Ik ben benieuwd…hoe rate jij deze macro shots die ik heb gemaakt? Is het iets, of ben ik dan (veel) te makkelijk voor mezelf en is het 3x niets? Kan waarschijnlijk veel beter…maar ik moet ergens beginnen, toch. Overigens zijn het wel handheld shots…ik heb geen statief.
Paar tips waar je mogelijk wat aan hebt:
Witbalans instellen op de lichtbron (gloeilamp ?) die je gebruikt.Op mijn monitor zie ik een geel/oranje zweem.
Positie van je lichtbron is zichtbaar in de reflecties van de caseback.
Type licht kan wat aantrekkelijker. Het lijkt nu erg contrastrijk.
Probeer meer scherptediepte te krijgen door te diafragmeren.
Je zou een polarisatiefilter kunnen gebruiken voor wegwerken van reflecties.
De beelduitsnede kan wat krapper. Er is nu wat onbalans rechts op de bovenste foto.
Super…dank je voor deze tips Merk dat het voor mij als totale noob best wel ingewikkeld lijkt, maar ik ga er eens mee aan de slag in het weekend.
Ik heb geen polarisatiefilter, dus zal het even zonder moeten doen.
Foto’s zijn onbewerkt (vwb jouw punt over beelduitsnede), maar dat kan ik uiteraard in het vervolg alsnog doen…
Blijft voor mij hoogstwaarschijnlijk altijd wel een beetje aanmodderen hoor, ik zal niet snel boven beginnend-fotograaf uitkomen ben ik bang
Aiiii, je bent in Afrika op vakantie geweest en gruwelijk verbrand, of je moet je saturatie even wat minder toepassen… Gebruik bij smartphone fotografie de app snapseed, dan kan je delen van de foto satureren, zonder dat je huid rood wordt bij een wristshot