Tip: tooltje om handopwinders op te winden

Als je zo op internet aan het rondstruinen bent, kom je wel eens iets leuks tegen. :rofl:

Wie kent het niet: de moeite die het kost om een handopwinder weer volledig op te winden? Die kroon met je vingers vastpakken en blijven draaien.

Is daar niet iets handigers voor?

Ja! Bij MB&F hebben ze hier dé oplossing voor bedacht! Een tool die je op de kroon zet en hem voor je opwindt.

Hier wat specificaties van eigen website:

“Electronic crown arming device (SAM-i) special for MB&F and other watches.

This watch crown winder allows the effortless arming of manual or automatic watches by the crown thanks to its 3 interchangeable tips.

Content & specifications:
Rechargeable battery 3.7V
Charging cable (micro-USB)
1 insert 29.00066.SP.10
3 interchangeable tips (29.00066.SP.08 + 29.00066.SP.089 + 100.05675.SP.01)
Leather pouch with embossed MB&F logo
Powered by 3.7V battery, rechargeable via 5V USB
Battery life: 6 months (15 rotations per day)
Digital battery level display”

En dit alles voor een slordige euro 1.000,-

Man, man, man

13 likes

En dan de veer kapot draaien :stuck_out_tongue:

12 likes

inderdaad eerste waar ik ook aan dacht

4 likes

Nog nooit gehad nee.

3 likes

Zo’n typische “voor de man die alles heeft” … :roll_eyes:

Ik heb drie handwinders. Vind het wel therapeutisch. :wink:

3 likes

Ik heb deze, werkt prima
image
En goedkoper.
Je kan er trouwens ook schroeven mee indraaien en boren.

39 likes

Het is voornamelijk gericht op RM dragers, voor hen is 1000 een zakcentje.

Welke van hun twee doelgroepen? Die hem gratis heeft gehad of teveel heeft betaald?

8 likes

Ik dacht nog, wat heb je nou weer van Ali, ziet er plastic uit en nog micro-usb ook…

2 likes

Of je opwindas…

1 like

Degene die dit ding gratis krijgt (zal wel bij een horloge van RM zijn…) heeft vermoedelijk ook veel te veel betaald…

1 like

Heeft er ĂĽberhaupt wel al eens iemand 1 gekocht?

Ik start er mijn RC racewagen mee op…

1 like

Ik heb de handmatige uitvoering ervan. Ik wil deze wel verkopen voor de helft van de prijs van de elektrische…

Omega heeft hem ook. Dan kan je je horloge professioneel opwinden, wat dat dan ook mag betekenen.

4 likes

Net zoiets als een Tarzan 27 kopen voor je partner. Lijkt misschien makkelijk, maar in feite mis je de fun van het zelf doen :flushed:

22 likes

:joy:

Voor 1000 euro koop je een elektrische fiets. Sommige mensen verliezen de realiteit helemal uit het oog in deze hobby.

1 like

Wat moet je daar nu weer mee?

4 likes

Zomaar een voorbeeld wat een elektrisch product van 1000 euro is. oke wel een skirre elektrische fiets maar soit

1 like

Als er nu een tooltje was om bij een schroef kroon te helpen dan zou dat wel handig kunnen zijn.
@Ruud, volgend project.

2 likes

Ja leuk, en dan als sleutelhanger!

3 likes