nauwkeurigheid.

No problem maar ik vind de app wel de 13 euro waard hij werkt goed, Zaterdag leg ik hetzelfde horloge op een echte prof Time Grapher kijken of ze overeen komen.

Verder heb ik nog een cheap Demagnetiseer apparaatje uit China besteld om eventueel horloges mee te demagtiseren.

Grtz

Je bedoelt een witschi. Of een timegrapher uit china. Ik heb zelf een goedkope timegrapher uit china. Kostte me nog geen 200 euri. Werkt goed, maar is natuurlijk veel minder uitgebreid dan een exhte Witchi. Wel veel nauwkeuriger dan een app natuurlijk.

Zon demagnetiseer oplegplaatje bedoel je? Die werken doorgaans niet voot een heel uurwerk. Als je wil demagmetiseren moet je een versie hebben met een spoel waar je hem langzaam helemaal doorheen kan trekken. Een plaatje is eigenlijk alleen bedoeld voor kleine onderdelen of gereedschap

1 like

ben uit nieuwsgierigheid - of anders gezegd nerderigheid over het precies lopen van mijn horloges - ook maar eens die app gaan kopen. werkt op zich best prima, als je even gepuzzeld hebt hoe je stilte kunt realiseren, en de microfoon goed kunt laten luisteren.
Ik ben aan het spelen met 3 automatische Hamiltons, waarvan 2 nieuw en 1 een paar jaar oud. Met een nieuwe en de oude krijg je uitstekende resultaten. Mooie strakke grafieken, die ook in lijn zijn met hoe ze lopen. Minuscule afwijking voor bij de nieuwe, en minuscule afwijking achter (na bezoekje Dirk Oskam) bij de oudere.
Bij de andere nieuwe krijg ik echter op geen enkele manier normale resultaten of grafieken ondanks dat die ook feilloos loopt. Hier loopt de puntenwolk (en dat is het dan ook - geen stippellijn maar een puntenwolk) van links onder naar rechts boven. Als je al lijnen kunt onderscheiden lopen ze in een hoek van 45 graden. Op exact dezelfde manier gemeten als met die 2 andere horloges.
Wat kan dit zijn?

Kijk zon appje is leuk. Maar de microfoon is nooit zo goed als die van een timegrapher of witschi. Het kan aan de dikte van de kast liggen dat het geluid minder goed doorkomt.