Ik ben afgelopen maand jarig geweest en heb van mijn lieve vrouw en ouders een bedrag gekregen voor een eerst “echt” horloge.
Na wat speuren en zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat vooral duikers (op dit moment) in mijn smaak vallen, specifiek de iets meer klassiek ogende.
Degene waar helemaal weg van ben is de Halios Fairwind bathyal blue. Helaas zijn deze nu niet verkrijgbaar en schijnen ze razendsnel uit te verkopen wanneer dat wel het geval is.
En de Squale 1521 (als ik er een voor de prijs zou kunnen vinden).
Ik denk dat 39 tot 42 mm passend is voor mijn bouw/polsbreedte. Mijn budget ligt tussen de 500 en 800 euro.
Ik was benieuwd of er leden zijn die ervaring hebben met de bovenstaande modellen deze aan of afraden en of er suggesties zijn voor modellen die ik in overweging zou kunnen
Tof dat je op deze modellen bent uitgekomen.
Ik ben zelf helemaal weg van de Baltic, maar de Halios is ook een goede keuze!
De baltic is (als ik het goed heb) wel nog te koop via de site. Helaas is dat bij de Halios wat moeilijker.
Veel succes met je zoektocht!
Ik snap dat je geduld mogelijk beperkt is maar ik zou toch echt gaan voor de Halios. Het is immers je 1e keuze. Heb geduld en zoek.
The fun starts with the search.
Ik begrijp wat je bedoeld. Ik probeerde er zelf mee te schetsen dat ik naast een Seiko Chronograph perpetual geen ervaring heb met horloges van “horlogemakers” (ik heb enkel een aantal horloges van mode-merken) en dat daarmee mijn kennis beperkt is
Ik snap het wel hoor, voor mij ging er ook een wereld voor mij open toen ik er achter kwam dat de Diesels en Daniel Wellingtons die ik droeg en waar ik naar keek toch niet zo’n goede horloges bleken te zijn dan dat ik dacht. Voor mij voelde het ook dat ik nog nooit een ‘echt’ horloge in het bezit had gehad.
Ontopic:
Ondanks dat het allemaal prachtige keuzes zijn vraag ik me af of er een reden is waarom je voornamelijk naar microbrands kijkt? Als je het horloge houdt en er voor altijd gelukkig mee bent dan is er niks aan de hand maar mocht je smaak later veranderen dan zijn microbrands lastiger door te verkopen en wordt er meestal aanzienlijk verlies op geleden.
Vind die blauwe uitvoering zelf ook erg tof! Was alleen bang dat die iets minder “universeel” draagbaar zou zijn en gezien dit het begin van mijn verzameling zal zijn denk ik dat ik hem aardig wat dagen per week om zal hebben , succes met je zoektocht!
Nu moet ik zeggen dat dat bij Baltic en al helemaal bij Halios wel meevalt. Omdat die laatste zo ontzettends schaars is gaan ze tweedehands al boven list.
Ja dat is inderdaad waar ik op doelde, maar begrijp ook dat de term verwarring/irritatie kan opwekken.
Ik ben niet specifiek op zoek naar een horloge van een microbrand, deze modellen zijn toevallig degene die mij in andere topics in het oog zijn gesprongen. Had het zelf ook fijn gevonden Halios’en breder verkrijgbaar zouden zijn haha. Moet zeggen dat de waardevastheid ook niet iets is waar ik over na heb gedacht maar zal het meenemen in mijn overweging, thanks!
of kijk eens naar een Longines HydroConquest. Wellicht ietsje duurder, maar genoeg te vinden waar de kop van af is… en een bekender merk, en genoeg kleurtjes
Zeer beperkt! Maar misschien moet ik dat inderdaad doen. Ik heb familie in de VS die ergens in juni richting Nederland komen. Hoop er een te vinden op een Amerikaans forum en naar hen te laten verzenden zodat zij hem mee kunnen nemen, op die manier zouden de kosten ook een beetje te drukken zijn