Tip: tooltje om handopwinders op te winden

Ik was eigenlijk vrij serieus :joy: je hebt schroef kronen die lastig dicht gaan omdat je er niet goed grip op krijgt.
Of voor de wat ouderen onder ons die minder kracht in de vingers krijgen.

Probleem zou misschien zijn dat je de schroefdraad makkelijk beschadigd als de kroon er niet helemaal recht op zit.

2 likes

Dat dus.

Arie: volgende opdracht!

1 like

Jezus wat kut dit :sweat_smile:

2 likes

Dan wil ik er ook één.

Noem je jezelf nu oud en versleten?

Denk ik eens aan jou krijg ik stank voor dank. Lekker dan.

4 likes

:kissing_heart:

1 like

Deze gebruik ik om mijn vergulde horloges mooi te houden, ik dacht 30euro.

:stuck_out_tongue_closed_eyes:wie koopt dat dan , is daar serieus een markt voor :crazy_face:

Ik hou altijd de kroon vast en sla de kast dan in het rond

13 likes

Echt zo onzinnig en als je niet op let draait dat ding alles aan gort zou je denken.

Er zal toch wel een slipkoppelingetje op zitten voor dat geld?

Ik heb de precieze quote niet bij de hand, zal ik moeten nazoeken, maar volgens George Daniels: “”iemand die niet de moeite wil nemen zijn horloge op te winden is geen echte liefhebber ‘’’

3 likes

Is nog zo gek niet. Sommige kronen heb je bijna geen grip op. Een oude Breitling Chronomat met onion crown bv. Is wel een automaat, maar als je hem voor de eerste keer begint te dragen moet je hem toch wat opwinden ?

Veer te ver opwinden daar ben ik niet zo bang voor, maar mechanisch of elektrisch, hoedanook zal je moeten oppassen dat je het apparaat er loodrecht opzet, want je maakt anders een hefboom, waardoor je wel es een as zou kunnen breken.

1000 euri is nu wel fel overdreven, maar mocht ome Ali zo iets betaalbaar hebben, zou ik het wel overwegen.

Trouwens Bergeon heeft destijds zo’n toestel gehad.

2 likes

En een luie hond…

1 like

Hahaha, zag het al helemaal voor me :slight_smile:

Volgens mij moet je aardig wat moeite doen om zo’n ding te bestellen en te gebruiken, ipv met hand opwinden :wink:

Maar serieus, ik heb verschillende vintage handwinders, waarvan de kroon door de tijd en gebruik aardig glad zijn gesleten. En ik het zonde vind om een niet originele nieuwe kroon te plaatsen. Zo’n (hand) windertool is dan een uitkomst.

2 likes

Nee, half uurtje dragen, beetje bewegen en dan kan je het horloge op tijd zetten. Klaar.

Inderdaad.

Op handopgewonden horloges niet, dus hopelijk op de winder.

Anders geldt: “Something’s gotta give.”