Ik raak meer en meer geïnteresseerd in de Seiko Shogun. Nu zijn er, zoals vele van jullie weten, twee mogelijkheden. De 007 of de 029. De 007 wordt niet meer gemaakt maar is nog nieuw te koop, de 029 is de opvolger en volop te koop. Nu is bij mijn weten optisch enkel de wijzerplaat gewijzigd en technisch zou de (toch al uitstekende) Lumibrite verbeterd zijn.
Mijn vragen; Is er meer gewijzigd? Wie van jullie vindt een meerprijs van circa €200,- voor de 007 gerechtvaardigd? En mocht iemand een beter alternatief weten dan hou ik me aanbevolen…
Ik heb de 029 incl saffier gekocht bij Monsterwatches. Saffier is voor mij een must.
Voor collectors schijnt de 007 interessanter te zijn, maar ik wilde niet die extra knaken betalen en dan een klok hebben zonder saffier.
Ik ben zeer content met de Shogun, blijft voor altijd in mijn collectie.
Dat heb ik inderdaad ook begrepen en snap enigszins waarom. Overigens vind ik het prospex logo zelf niet storend maar de volgorde. Ik het het mooier gevonden als de onderste drie regels omgekeerd hadden gestaan…
Het horloge draagt licht en zeer comfortabel. De afleesbaarheid van de wijzerplaat is ontzettend goed. Het horloge heeft een stoere uitstraling en ik meen dat het horloge tevens kwaliteit en robuustheid uitstraalt.
Doordat de band en het grootste deel van de kast “brushed”/mat is, is het geen blingbling horloge. Dat is wat ik persoonlijk erg mooi vind.
Als alle prospect prospex kopers nou voor de VEEL BETERE LUME gaan van de nieuwe dan stijgt de prijs van de oude (obsolete hopeloos achterhaalde) niet te veel tegen de tijd dat ik er misschien toch een wil kopen.
Wat ik me afvraag, zou het nou wel of niet mooi zijn in een blauwe variant?
En dan, alleen de bezel of een complete smurf…? Als ik op plaatjes google lijkt het er op dat er ook geen aftermarket bezels voor zijn.
@Victor70, had ik de nieuwe al aangeraden? VEEL BETERE LUME!!
Dat is wat mij, naast een hoop andere zaken, ook aanspreekt. Vraagje; hoe goed is bij jou de gelijkloop? Ik weet het “mechanisch” maar dat is een kleine afwijking van mij…
Het vijfje heeft al een lange historie sinds 1963
en ik kan ermee leven.
En Seiko maakte met het 5je een automatic
betaalbaar voor de gewone man.
Erger vind ik het daar onder gedrukte 'SPORTS’
Maar het blijven oerdegelijke klokjes voor de prijs.