Ik zal jullie nog even vermoeien met wat oude foto’s van de afgelopen jaren.
Zijn vrijwel enkel met prime-lenzen gemaakt. Was altijd een beetje anti-zoom. Ging voor kwaliteit ipv makkelijkheid.
Overigens word je gek van ‘fotoaanvragen’ wanneer mensen in de gaten krijgen dat je leuke plaatjes kan schieten.
Ik heb nooit geen betaald werk gedaan betreft foto’s. Ik wil dat ook helemaal niet. Het is gewoon hobby voor mijzelf. Ik heb er geen hoger doel voor. De laatste tijd ligt het ivm drukte werk gewoon op een laag pitje. Maar het blijft erg leuk om te doen. Helaas is goed apparatuur net zo duur als mooie horloges. Echter kun je met de nodige creativiteit en nabewerking een heel eind komen
Stuk voor stuk schitterende foto’s! Dat lukt niet alleen met een goede lens maar daar moet je ook gevoel voor hebben.
Goede foto vind je overal, maar je moet 'm wel zien.
Ben daar ook geweest. Indrukwekkend om te zien. Boottocht erheen vond ik een drama … Kregen rondleiding van een oud-gevange, altijd zeer bijzonder zulke tours.
Vandaag eens mijn camera met Foveon sensor van zolder geplukt, een Sigma DP2 Merrill. Deze heeft een vast 45mm objectief en tekent flink anders dan Bayer sensoren.Even snel een plaatje gemaakt onder matige condities. Ik ga hier binnenkort wat meer mee klooien. Je moet engelengeduld hebben met deze camera, want de schrijftijd naar kaart is ca. 45 seconden en de accu’s zijn leeg bij ca. 10 opnamen. Spartaans, maar de pay off is de moeite waard.
Als je doorklikt, zie je een 5Mb foto die hopelijk laat zien wat ik bedoel met “anders”.
Eerder deze week de Sony α 5100 incl kit lens en macro lens van mijn zwager geleend. Nog nooit foto’s gemaakt anders dan met mobieltje dus ben mij aan het inlezen en probeer hier en daar wat
Eerder vanavond een night shot gemaakt van mijn nieuwe Damasko DA47 met full-dial lume en van mijn Sinn 104…erg leuk en ben stiekem wel een beetje trots op mijn beginners plaatjes.
Haalt het natuurlijk niet bij de top foto’s in dit draadje maar men moet ergens beginnen…toch?
Nog een paar oudere Merrill opnamen opgedoken.
Op de eerste foto is de superieure kleurscheiding van Foveon sensor goed te zien. Op de tweede en derde de enorme detailscherpte en op de laatste ook de enorme details in bladeren.