Tips gevraagd!

Ik zou ook, vooral als het je eerste horloge betreft, erg voorzichtig zijn met het aankopen van een horloge puur op basis van hoe het er uit ziet op afbeeldingen en reviews. Wanneer het horloge eenmaal om je pols ligt kan het in het echt totaal niet het gevoel geven wat je er van had verwacht.

Ik dacht jarenlang dat de BB41 mijn grail horloge zou zijn en ik had hem gekocht zonder te passen. Ondanks dat het een prachtig horloge is had ik er in het echt totaal geen klik mee en waren de afmetingen voor mij toch niet zoals ik had verwacht. Zorg er daarom voor dat je het horloge wat je koopt ook kan retourneren als het niet bevalt. Dit gaat je eerste echte horloge worden en een net-niet gevoel is niet goed genoeg wanneer je zo veel geld gaat uitgeven. Je kan ook naar wat juweliers gaan om gangbare merken en modellen in het echt te passen zodat je kunt ervaren hoe de horloges zitten en wat voor jou werkt en wat niet.

Suggesties:

Longines Conquest 39 (verkrijgbaar in blauw en zwart) youtube review: https://www.youtube.com/watch?v=JjAqqtRq2lA)

Certina DS Action Diver 38mm:

Hamilton Khaki Pilot Day-Date:

Seiko Alpinist:

Seiko SPBX:

8 likes

Even snel gekeken, erg mooi! Gaat op m’n lijstje, bedankt. :grinning:

Dit heeft ook zeker m’n voorkeur, hoewel het in het geval van de Halios en Baltic lastig zal zijn. Hoop ook ergens komende weken in de gelegenheid te zijn wat horlogezaken/juweliers binnen te stappen.

Deze ligt zeker in m’n straatje qua looks, ben alleen benieuwd of 38mm mij nog oké staat maar ga deze eens in het echt opzoeken, thanks!

1 like

Is dit de jouwe trouwens? Ook echt heel mooi deze zwarte.

1 like

Bij de Hydroconquest valt een 41 mm vrij compact door de lugs die behoorlijk naar beneden afbuigen. Fraai horloge overigens en gebruikt inderdaad te verkrijgen met de kop eraf.

De mijne (helaas mag ie eruit, wegens overstap naar titanium) :

2 likes

Vind het ook altijd zo raar klinken, maar alle “beginners” zeggen het valt mij op. Wat doe je eraan :wink:
Ik weet mijn eerste “ECHTE” horloge niet eens meer. :japanese_ogre:

Mag ik TS een Squale aanraden. Perfecte zomerklatser, een echte horloge!

8 likes

Nieuw gaat lastig maar met een beetje zoeken kom je wel eens hele knappe Doxa Sub tegen binnen het budget.

Veel plezier met de zoektocht!

1 like

Ja, +1 voor de Certina Action Diver 38mm!
En lijkt me dat je bij Seiko ook zeker een toffe (en kwalitatief prima) duiker gaat vinden, in de Prospexlijn!

1 like

Ik zie dat je al heel wat tips hebt gekregen, veel merken zie je voorbij komen. Zelf heb ik aardig wat merken maar zal je verder geen tip geven behalve dat een ECHT horloge niet altijd duur hoeft te zijn. Maar die Halios is echt wel een mooie, zou ik gewoon even geduld voor hebben en daar voor gaan, daar heb je de klik in eerste instantie mee :+1:

2 likes

Hier ben ik het helemaal mee eens, stap gewoon eens binnen bij een AD en kijk eens rond en pas e.e.a, je weet maar nooit.

1 like

Veel succes dat gaat lastig zijn. :grimacing:

Zeer goede keuze budget een ietsiepietsie oprekken en even contact leggen met @royke74 onze Squale man op het forum.

3 likes

Ik hou wel van een uitdaging haha.
Ik zag dat ze eens in de zoveel tijd op Reddit worden aangeboden, vaak enkel in de VS echter heb ik daar famillie die in juni deze kant op komen. Ik hoop stiekem dat ik er via die manier een deze kant op weet te krijgen (wel risicovol zo op afstand en zonder zien/passen uiteraard).

Hou het in m’n achterhoofd!

1 like

Heel mooi ding! Ik vind hem in het oranje en blauw beiden echt heel vet.

1 like

Natuurlijk net iets boven budget maar een prachtig horloge!

2 likes

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-longines-hydroconquest/388308/4

met 2 banden ook nog

2 likes

Maakt niet uit wat je koopt.
Maakt niet uit of je nieuw of 2e hands koopt.
Maar probeer hem op je pols gehad te hebben voor je hem betaald.

Bedankt voor je meedenken en inzichten. Ik ben het ook helemaal met je eens in dat het vaak beter is geduld op te brengen voor wat je echt wilt, maar er is zo veel moois te vinden! :sweat_smile: wat het bezoeken van een goede dealer betreft ook, ik heb op dit moment bijvoorbeeld geen idee of een 38mm me staat. Dat is stap 1!

1 like

wat is je polsmaat? en vlakke of ronde pols?

1 like

Daarom is het ook handig om even te neuzen bij een AD, het ene horloge van bijvoorbeeld 38 mm oogt heel anders dan het andere horloge. Het hangt natuurlijk ook wel samen met je polsmaat. Zelf heb ik 17,5 en horloges van 35 mm t/m 45 mm en stuk voor stuk staan ze anders om de pols. En ook belangrijk, niet impulsief kopen neem de tijd en denk er een nachtje over na.

1 like

Misschien is een Longines VHP een optie? Met een leuk praatje er bij, is die wel nieuw binnen het budget te krijgen.

1 like