Timex only

Wat hadden ze bij Timex toch mooie wijzerplaten

1 like

Late Timex automaat uit het kaduuk doosje - helaas niet te repareren in mijn verzameltijd. Misschien toch nog eens opnieuw proberen…als die nou eens in staal was geweest :smirk:

4 likes

Wat een geweldige aankoop was dat van jou, op j.l. Rikketik.
Ze zijn prachtig.

1 like

Een scherpe foto is nooit weg. :grin:

Ik gebruik al zo’n 26 jaar deze Timex Ironman.
Tegenwoordig klok ik er alleen nog maar wekelijks mijn zwemkilometers mee maar dit klokje heeft kwart triathlons getimed, tienduizenden hardloopkilometers en ongeveer 2000 zwemkilometers.
De chronofunctie heeft een aantal laptimes die opgeslagen kunnen worden. De achterliggende gedachte is dat je daarmee ieder onderdeel van de triathlon kan timen terwijl de totaaltijd doorloopt en later de tijden per onderdeel kan bekijken. Die van mij heeft maar 8 laptimes maar latere modellen gingen tot 100. De meeste stopwatchfuncties (op bijvoorbeeld GShock) kunnen nog steeds maar één tussentijd noteren.
Altijd zelf de batterij vervangen (gisteren nog) eens in de paar jaar, dichtschroeven en gaan met die banaan. Bandje is al een paar keer vervangen. Ook een keer nadat het horloge uit mijn jaszak viel en er vervolgens een bus overheen reed. Alleen het bandje (de gesp) was kapot.
Na de batterijwissel van gisteren doet zelfs het Indiglo lichtje het weer. Geweldig ding en doet wat het moet doen.

Bill Clinton droeg deze vroeger ook. Hij had er zelfs een paar verschillende.

4 likes

Foto is scherp. Glaasje helaas niet …

1 like

Een van de resultaten van Black Friday. Bracelet van watch gecko.

3 likes

Nieuwe (oude) aanwinst

8 likes

1 like

Erg fijn horloge.

Groeten,

Stefan

3 likes

Hehe :wink:

11 likes

Timex van de rikketik. Loopt nu ook weer. Deze uurwerken zijn niet te servicen, maar soms is er enig resultaat te behalen door het gehele uurwerk in de schoonmaakmachine te doen. In dit geval heeft het gewerkt. Maar het is geen garantie dat het goed gaat. Eigenlijk alleen gekocht voor de bezel.

7 likes

Gisteren nog een Timex wat opgeknapt die ik nog had liggen.

Vóór
4a53dda822e89f6c51d54b1ff108a76ce598c9ab_1_500x500

Na

10 likes

WOW :heart_eyes:…Die is echt mooi opgekapt! Knap werk! :slight_smile:

Jammer dat er lume uit de urenwijzer verdwenen is.
Was trouwens al

1 like

Heeyyyy…
Exact deze zocht ik laatst uit nostalgische gevoelens… Dit was ooit mijn eerste horloge maar heeft mijn ca. 12e levensjaar nooit overleefd.
Mocht je er ooit afstand van willen doen, dan hoor ik het graag.

Hier hetzelfde gevoel.
Mijn eerste horloge.
Een andere Timex op Ebay gekocht voor de duikring en een Nato bij de Hema vandaan.
En weer als nieuw, na +/- 35 jaar.

Mika

7 likes

De Timex man stond ook weer op de Rikketik beurs.

2 likes

Chips…die heb ik gemist… :astonished::grin:

Toch nog een paar uit zijn bak gevonden. Bijna allemaal new old stock. Nu zijn de leuke Timexen volgens mij echt op, maar je weet nooit of ie de volgende keer weer andere leuke horloges bij heeft.

2 likes