Uiteraard op de winder (van 1000 EU…)
Geef iets meer uit en je krijgt ook wat
Tjonge…
Als je zo’n ding overweegt is het tijd voor quartz of een zonnewijzer.
Het apparaat wind me niet op.
(Oe……. kanshebber voor woordkoning? )
Zelf opwinden… dat hoort toch juist bij de hele ‘mechanische ervaring’ ?
Flink dik voor een Dremel…
Als je te lui bent om em op te winden, koop dan n automaat.
Of nog beter: n quartz
Daar gaan we:
- 3x Elektrische step voor jou en 2 vrienden
- 1 tooltje om je horloge op te winden
0 stemmers
Mijn clientele heeft vaak zo’n ding in het nachtkastje. Ik heb me altijd afgevraagd waar het voor was? Nu is het me duidelijk. Om de horloge op te winden.
Oh maar net effe 6k… Ik dacht er minimaal 7k aan te moeten spenderen. Meevaller.
Je bent te lui om te poepen als je dat ding koopt. En te dom.
Wat een enorme aantal verschillende reacties in dit topic.
Tja, wat zal ik zeggen, als je 1 horloge hebt en het per dag maar een keer moet opwinden, dan zou ik zeggen doe dat gewoon met de hand.
Als je echter te maken hebt met veel horloges, bv. een verwoede verzamelaar of horlogemaker, dan zou het handig zijn om iets te hebben waarmee je de horloges kan opwinden zonder nu direct jouw vingers stuk te draaien.
Ik ben zelf nogal gemakkelijk in die dingen en heb voor niet al teveel geld indertijd een complete set opwind tools aangeschaft in verschillende maten, immers de diameter maat van de kronen zijn vaak heel verschillend.
Deze tools liggen bij mij in een doosje en worden niet direct veel gebruikt, maar zijn wel handig. Af en toe moet ik horloges uit mijn eigen collectie opwinden en daarvoor gebruik ik dan deze opwindstiften en als ik naar een beurs ga wind ik ook de handwind horloges op, met name om te kijken of ze wel functioneren en ook omdat het leuker staat als er naar wordt gekeken.
Als u zelf op een horloge beurs rondloopt neem ik aan dat u het immers ook leuk vind om naar de uitgestalde werkende horloges te kijken.
Zie hier wat ik daarvoor gebruik, deze tools zijn ook aan te schaffen via internet uit China en voldoen 100% in het gebruik.
Heb ook zo’n set. Is in sommige situaties erg handig, bijvoorbeeld als het uurwerk nog in de werkhouder ingeklemd zit; en de kroon erg klein is.
Welke zoekterm gebruik je daarvoor?
kun je het ding waarschijnlijk ook voor gebruiken ja
Wel, er zijn diverse web sites die deze tools aanbieden.
De zoekfunctie is watch crown winder.
Hier zijn de links
Deze is waar de hele set op staat:
https://www.aliexpress.com/item/33016287124.html
Dan is hier nog een andere;
Succes met zoeken
aanzetten, en dan je horloge tegen het wiel houden…