Marktplaats-accounts kunnen wél fake zijn.
Vroeger, toen de vogels nog achteruit vlogen, sprak ik mensen nog wel eens telefonisch. Jeweetwel, een soort van touwtje met een bekertje, maar dan zonder dat touwtje en op afstand.
Het lijkt mij logisch dat je elkaar even spreekt om wat te onderhandelen, en om afspraken te kunnen maken. Dat daar tegenwoordig een onveilig stuk software bij komt kijken is misschien een teken des tijds.
Nooit problemen mee gehad. Mountainbike, gasfornuis, horloge, roeimachine… allemaal zonder gedoe verkocht, sympathiek volk aan de deur.
Is niet allemaal ellende he?
In de randstad andere ervaringen met MP. Zo heeft er eens een week of drie een goede (maar voor ons gezin inmiddels te kleine) wasmachine op de gang gedaan omdat meerdere lui hem niet gratis kwamen ophalen. Toen een nieuwe advertentie voor een tientje geplaatst en hij was direct weg door een dame die netjes op tijd kwam en alleen even wat hulp nodig had met tillen.
Edit: eerlijk is eerlijk, vaak gaat marktplaats wel goed. De negatieve ervaringen zijn wat meer top of mind merk ik.
Nee, dat was Horloge (Danish Design, vol keramisch, nepduiker, low end quartz, wit, weet niet wat me ooit bezield heeft), Gasfornuis (ook jaren geleden, besloten dat gas zooo 3500 BCE was, ook al was m’n keuken nieuw), Mountainbike (nooit meer gebruikt na 2013) en Roeimachine (kutding, tot vreugde van m’n vrouw een crosstrainer voor neergezet).
Hoezo? Ik ben benieuwd.
Dan wordt het lastig inderdaad. Last me raden: Bunq of Knab? Bij de ING kan ik gelukkig nog gewoon storten.
ASN. Een staatsbank. Een mooie bank. Heb ik van horen zeggen, want zo vaak sta ik niet op het hoofdkantoor in Den Haag. Als het daar is.
Dichter bij Overijssel en Friesland gaan wonen, dan komen er oudere mensen, met een Skoda of zo, en een thermosje koffie, met een ouderwetse knip met contanten er in.
Dan kan je gewoon gratis storten bij Travelex.
Kom ik achter na negen jaar klandizie. Man man man man man.
Heb je voor nop met een partij cash geld op zak gelopen.
Lees dan ook eens wat anders dan Wikipedia. Dan steek je nog eens wat nuttigs op
Geweldige topic dit…
Tot nu toe gewoon ingeven aan je gevoel. Was heel gezellig uiteindelijk (@WatchWalker enerzijds, en een enkele “lost deal” omdat het dan maar niet gaat vanwege ontbreken van een goed gevoel. Als je iets vraagt wat een ander niet zou hoeven te verbergen, maar wel doet… bail out. Dan maar niet, Het is een hobby…
Morrie…
Ik ontvang gewoon iedereen thuis aan wie ik verkoop. Zo komt er donderdag iemand langs. Lekker babbelen, koffie, 1.5 meter en klaar. Zo moeilijk is dat niet.
Als ik twijfel eerst even bellen en polsen met wie ik zaken doe. Bij grote bedragen begin niet aan cash, alles overmaken.
Op deze manier zou ik dan zeker geen zaken willen doen. Als koper, met iemand op de achterbank die jou in je kwetsbare positie kan grijpen.
Ik denk dat hef ook in deze tijd niet zo moeilijk hoeft te zijn. Spreek gewoon af bij een tankstation aan de snelweg. Of bij een supermarkt (rond de ingang/net binnen).
Vetrouwen moet van beide kanten komen
Dat tankstation langs een drukke snelweg lijkt me een prima oplossing. Camera’s, koffie, desnoods een koekje, En ook tijdens een lockdown geopend
Hier idem. Ik heb 2 horloges verkocht tijdens deze “corona tijd”. In beide gevallen de koper/liefhebber bij me thuis uitgenodigd. En het was in beide gevallen ook een zeer prettige bezichtiging/overdracht onder het genot van bakje koffie en gezellig kletsen…zoals het ook in normale tijd zou gaan.
De sleutel daarbij is de goede klik vooraf (chatten/bellen) anders begin ik niet aan zo’n afspraak en dat het vertrouwen ook blijft bij het eerste contact al aan de voordeur, daarbij heb ik zelf 0,0 coronavrees dus dat punt maakt afspreken voor mij niet lastiger.
Haha geweldig