De laatste keer dat ik dat zei eindigde ik op een parkbankje in Petah Tiqva met een argentijnse dame. Ik vind dat hele rare voorstellen voor een videokaart. Dan liever gewoon met geld betalen.
Die krijgen ze bij mij nooit.
Een tweede bakje koffie wil ik dan nog wel aanbieden.
Zuunige calvinist daddege d’r bent.
Ik heb nooit een gender genoemd. Het was weliswaar geen Argentijnse dame, maar ik kan niet zeggen dat ik spijt heb van de transactie. Alleen jammer van die mondkapjes… Dat be… toch een stuk minder lekker.
Overigens laat jij zelf het voorkomen alsof je spijt hebt van de hele situatie. Was het bankje niet zo fijn?
Mocht je ooit een horloge van me overnemen, zal ik voor de gelegenheid even een pak koekjes kopen.
Moet je me er dan wel even aan herinneren.
En aan te raden is dan in de zomer, want dan ontvang ik de mensen op m’n bootje.
Weemoed.
We leven in een post-gender tijdperk waar dingen vloeibaar zijn geworden.
Tja, gelukkig is Amsterdam alleen leuk voor een middagje.
Den Haag kan je tenminste nog over straat met je horloge om.
You sure? Lijkt me ook niet tof in de schilderswijk.
Aaaah weemoed…
Qua vrouwen is dat ook wel een zwakte van mij.
Qua horloges weet ik nog niet, maar ik zie hier vaak genoeg iemand met weemoed terugkijken naar een horloge dat hij of zij of het ooit had, flipperde maar later toch weer aanschaft. Laten we hopen dat ik die weemoed niet zal ontwikkelen. Mijn weemoed wil ik gereserveerd houden voor het vrouwelijke schoon. (Sorry gender neutrale)
En jij? Heb jij je weemoed gereserveerd voor de vrouwen of toch ook met geflipperde horloges?
Geld storten is bijna nergens meer gratis dus ik wil liever ook geen cash ontvangen bij verkopen.
Laatst bij een verkoop eerst een zoom call gedaan. Leuk gesprek, horloge laten zien. Daarna geld ontvangen en opgestuurd. Werkte prima. Natuurlijk nog altijd een risico maar voor mij werkte dit…
Ik denk dat dat toch het enige is wat echt werkt: ervaren hoe deze persoon is en je gevoel daarbij. 100 procent garantie dat het goed zal verlopen heb je toch niet. Vooraf bellen en afspreken bij een winkelcentrum oid is mijn plan.
Valt dat onder Den Haag?
Jazeker.
Snel te koop zetten voor 1 euro.
Ik heb ooit stage gelopen op een bouwproject in de Schilderswijk, werden we beschoten met een luchtbuks. Wat een geluk dat het een luchtbuks was.

Blij dat er nog iemand gewoon thuis is.
Da’s toch gewoon verplicht heden ten dage in NL?

dingen vloeibaar
Ik ben ietsje te visueel ingesteld om me hier helemaal niks bij voor te stellen. Dank je. Niet.

bij een verkoop eerst een zoom call
Da’s eigenlijk een heel goed idee, ook post-Covid-19.

Je kunt voorafgaand ook even onderzoek
Tegenwoordig zie je op Markplaats ook de ‘reviews’ van mensen die eerder zaken hebben gedaan met deze persoon en hoe lang iemand een account heeft is ook niet te faken natuurlijk.

hoe lang iemand een account heeft is ook niet te faken natuurlijk.
Marktplaats-accounts kunnen wél fake zijn.

Da’s eigenlijk een heel goed idee
Vroeger, toen de vogels nog achteruit vlogen, sprak ik mensen nog wel eens telefonisch. Jeweetwel, een soort van touwtje met een bekertje, maar dan zonder dat touwtje en op afstand.
Het lijkt mij logisch dat je elkaar even spreekt om wat te onderhandelen, en om afspraken te kunnen maken. Dat daar tegenwoordig een onveilig stuk software bij komt kijken is misschien een teken des tijds.

Martkplaatslui
Nooit problemen mee gehad. Mountainbike, gasfornuis, horloge, roeimachine… allemaal zonder gedoe verkocht, sympathiek volk aan de deur.
Is niet allemaal ellende he?