Tips mechanisch horloge tot 1500 euro

Staat vol met allerlei zogenaamde hommages. Rolex en IWC gebaseerd. De originaliteitsprijs gaat iig zeker niet naar Steinhart…

Inderdaad een treffende overeenkomst!

Want this, buys a shitter :poop: :weary:

Persoonlijk meer van het principe want this, safe money, buys this. Cutting corners will not do the trick…

Het ging erom dat niet alle Steinhart horloges op een ander horloge zijn gebaseerd. Wat jouw mening over het model in kwestie is doet niet terzake. Je begint steeds meer naast je schoenen te lopen. Ik zie je vaker en vaker elitaire en afkeurende opmerkingen maken over andermans horloges. Daarnaast: Wie het kleine niet eert…

[sarcasm] Inderdaad rommel zeg dat Steinhart en totaal niet origineel. [/sarcasm]

In-house movements? Check.

Ja inderdaad het zijn alleen maar hommages, allemaal meuk. :joy: Maak jezelf niet belachelijk.

Met het verdedigen van Steinhart maak je jezelf altijd belachelijk. :wink:
Met het aanvallen trouwens ook (mea culpa).
Hoe dan ook, het blijft een discutabel merk, naar mijn mening, met al zijn hommages, ook al is de bouwkwaliteit best goed.

1 like

FTFY.

Dat moest ik even Googlen.

1 like

Inderdaad net een Patek Philippe! Wat een afwerking en wat een vakmanschap. Een echte beauty.:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Zo mag ik het horen. :wink:

Sarcasm, do you speak it?:stuck_out_tongue_winking_eye: It is a freaking shitter!!:poop::joy:

1344199415337_6869194

1 like

Haha maar zonder gekkigheid, niet alles zo serieus nemen :slightly_smiling_face:. Beetje prikkelen en discussie aanzwengelen moet op z’n tijd best kunnen toch? Mag best met een korreltje zout genomen worden.:wink:

Nou meer dan eens heb ik het idee dat je het echt meent, kan dat kloppen? :thinking: :wink:

Dat gezegd te hebben vind ik het wel jammer dat HF steeds vaker met Chinese rommel en hommage/replica spul (Alpha, Merkur, Sea-Gull, etc.) wordt overspoeld. Zo’n Alpha is gewoon een Chinese prul replica (van bijvoorbeeld de Seamaster) met een andere naam erop en omdat er een andere naam opstaat is het zogenaamd geen replica en mag het wel op horlogeforum gepost worden.:face_with_raised_eyebrow:

Maar het hoeft 1. Geen rommel te zijn en 2. Iedereen is vrij in zijn of haar keuze. 3. Niet iedereen wil/kan veel geld uitgeven voor een prestigieus merk. Natuurlijk is een origineel horloge interessanter, maar zolang hommages gretig aftrek vinden, who could blame the producers? En daarbij waarom zou je je druk maken om dat soort morele kwesties, als het horloge met trots gedragen wordt door een lid, dan is toch het doel van dit forum gediend? Sea-Gull is overigens de grootste uurwerkproducent ter wereld en hun in-house uurwerken zijn van uitstekende kwaliteit. Het schakelrad chronograaf uurwerk in de 1963 replica bijvoorbeeld, om je vingers bij af te likken. Sea-Gull verdient echt respect als het gaat om vakmanschap. Ze maken heel veel originele horloges en een kleiner deel hommages. Vraag en aanbod.

image

1 like

Ik vind het vooral jammer als HF hernoemd moet worden naar DHF.
Voor zover ik weet is dit geen Dure Horloge Forum, maar heb ik me aangemeld op een forum waar iedere horloge enthousiast z’n ei kwijt kan. Zo niet, dan is het weer tijd voor DuckDuckGo…

V.w.b. Alpha: Heb er één gekocht als verjaardagscadeau voor een goede vriend. Was verbaasd voor wat voor fraai ding het eigenlijk is, én ook van hoe nauwkeurig die Sea-Gull nog wil lopen. Gewoon binnen de COSC norm!

Als Rolex met z’n Kermit ook maar de helft van de prijs-/kwaliteit verhouding had gehaald, I shit you not, had ik alleen maar Rolexen gehad. Ondanks dat ik ze lelijk vind.

En verder: Ieder z’n mening. In mijn doos vind je Zwitsers, Japanners, Russen en een enkel Chineesje.
Ben met allemaal even blij. Op die paar die binnenkort in het blauwe gedeelte verschijnen na dan.

2 likes