Ben van plan zondag naar de RT te gaan maar vraag me af of het de moeite is en of er tips zijn over waar op te letten, welke stands te bezoeken etc. Hoor graag jullie ervaringen/meningen.
Ben zelf geen typische vintage fan (behalve duik).
Hoop om bv wat Seikos te vindeb en gewoon wat inspiratie op te doen.
Ja, ik ga altijd even bij Rob/Monsterwatches langs. En ik zie dat jouw interesse bij Seiko ligt. Altijd leuk om al die Seiko’s die je van plaatjes kent een keer in het echt te zien. Dus dat is in ieder geval een must see. Maar dat was je misschien al lang van plan.
Ik wilde ook gaan, maar als ik de foto’s zie dan zijn er vooral oude staartklokken te zien. Is het de moeite waard voor horloges? Heb besloten om maar niet te gaan, tenzij iedereen lyrisch is.
Dat hoor ik nog vaak te horen van mensen dat er veel ouderwets en staande klokken zijn en altijd meer dezelfde spullen
twijfel ook zal ik gaan ja of niet
Je kunt zomaar ergens tegenaan lopen, ik vond de laatste keer wel wat bruikbaars aan “pre-loved” Bergeon horlogemakers-tools. Maar er was ook een hoop Chinese rommel. De betreffende verkoper is daar dan soms ook heel eerlijk in.
Qua koopjes in horloges - wees er vooral zo vroeg mogelijk, ken je zaken (er is ook heel veel nep/Frankenwatch in vintage) en ken de gangbare prijzen zoveel mogelijk. Over het algemeen is de kans op de vondst van je leven vrij klein op de RT.
Of het voor een ander de moeite is, kan ik natuurlijk niet bepalen.
Moet zeggen dat ik (denk ik) in 2014 voor het laatst op de Rikketik was. Sindsdien kwam er eigenlijk steeds iets anders tussendoor of was ik het vergeten. Ook deze keer kan ik weer niet, helaas.
Een aantal dingen kan ik bevestigen. Het grootste deel van de bezoekers bestaat uit niet zo modebewuste heren van boven de 50. Verder is de uitstraling van de beurs nogal armoedig en ontbreekt iedere vorm van sfeer. En een groot deel van het aanbod bestaat inderdaad uit grote antieke klokken.
Maar, je vindt er zeker ook veel horlogegerelateerd spul zoals tools, bandjes en veel vintage horloges in alle soorten, maten en prijsklassen en natuurlijk staat Monsterwatches er altijd met heel veel modellen.
Weet je, er valt natuurlijk een heleboel aan te merken op de Rikketik. Maar voor zover ik weet is er eigenlijk niet echt een goed alternatief. In winkels, bij handelaren, horlogemakers, op rommelmarkten, etc., vind je gewoon niet zo’n groot en divers aanbod bij elkaar. Dus wat mij betreft is het toch altijd wel weer leuk om rond te kijken.
Ik ben met het “Fenomeen” Rikketik in aanraking gekomen, kort nadat ik hier lid werd.
Wat kan ik er over zeggen?.. wel, Het volgende:
Rikketik… ja… je ziet veel klokken, maar dat komt doordat die veel groter zijn dan horloges, echter er zijn veel handelaren die uitsluitend horloges hebben… Veel vintage spul, ook wel de duurdere merken, maar ik heb begrepen dat er ook wel handelaren tussen staan waarvan de dure horloges "niet helemaal zuiver op de graat " zijn…
Ik ging er de eerste keer vooral voor het gereedschap heen, en… tja…
Bergeon Wijzerafnemer, Favorit Stenenpers, Helios Triebniet, Stofpeertje, Oogloupes (al heb ik die inmiddels vervangen voor Bergeon loupes)
Meestal “Scoor” ik bij Rob wel een paar Nato’s… toen ik hier net was…kende ik het hele fenomeen Nato-band niet… maar sinds ik eens een nato geprobeerd had op een horloge… was ik om… het betreffende horloge?.. een Vostok Komandirskie die ik op de Rikketik kocht… verder heb ik er ook een Raketa 24H gekocht… en bij Henrik voorzien van een citroengeel bandje…
er zijn een aantal handelaren die best een leuk assortiment horloges hebben, qua tools moet je even goed kijken wat je in handen hebt… veel gele doosjes die doen denken aan Bergeon… maar “chinese meuk” bevatten… niet alle chinese gereedschappen zijn “meuk”, dus een kritische blik kan je veel munten besparen…
(ik heb bijvoorbeeld een chinees setje schroevedraaiers, en die voldoen… 't is alleen zaak ze goed geslepen te houden… )
Ik ben er Zondag in elk geval weer bij… eens zien of ik nog wat leuks kan scoren… accessoires voor mijn Boley draaibankje ofzo.