Tips gevraagd voor een flieger <41mm voor <2k

De titel verklapt mijn zoektocht al een beetje. Ik ben dus op zoek naar een field- of flieger watch om op een nato te kunnen dragen.

Om een beetje een zoekrichting te geven, ik ben erg gecharmeerd geraakt van de IWC Pilot’s Watch Automatic Spitfire die begin dit jaar is geïntroduceerd. Ik vind het een onwijs gaaf horloge en een perfecte maat met 39 mm, alleen is hij ruim 2,5 keer mijn huidige budget. Adviesprijs 4.750 euro.


(Foto is de ex van @Tompj)

Ik ben benieuwd of jullie flieger horloges kunnen adviseren rond de 1.500 - 2.000 euro die qua ontwerp in de buurt komen van de Spitfire en Mark XVIII en ook niet groter is dan 41mm.

Ik weet bijvoorbeeld dat Hamilton veel fieldwatches heeft, maar het merk trekt mij persoonlijk niet zo en dat is natuurlijk wel een grote stap terug vanaf IWC. Daarom ben ik benieuwd wat er nog meer is. :small_airplane:

4 likes

Sinn 356? Iets drukker, maar 38mm en aan de onderkant/beneden je budget:

Heb even geen foto op nato maar die kan ik morgen wel even maken.

10 likes

Stowa?

Plaatje is van 36 mm is er ook in 40 mm :slight_smile:

Stowa

9 likes

Helft van je budget, de Seiko Alpinist geen optie?

4 likes

Zenith is gewoon een goed merk, de type 20 is Flieger to the max en op C24 te betalen:

1 like

Ik zou zeker even bij een hamilton dealer gaan kijken. Ik heb onlangs via een medeforum lid een khaki pilot day date in quartz uitvoering gekocht. Diameter is wel 42 mm maar dat voelt absoluut niet zo. Draagt bijzonder comfortabel.

1 like

Dit is een topper. Overweeg ik zelf ook. Ware het niet dat ik mijn verzameling wat wil uitdunnen.

Wat dacht je van deze nieuwe Hamilton. Ik vind hem: wauw. Qua prijs lager qua diameter 2 mm groter, :wink:

Wat meer info: https://www.ablogtowatch.com/hamilton-watches-launches-a-high-flying-trio-in-converter-collection/

7 likes

Mijn probleem bij Hamilton is iedere keer het glas… doordat er geen AR op zit oogt het in mijn ogen “goedkoop”

2 likes

Nog te koop ook, is toch niet te geleuvee

27 likes

6 likes

Aah ok. Dat is een kwestie van smaak. Ik heb een Duitse tank die ik zonder AR op de buitenkant heb besteld omdat ik me stoor aan krasje in de AR… duizend mensen: duizend wensen, :wink:

Kan hem je overigens aanbevelen. Op leder iets boven budget.

3 likes

Zo is het, voor iedereen wat wils!

Tof die Stowa @whisky. Ik ken het merk eigenlijk niet goed dus ik ga me er in verdiepen.

Oeh ja naar die Alpinist heb ik ook nog zitten kijken @Batoe. Voor de prijs zeker een mooi horloge! Ik vind de nieuwe LE voor Europa overigens de mooiste Alpinist tot nu toe.

Die Geckota tikt vrijwel alle boxes @GMTplus1. Ik vind dit samen met de Alpinist wel de beste optie tot nu toe! :smiley: Enige wat ik jammer vind is dat het een vrij anoniem horloge is zonder merk. Maar goed, het is ook maar 10% van de prijs van een IWC natuurlijk.

4 likes

Valt in de praktijk heel erg mee. Maar ik moet toegeven dat met ar coating (aan de binnenkant) het mooier zou zijn. Valt vooral op als je meerdere horloges hebt met en zonder coating en ze dan naast elkaar legt.

1 like

Zou ik dan zeker overwegen. Is een mooi horloge !

Zoek niet verder …
De nieuwe Longines Spirit in 40mm.

17 likes

Archimede in 39 mm, volgens mij precies wat je zoekt. :point_down:

2 likes

Stowa Flieger klassik. De rest is irrelevant, want zoveel bang for buck voor 750 ekkies kunde nergens vinden nie.

IMG_20200313_101827_700

12 likes

@Zulu waar vind jij dit model voor 750?