Tips gevraagd voor een flieger <41mm voor <2k

Uhrforum, hier in het blauwe deel. Komen ze regelmatig voorbij en dat kosten ze tweedehands.

1 like

Wordt het niet eens tijd voor iets nieuws? :stuck_out_tongue_winking_eye: :pray:

2 likes


Staat in het blauwe gedeelte.


Laco augsburg blaue stunde, anders zou ik stowa flieger klassig zeggen

3 likes

Je kan ook iets langer doorsparen en dan via een grijze dealer voor 4K deze kopen. Ik wilde ook minder uitgeven, maar was bang dat ik uiteindelijk spijt zou hebben

7 likes

Heerlijk rustig en in balans. Geen drukke logo’s of datum👍

Een Alpina Startimer?

Er zijn best veel verschillende modellen onder de Startimer-paraplu

3 likes

Mee eens.

1 like

Dit!

4 likes

Ik kan er nog geen afscheid van nemen. Je bent en blijft de eerst gegadigde, :wink: Wat blijft dat ding overigens mooi, ik draag hem nu langere periodes achter elkaar en er is echt geen kras op te krijgen.

Ben hard aan het denken over een Sinn U50 (tegiment versie met de black bezel). Maar die koop ik ‘erbij’, :wink:

1 like

Geweldig…klinkt goed man. :+1: En dank dat je mij nog op het netvlies hebt…wie weet ooit. :sunglasses:

Een U50 black zou een :muscle: aanvulling zijn.

Btw…hier komt weer een DA47 binnen… :ok_hand:

2 likes

Een Sinn 556 Isetan? Geen idee of dit binnen budget is, gezien de gelimiteerde oplage. Wel een heel mooi ding.

6 likes

Dit wordt wel een een wat off-topic discussie hier, ;-). Sorry (@Kaan). Maar @daffie geeft toch weer een mooi voorbeeld van een mooi en stylish Flieger Uhr. Binnen budget. Net buiten de maat.

Maar: ik ben bij de black toch bang voor butsen en krassen…

2 likes

Die Longines is echt niet verkeerd hoor, maar is hij zijn 2/3 keer de Damasko prijs echt waard?

Op de één of andere manier wil ik bij een flieger of toolwatch nooit over de 1k grens gaan.

Iedereen al bedankt voor alle opties! Ik ben er vandaag weer grondig doorheen gegaan.
Ik kreeg vanmiddag via de PB ook nog een tip door om eens te kijken bij Timefactors, omdat die nog niet genoemd was.

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de SMITHS Military PRS-29
en de “Baby” Speedbird PRS-51?

Ik vind vooral die eerste erg gaaf! Eigenlijk voldoet die op alle vlakken. Maar is hij nog wel beschikbaar? Er staat ‘Sold out’ maar ik weet niet of dat definitief is.

https://www.timefactors.com/prs29new.htm

2 likes

Die smiths vind ik een absolute topper !!!

Om met crocodile dundee te spreken : that’s a watch !
(Had ik al vaker aangehaald)

1 like

De Smiths heeft lange lugs, waardoor je alleen nato kan dragen of er onstaat een gat tussen kast en band.

Ik vind alleen het bestelproces een beetje onduidelijk. Want wanneer staat het systeem nu open om te kunnen bestellen?

@Da_Watcher jij hebt de PRS-29 ook gehad toch? Aanrader? :smiley: Weet jij hoe het bestellen bij Timefactors werkt?

1 like

3 likes

Dat moet je even checken op de site, het kan verschillen meen ik.

Maar ik dacht ma of di tussen 9 en 10 bestellen anders weer een week wachten :sweat_smile:
Je kunt ook alleen met cc bestellen en dat is een blanco cheque, Eddie schrijft pas af als hij gaat verzenden. Dus je kunt ook een ongunstiger of gunstiger koers treffen.

Maar @Fate_Amenable_To_Change heeft de details want die heeft hem voor mij besteld.

Absoluut, hij is nu bij huize @Dao in de collectie opgenomen. Voor dat geld hele smakelijke specs, erg veel waar voor het geld. Dus als het model je aanstaat, de kwaliteit is :ok_hand:

En je moet er wat voor doen en dat heeft ook weer zijn charme :slight_smile: