Hahaha thanks @25tien. Ik maak ze soms ook met mijn mobiel. De Samsung Edge6 dacht ik … niet de minste. Echter, die kan echt niet tegen mijn spiegelreflex op. Net als we soms een horloge kopen en daar best ver voor willen gaan … doe ik … en ook @malus65 dus dat ook voor onze foto’s. Vroeg op staan of toch uren in de kou proberen. Altijd en overal mijn camera mee. Ja, daar hoort ook bij dat het hele gezin soms de dupe van is hahaha. Mijn dochtertje … pas 3 jr: 'papa meen je dat nou … ff serieus? ’
Nu maakt ze zelf ook wrist shots 
Tips: de mooiste foto’s krijg je toch als je camera echt geen beweging heeft. Als je geen statief hebt, plaats je camera dan in ieder geval op een positie, waarbij je het horloge goed in beeld hebt. Lukt dat niet, omdat je je horloge vanuit een hogere positie wilt fotograferen dan kun je nog de repeat (of sportmodus) gebruiken. Vaak zitten er dan 1 a 2 goeie tussen. Denk goed na wat je de kijker wenst te laten zien: de sfeer van de omgeving of juist de nadruk op het horloge etc … Een andere simpele truc, foto’s maken op de volgende tijden: tien over tien met de secondenwijzer lijnrecht tegenover de lange of korte wijzer. Dat geldt dus ook voor 13.50 u. Nog eentje dan … niet een foto maken als de wijzers door het merk van je horloge gaan. Uiteraard doet het er niet altijd toe, maar voor als je het naar een hoger plan wenst te brengen dan is dit een goed begin. Oh ja, je hebt veel licht nodig, maar niet het licht dat recht op je horloge valt. Veel mee spelen dan komt het vanzelf wel. Het is moeilijk om uren van oefenen hier zo weg te schrijven. Laatste tip: maak ook foto’s van je vrouw en rest van het gezin hahaha