Timex only

Ik had al een aantal (vintage) Timexen, waarvan een paar new old stock en op de laatste Rikketik heb ik er nog een behoorlijk aantal op de kop getikt voor een zacht prijsje, de meeste new old stock.
De meest bijzondere echter is deze Timex die ooit van mijn opa was.

Ik zal de komende dagen nog wel wat Timexen posten in dit draadje.
Er is ook nog Kelton. Een zustermerk van Timex. Ik hoop dat die ook mogen

7 likes

Aha…jij was het​:wink::joy:…Ben benieuwd naar die foto’s…zaten volgens mij pareltjes tussen🖒:slight_smile:

Trouwens een gave aparte Timex…nice🖒😊

Kelton ook welkom…wist ik niet dat dat een zustermerk was🤥

2 likes

Broedermerk natuurlijk dat Kelton Nils - ook lekker raw…

3 likes

Kelton die een beetje op een Oris 65 lijkt (Of lijkt een Oris 65 op een Kelton :grin:)

6 likes

Ik heb ooit een artikeltje geplaatst met de geschiedenis van Timex

https://www.horlogeforum.nl/t/timex-door-de-theen/69092ijd-

3 likes

Zover ik me kan herinneren was Oris in Engeland (en India) in de vijftiger jaren tamelijk groot, en bracht de importeur ook een oris-lijn met een eigen naam of meerdere namen. Schiet me misschien wel weer te binnen :wink:

Oh🤥…het spijkerbroekhorloge is van Kelton…nice🖒☺

1 like

Eh…gaaf🖒…leesvoer voor straks😊

1 like

Wel leuke klokken🖒☺

5 likes

Eén van de NOS Timex horloges die ik op de laatste rikketik gekocht heb.

10 likes

Leuke verzameling🖒😊…jij hebt de blauwe(middelste) waar ik de zwarte en de witte met groene bezel van heb…zijn fijne horloges en zeker de bandjes☺

Deze had ik pas van jou gezien…heel mooi🖒☺

ik heb er nog veel meer, alleen niet meer in m’n archief zitten, binnenkort maar weer eens wat plaatjes schieten

btw die blauwe zit op een heavy duty Natoband, dat gaat ook prima.

2 likes

Ben benieuwd🖒☺

Oh oke…ik vind die bandjes van Timex verassend lekker dragen🖒☺

2 Timexen van mij met batterij.
De eerste is een Timex Electric die ik vond op een rommelmarkt in Eindhoven. Hij is zeer weinig gebruikt zo te zien

De volgende is een Timex die een paar jaar geleden is uitgebracht als een ode aan de 70s Timexen. Deze heeft het indiglo systeem.

6 likes

wat voor uurwerk zit er in zo’n “electric” stemvork / quarts ?

5 likes

Trés cool😍

Deze net besteld…vind ik een leuk model…maar kwam er steeds niet van…toevallig 50% sintkorting bij bol.com…dus hebben​:joy::joy::joy:

3 likes